×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

علی اکبر صالحی - اگر غربی‌ها از برجام خارج شوند، ۴ روزه به غنی‌سازی ۲۰ درصد باز می‌گردیم | غربی‌ها می‌دانند که ما در چه وضعیتی قرار داریم - انرژی اتمی

علی اکبر صالحی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز ملی فناوری هسته ای، از رونمایی از ۸۳ اثر در حوزه هسته ای در روز دوشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: بخش عمده ای از این آثار توسط صداوسیما به نمایش گذاشته می شود.

به نوشته خانه ملت، رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص بازگشت پذیری ایران در صورت خروج آمریکا از برجام گفت: در طول مذاکرات هسته ای زمانی که مذاکرات انجام می شد، همواره این موضوع را مدنظر داشتیم که اگر آمریکایی ها خلف وعده کردند و قرار بر بازگشت پذیری باشد، تمهیدات لازم را بیاندیشیم.

وی با بیان اینکه اگر دستور از سوی مسئولان ارشد نظام ابلاغ شود مبنی بر اینکه به ۲۰ درصد غنی سازی بازگردیم، در عرض ۴ روز این کار صورت خواهد گرفت، ادامه داد: این موضوع پیام زیادی دارد و مباحثی چون فردو، ۲۰ درصد و زمان کوتاه ۴ روز برای بازگشت به ۲۰ درصد پیام های مختلفی برای آمریکایی ها دارد.

صالحی با اشاره به اینکه برخی در افکار عمومی جا انداخته اند که فردو تبدیل به زمین بسکتبال و فوتبال شده است، یادآور شد: ممکن است افکار عمومی از این اطلاعات نادرست متاثر شوند، اما فردویی که می تواند در عرض ۴ روز غنی سازی ۲۰ درصد را آغاز کند، یعنی هنوز زنده است.

وی افزود: بازگشت پذیری ما در سطح بسیار وسیع تر و بالاتری نسبت به قبل خواهد بود که امیدواریم خروج از برجام اتفاق نیفتد، اما اگر این اتفاق رخ دهد، یک چالش علمی است که حتی سفیر فرانسه در واشنگتن به این موضوع به آمریکایی ها اعتراض کرده بود که اگر ایران بخواهد بازگشت پذیری را انجام دهد و غنی سازی در در سطح بالاتر و وسیع تری شروع کند، ما باید چه کنیم؟

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: غربی ها می دانند که ما در چه وضعیتی قرار داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.