چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41427 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اولویت راهبردی، تهیه طرح محدوده بافت فرسوده شهر کلاچای است
    15 فروردین 1397 - 22:54
    شناسه : 123628
    0

    شهردار کلاچای، مهم‌ترین اولویت راهبردی خود را در گام نخست توسعه شهر کلاچای، تهیه محدوده طرح بافت‌های فرسوده عنوان کرد.

    پ
    پ

    photo ۲۰۱۸ ۰۴ ۰۴ ۲۲ ۳۸ ۲۳ - اولویت راهبردی، تهیه طرح محدوده بافت فرسوده شهر کلاچای است - ابراهیم اثنی عشری

    به گزارش روابط عمومی شهرداری کلاچای، ابراهیم اثنی عشری روز چهارشنبه در نخستین نشست شورای اسلامی شهر کلاچای در سال جدید، تهیه طرح مذکور را از الزامات ذکر و افزود: متأسفانه در یک دهه اخیر به این موضوع مهم کم‌توجهی شده و همین امر شهر کلاچای را در حالت سکون و ایستا قرار داده است.

    وی ازجمله محاسن و مزایای این طرح را، نوسازی بافت‌های فرسوده، اعطای تسهیلات با بازپرداخت طویل‌المدت و کم‌بهره و تخفیف 50 درصدی اجرای این طرح از سوی شهرداری برای مالکان واحدها عنوان کرد.

    شهردار کلاچای در ادامه تحول و شتاب بخشی درروند توسعه متوازن این شهر را مستلزم نگاه و خرد جمعی در مجموعه شورا، شهرداری و مشارکت مردم ذکر و اظهار کرد: معتقدم اگر بناست شهر کلاچای در همه ابعاد و اشکال آن رشد و توسعه پیدا کند باید عزم و اراده جمعی را شاهد باشیم که در این صورت است که می‌توانیم افق بلندی برای توسعه و اعتلای شهر متصور بود.

    اثنی عشری بابیان اینکه بدون داشتن طرح مصوب هیچ عمل توسعه‌ای امکان‌پذیر نیست تصریح کرد : به‌عنوان‌مثال در اجرای پروژه ساماندهی ورودی شهر کلاچای از سمت پلرود باید مکانیسم‌ها و سازوکارهای مناسب درروند انجام طرح به‌ویژه در حوزه طرح ایمنی و اصلاح هندسی معابر صورت گیرد.

    وی تهیه طرح‌های توسعه گردشگری و تفضیلی نوار ساحلی، بازآفرینی و پروژه‌های لوله‌گذاری باهدف دفع و هدایت آب‌های سطحی، آسفالت و پیاده‌روسازی را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار در سال جاری برای توسعه شهر کلاچای عنوان و اضافه کرد: درزمینهٔ طرح‌های بازآفرینی که جزو طرح‌های بالادستی است دولت اعتبار خوبی در این زمینه اختصاص می‌دهد که باید از آن به‌خوبی استفاده کنیم.

    رئیس شورای اسلامی شهر کلاچای هم در این نشست با تأکید بر ضرورت اهتمام همه‌جانبه برای توسعه و ارتقای شهر کلاچای به جایگاه واقعی و حقیقی خود از شهردار خواست با بهره‌گیری از همه توان و ظرفیت این مهم را عملی سازد.

    محمد پور حسین افزود: مطمئناً شورا با تمام وجود در این راه تعاملات سازنده و همسو با شهردار خواهد داشت و از هیچ کوششی در این زمینه مضایقه نخواهد کرد.

    وی چند پروژه شاخص و اولویت‌دار را برای توسعه بیشتر شهر کلاچای مورد پیشنهاد قرارداد و اظهار کرد: در مرحله نخست ساماندهی ورودی شهر از سمت پل رود و گزافرود همواره مورد تأکید است که انتظار داریم با توجه به خواست‌ها، انتظارات و مطالبات مردم اقدام اساسی صورت گیرد.

    رئیس شورای اسلامی شهر کلاچای، ساماندهی ساحل از رودخانه پل رود تا مجتمع پزشکان را یکی دیگر از پروژه‌های شاخص و تأثیرگذار برای توسعه شهر ذکر و اضافه کرد: تمام اهتمام و تلاش براین است که فاز نخست اجرای این طرح در آینده نزدیک اجرایی و عملیاتی شود.

    پور حسین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمادگی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های توسعه‌ای این شهر آن را به‌عنوان یک ظرفیت عظیم برای توسعه بیشتر شهر کلاچای عنوان و گفت: مطمئناً مجموعه شورا نقش حمایتی خود را در این زمینه از سرمایه‌گذاران به‌خوبی ایفا خواهد کرد.

    وی همچنین از مشارکت بخش خصوصی برای ساخت استخر شنا در این شهر خبر داد.

    در ادامه این نشست آقایان عابدینی، ابراهیمی، قلی پور و محمد حسینی دیگر اعضای شورای اسلامی شهر خواستار شتاب بخشی درروند طرح‌های توسعه‌ای این شهر شدند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.