شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • قیمت دلار لحظه ای بالا می رود | صبح :۵۴۰۰ تومان، بعدازظهر ۵۸۰۰ تومان! | سکه به مرز دو میلیون تومان رسید
    19 فروردین 1397 - 21:47
    شناسه : 124129
    پ
    پ
     
    مبادله‌ای - قیمت دلار لحظه ای بالا می رود | صبح :۵۴۰۰ تومان، بعدازظهر ۵۸۰۰ تومان! | سکه به مرز دو میلیون تومان رسید - افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز از چایکاران/ اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به صنعت چای کشور
    افزایش قابل توجه نرخ ارز در سال گذشته در حالی بود که مسوولان دولتی مربوطه بارها رشد نرخ ارز را حبابی دانسته و وعده کاهش قیمت‌ها را دادند تا جایی که سخنگوی دولت نیز از تکدر خاطر رییس‌جمهوری از افزایش نرخ دلار خبر داد.
    افزایش نرخ دلار از اواسط سال گذشته آغاز شد به‌گونه‌ای که نرخ آن از حدود ۳۷۰۰ تومان در اوایل ۱۳۹۶ به حدود ۵۰۰۰ هزار تومان در اواخر این سال رسید.
    با این صحبت‌ها بود که انتظار می‌رفت با سپری شدن ایام پایانی سال گذشته که مصادف با افزایش تقاضای ارز برای سفرهای نوروزی بود قیمت‌ها در این بازار نزولی شود.
    با این حال این انتظارات برآورده نشد و اولین روزهای کاری سال ۱۳۹۷ با افزایش نرخ دلار و دیگر ارزها آغاز شد. به دنبال همین افزایش‌ها بود که امروز نرخ دلار با افزایش یکباره ۳۰۰ تومانی به حدود ۵۴۸۰ تومان نیز رسید.
    غم انگیزترین رویداد امروز هم ضعف ارزش پول ملی و تقویب عجیب و غریب دلار است؛ دلار از صبح تا امروز رکوردهای بالایی را به ثبت رساند و در تازه ترین گزارش ها، رکورد ۵۸۰۰ تومان را در برخی صرافی ها زده است.
    فعالان بازار می گویند: صرافی ها اصلا فروش دلار ندارند اما تعداد محدودی که فروشنده هستند،‌دلار را با قیمت های ۵۸۰۰ تومان به متقاضیان می فروشند.
    اتفاقات عجیب و غریبی که این روزها در بازار ارز روی داده موجب شده تا نمایندگان مجلس دست به کار شده و از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی بخواهند برای ارائه توضیحات راهی بهارستان شوند.
    خبرها حاکی از این است که رشد قیمت سکه هم  همچنان ادامه دارد به طوری که اکنون در مرز یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار دارد.
    قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته با جهش قابل توجهی همراه شده است، به طوری که قیمت سکه به بیش از یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۱۷۰ هزار تومان رسیده که هر دو نرخ بی سابقه هستند.
    محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلایل این جهش قیمت اظهار کرد: از روز گذشته افزایش قیمت سکه هم‌ زمان با تقاضایی که در بازار به وجود آمد باعث افزایش شدید قیمت سکه شد؛ به طوری که امروز برای اولین بار قیمت سکه به یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان رسیده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.