شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آماده سازی ۱۵طرح اقامتی و گردشگری در کلاچای در قالب توسعه صنعت بوم گردی
    28 فروردین 1397 - 12:58
    شناسه : 125008
    0

    بخشدار کلاچای از آماده سازی ۱۵طرح اقامتی و گردشگری در قالب توسعه صنعت بوم گردی طی آغاز سال جاری تاکنون در این بخش خبرداد.

    پ
    پ

    کوچکی بخشدار کلاچای - آماده سازی ۱۵طرح اقامتی و گردشگری در کلاچای در قالب توسعه صنعت بوم گردی - بخشدار کلاچای

    هادی کوچکی در نشست شورای اداری این بخش به ابعاد ، پیامدها و دستاوردهای اجرای طرح توسعه صنعت بوم گردی اشاره و گفت: مطمئناً با تحقق این گونه طرح ها علاوه بر اشتغال پایدار و کاهش بیکاری به روند درآمد زایی مردم کمک شایانی خواهد کرد و معتقدم همه باید از این طرح استقبال کنند.
    وی بخش کلاچای را به لحاظ برخورداری از ظرفیت ها و قابلیت های مهم در حوزه گردشگری شایسته توسعه دانست و افزود: نگاه صرف به کشاورزی بطور قطع پاسخگوی نیاز مردم منطقه نیست و باید بخش صنعت گردشگری و بوم گردی فعال شود و همه باید در این راه همراه و همسو باشند .
    بخشدار کلاچای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال و پذیرش عظیم این بخش از میهمانان و گردشگران نوروزی در طی تعطیلات نوروز امسال و افزایش اقامت و ماندگاری مسافر آن را متاثر از ایجاد زیر ساخت های مناسب گردشگری عنوان و اظهار کرد: باید تلاش کنیم این وضعیت را در سال های آتی بیشتر تقویت و بهبود ببخشیم.
    به گفته کوچکی ، رشد ۳۳درصدی مسافر و گردشگر طی نوروز امسال در این بخش و شهرستان خود بهترین مدعا در این زمینه است.
    وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای برخی طرح های مهم و اولویت دار در این بخش از مدیران اجرایی خواست پیگیری های خود را در سرعت بخشی بیشتر پروژه ها افزایش دهند.
    بخشدار کلاچای همچنین به نامگذاری سال با نام حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبری معظم انقلاب اشاره و گفت: باید همه تلاش و کوشش ما بر محقق شدن این شعار سال متمرکز شود.
    شهردار کلاچای هم در این نشست شهر کلاچای را به عنوان یک شهر ساحلی و دارای ظرفیت ها و قابلیت های مهم در انجام طرح های توسعه و گردشگری عنوان و گفت: مطمئناً با هم افزایی، هماهنگی، تعامل و وحدت رویه که در مجموعه شورا، شهرداری و مردم این شهر وجود دارد می توانیم این ظرفیت ها را به فعلیت درآورد.
    ابراهیم اثنی عشری ، یکی از نیازها و ضروریات مهم در توسعه این شهر را با وجود بهره مندی از ظرفیت ساحل ، نبود طرح های راهبردی (طرح جامع تفضیلی )عنوان و افزود : در گام نخست این مهم را با جدیت و به عنوان یکی از طرح های اولویت دار در توسعه این شهر دنبال خواهیم کرد .
    وی توسعه گردشگری را به عنوان یکی الزامات و نیازهای مهم در ارتقای و پیشرفت منطقه ذکر و اظهار کرد : خوشبختانه در اولویت برنامه های راهبردی به این مهم به خوبی پرداخته شده و در دستور کار قرار گرفته است.
    شهردار کلاچای از تهیه طرح توسعه گردشگری در دو رودخانه پلرود و گرافرود خبر داد و اضافه کرد : علاوه بر این دو، محور ساحل نیز به عنوان پتانسیل شاخص در طرح توسعه گردشگری قرار گرفته است .
    وی با بیان اینکه در مرحله نخست اجرای این طرح ها ، استارت شروع کار از رودخانه گزافرود زده شده تصریح کرد : طی دو ماه آینده پس از تصویب این طرح پروژه را آغاز خواهیم کرد در عین حال از سرمایه گذارانی که علاقمند به سرمایه گذاری در این حوزه هستند نیز استقبال و هماهنگی تنگاتنگی با آنها خواهیم داشت.
    اثنی عشری به انجام قرار داد با مشاور طرح بافت فرسوده در این شهر اشاره و بیان کرد : آنچه خروجی از این طرح حاصل خواهد شد کمکی بزرگ به مردم در نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده ، وام های مناسب و طویل المدت و عوارض مناسب از سوی شهرداری به مردم خواهد بود ضمن اینکه دولت نیز در این زمینه همکاری خوبی داشت.
    شهردار کلاچای در بخش دیگری از سخنان اجرای طرح توسعه گردشگری محور ساحل را با وجود مشکلات عدیده میسر ندانست و تصریح کرد : مادامیکه این طرح تهیه ، تصویب و قانونی نشود عملا امکان پذیر نیست و طبیعتا ما دستگاههای مختلف را در کنترل و نظارت آن نیاز می بینیم .
    به گفته وی، بی تردید با تصویب طرح های راهبردی شهرداری برنامه های خود را اجرایی می کند و اگر بناست سرمایه گذارانی این طرح را تحویل بگیرند شهرداری هم مشارکت خواهد داشت .
    وی در خاتمه سخنان خود ارتباط، تعامل و هماهنگی با ادارات را به عنوان یک ضرورت مهم در توسعه بر شمرد و گفت: انتظار بر این است که این ارتباط دو سویه بوده و منافع و مصالح همگان در آن رعایت شود.
    رییس شورای اسلامی شهر کلاچای هم در این نشست با دفاع از انتخاب شهردار جدید از وی به عنوان مدیری کاربلد و توانمند یاد کرد که مطمئناً در آینده مردم این شهر خدمات و کارکردهای او را به عینه لمس خواهند کرد.
    محمد پورحسین ، تلاش برای ایجاد رضایتمندی مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: بی تردید آنچه در توان است در راستای خواسته ها و مطالبات مردم بکار خواهیم بست و این امر مستلزم آن است که مردم نیز در این راه همکاری کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.