×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

گلاب - طرز استفاده از گلاب برای داشتن پوستی زیبا - خواص گلاب

گلاب یک آنتی اکسیدان، ضد التهاب، آبرسان و روشن کننده عالی برای پوست است. گلاب هیچ گونه عوارضی برای پوست و سلامت بدن ندارد و در مقابل به درمان بیماری های پوستی کمک فراوانی می کند. در این مطلب قصد داریم شما را با خواص گلاب برای پوست و همچنین طرز استفاده از گلاب برای داشتن پوست زیبا آشنا کنیم.

خواص گلاب برای پوست

رفع آکنه

گلاب با جلوگیری از رشد باکتری ها، جوش های پوستی را کاهش می دهد. اگر از آن به عنوان تقویت کننده استفاده شود ، چربی اضافی پوست را از بین می برد ، جوش ها را کاهش می دهد ، پوست را آبرسانی می کند و منافذ پوست را مسدود نمی کند.

جوانسازی پوست

از دیگر فواید گلاب جوانسازی پوست است. پوست های آسیب دیده را ترمیم می کند و در نتیجه ، سرعت فرآیند پیری پوست را کاهش می دهد ؛ مجاورت پوست با پرتوهای فرابنفش ، آلاینده ها و محصولات پوستی سنگین باعث تولید اکسیدان های مخرب در سطح پوست و پیری آن می شود.

گلاب مفید برای پوست های حساس

این مایع خوشبو به دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی خود، قرمزی و التهاب پوست را کاهش می دهد. زمانی که پوست های حساس ملتهب می شوند، ممکن است نتوانند هیچ ماده آرایشی بهداشتی را تحمل کنند ؛ در این موارد ، می توان از گلاب به عنوان تقویت کننده و پاک کننده (همراه با شیر) استفاده کرد.

درمان خشکی پوست

طبق اطلاعات بدست آمده گلاب پوست را آبرسانی می کند و خشکی آن را کاهش می دهد، اما برای رفع خشکی پوست، بهتر است که از ترکیب آن با مواد دیگری استفاده کرد. ترکیب روغن زیتون و گلیسیرین با این مایع خوشبو ، یک درمان خانگی مؤثر برای خشکی پوست است. اگر پوستتان مستعد آکنه نیست ، از این درمان مؤثر استفاده کنید.

درمان آفتاب سوختگی

گلاب برای آفتاب سوختگی هم فواید زیادی دارد. این مایع خوشبو به دلیل خواص ضدالتهابی خود، به کاهش قرمزی و سوزش ناشی از آفتاب سوختگی کمک می کند.

طرز استفاده از گلاب برای پوست

رفع تیرگی و گودی چشم

کافیست که یک بطری گلاب را در یخچال قرار داده و پس از آن، با استفاده از یک پد پنبه‌ای و به آرامی مقدار کمی گلاب را بر روی چشم‌های خود قرار دهید.

پس از اصلاح پوست

پس از اصلاح پوست، به منظور جلوگیری از تحریک و زبری آن از ماسک گلاب استفاده کنید. به این صورت که کمی گلاب را بر روی پوست اسپری کنید. این کار موجب نرمی پوست می‌شود.

رفع بیماری هغی پوستی مانند اگزما

برای افراد با پوست خشک ترکیب گلاب و گلیسیرین برای درمان بیماری‌های پوستی بخصوص اگزما و دراماتیت بسیار توصیه می‌شود و کمک می‌کند تا دیگر پوستتان خشک نشود. همچنین ترکیب این دو ماده در درمان التهاب و از بین بردن قرمزی پوست هم تاثیرگذار است.

برای این منظور یک بطری ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی‌لیتری از گلیسیرین را داخل یک کاسه ریخته و ۱۰۰ میلی‌لیتر گلاب و دو قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید و کاملا با هم مخلوط کنید. سپس این ماده جدید را داخل ظرفی بریزید و هرشب آن را روی پوستتان استفاده کنید تا از خواص شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شوید. قبل از استفاده از این محلول صورتتان را با یک پنبه خیس کاملا پاک کنید و سپس از آن استفاده کنید.

پاک کننده آرایش

می توان از این مایع خوشبو برای پاک کردن آرایش استفاده کرد ؛ پنبه ای را به گلاب آغشته کنید و آن را به آرامی روی سطح پوست بکشید.

مرطوب سازی پوست

برای پوست های خشک ، گلیسیرین و روغن زیتون را به گلاب اضافه کنید تا رطوبت از دست رفته ی پوست را به آن بازگرداند.

بعد از حمام برای طاروت و تازگی پوست

پس از هر بار استحمام که منافذ پوست بازتر هستند، گلاب را با یک پنبه تمیز به پوست صورت بمالید. در این حالت اسانس موجود درگلاب به سرعت جذب پوست می شود که با توجه به اثرات آن در افزایش جریان خون، باعث شادابی پوست می گردد.

رفع جوش

برای این کار مقداری گلاب را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. سپس این خمیر را مدت یک ساعت یا تمام شب ( موقع خواب ) روی جوش‌های خود قرار دهید.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.