چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41427 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • برخی فعالان عرصه تئاتر تحمل شنیدن نقد را ندارند | تا خوب نیاندیشی، خوب نخواهی دید
    16 فروردین 1397 - 17:47
    شناسه : 123717
    1

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان این که خرید بلیط تئاتر پاسخ به یک نیاز است از جانب تماشاگر، اظهار کرد: درست دیدن این نیازهاست که باعث استقبال از کارهای نمایشی می شود و این امر در عرصه نمایش نامه نویسی رقم می خورد.

    پ
    پ

    فاضلی - برخی فعالان عرصه تئاتر تحمل شنیدن نقد را ندارند | تا خوب نیاندیشی، خوب نخواهی دید - ارشاد

    فیروز فاضلی عصر چهارشنبه در ویژه مراسم روز ملی هنرهای نمایشی که با حضور هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی استان گیلان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار شد، گفت: تفکر در جهان، ریشه در یونان باستان دارد چرا که در آنجا توانستند با زبان نمایش نامه تفکر خود را جاری کنند.

    وی با تاکید بر اینکه متن و سطح متن در هنرهای نمایشی بسیار مهم است، اظهار کرد: ما هنوز هم وقتی از نمایش نامه صحبت می کنیم، پای میرزا فتحعلی خان آخوندزاده، زنده یاد رادی و… به میان می آید و متاسفانه با وجود این همه فارغ التحصیل رشته ادبیات نمایشی، وقتی پای نمایشنامه به میان می آید به گذشتگان رجوع می شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه خوشبختانه بازیگرانی بسیار خوب و قوی در عرصه هنرهای نمایشی استان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: هنرمندان ما باید با شناخت صحیح نیازهای مخاطبان، به سمت و سوی تولید متون مورد اقتضای روز جامعه و ارائه آن بپردازند.

    فاضلی با اشاره به صف های طولانی خرید بلیط تئاتر در برخی از کشورها، تصریح کرد: تماشاگران تئاتر هزینه می‌کنند تا بسیاری از کارهایی که قادر به انجام آن نیستند و در واقع نیازهای درونی خود را که در صحنه تئاتر توسط هنرمندان اجرا می شود، به تماشا بنشینند.

    وی با بیان این که خرید بلیط تئاتر پاسخ به یک نیاز است از جانب تماشاگر، ادامه داد: این نیاز باید دیده شود! چگونه دیدن این نیاز و شکار این نیازهاست که باعث تفاوت در استقبال از کارهای نمایشی می شود و در حقیقت شکار درست این نیازها در عرصه نمایش نامه نویسی رقم می خورد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: خوشبختانه در این حوزه اتفاقاتی افتاده و برخی از رسانه ها به روشنی دارند تئاتر را به جامعه معرفی می‌کنند اما واقعیت این است که یک سری نیازها در جامعه وجود دارد که باید خوب دیده شود.

    فاضلی در ادامه با تاکید بر اینکه جامعه و هنری که لحظه به لحظه خودش را نقد نکند پیشرفت نخواهد کرد، گفت: متاسفانه در برخی مواقع شاهد آن هستیم که هنرمند تئاتری که خود زبان اعتراض و نقد جامعه است طاقت شنیدن نقد را ندارد.

    وی تصریح کرد: نقد ابزاری است که باید از آن کمک گرفت و تا زمانی که نقد در جامعه جدی گرفته نشود مطمئنا انسان از تکرار می ترسد و امیدوارم در تکرار گیر نکنیم.

    این مسئول در پایان با بیان این که «تا خوب نیاندیشی، خوب نخواهی دید و خوب زندگی نخواهی کرد»، گفت: امیدوارم سال جدید سالی پر از سر زندگی برای شما هنرمندان عزیز باشد و شاهد سالن های مملو از تماشاگر تئاتر باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.