×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

سیدمحمد احمدی فرماندار رشت - گلایه فرماندار رشت از مصوبات بدون اجرا در شهرستان - انتقاد فرماندار رشت

به گزارش تسنیم ،‌ محمد احمدی عصر امروز در جلسه شورای ترافیک که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد اظهار داشت:‌ شهرستان رشت مشکلات عدیده‌ای در حوزه ترافیکی دارد و مصوبات بدون اجرا هیچ دردی را از این شهرستان دوا نمی‌کند.

فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر تغییر در روند انجام امور به‌ویژه در برخی دستگاه‌ها بیان داشت:‌ این شیوه بسیار کندی که شهرداری رشت و یا برخی مدیران دستگاه‌های دیگر در انجام طرح‌های مصوب شورای ترافیک شهرستان رشت دارند به‌هیچ عنوان پذیرفتنی و قابل قبول نیست.

احمدی با اشاره به اینکه مسئولان و مدیران در حقیقت خادم مردم هستند ابراز داشت:‌ ما از هیچ مسئول و مقامی توقعات غیرقانونی نداریم اما مسئله مهم و مورد تأکیدمان،‌ لزوم سرعت بخشیدن به انجام طرح‌ها و پروژه‌هایی است که از مدت‌ها قبل به تصویب رسیده و بدون اجرا مانده‌اند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به اینکه تمام تصادفاتی که رخ می‌دهد الزاماً مقصر انسانی ندارد افزود:‌ گاهی اوقات بنا بر بی‌تدبیری و عملکردهای نادرست برخی دستگاه‌های ذیربط حوزه ترافیکی شرایط لازم جهت افزایش سوانح رانندگی در جاده‌های شهرستان رشت فراهم می‌شود.

وی بر لزوم مشارکت دادن بیشتر دهیاران و شوراهای اسلامی در انجام برخی امور تأکید کرد و اظهار داشت:‌ باید از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در سطح محلات و حوزه‌های مختلف شهرستان رشت در جهت بهبود خدمات به‌ویژه در بخش مباحث ترافیکی استفاده بهینه انجام شود.

فرماندار شهرستان رشت با انتقاد از عدم حضور برخی از شهرداران و بخشداران شهرستان رشت در جلسات شورای ترافیک عنوان کرد:‌ امیدوارم این افراد رویه خود را هرچه سریع‌تر اصلاح کنند و بیشتر از این‌ها به وظایف قانونی و شرعی که در برابر مردم دارند عمل کنند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان رشت نیز در این جلسه ابراز داشت:‌ افزایش آمار ورود مسافران نوروزی به شهرستان رشت نشان دهنده اقدامات مطلوبی است که در تمام حوزه‌های ترافیکی،‌ جاده‌ای و شهری توسط مدیران دستگاه‌های مربوطه به مرحله اجرا رسیده است.

محمدعلی ویشکایی از تصویب دریافت قیر مورد نیاز جهت انجام طرح‌های عمرانی خبر داد و افزود:‌ با پیگیری‌های فرمانداری شهرستان رشت و مساعدت نمایندگان این امر مهم انجام شد و امیدواریم در موعد مقرر اعتبارات لازم جذب و وعده‌های داده شده به‌خوبی محقق شوند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان رشت نیز در این جلسه عنوان کرد:‌ اگر نظر و دیدگاه مدیران شهرستان رشت بیشتر از این‌ها به لزوم نگهداری راه‌ها و جاده‌ها و تخصیص اعتبارات لازم برای تعریض و اصلاح آن‌ها معطوف شود مطمئناً از تعداد تصادفاتی که اتفاق می‌افتد نیز کاسته می‌شود.

غلامعلی نیک‌فهم کمبود اعتبارات را از دلایل مهم تأخیر در پروژه‌های راهداری خواند و بیان داشت:‌ نصب و رنگ‌آمیزی سرعت‌گیرها،‌ رنگ‌آمیزی و تعمیر جداول،‌ نصب چراغ‌های روشنایی از جمله اقداماتی بود که تا قبل از ایام تعطیلات نوروزی امسال در شهرستان رشت به اجرا درآمد.

نیک‌فهم به وجود دست فروشان در برخی محورها اشاره کرد و اظهار داشت:‌ وجود دست‌ فروشان در حاشیه دو محور رشت به امامزاده هاشم و رشت به انزلی و خمام مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کرده و انتظار داریم مسئولان اجرایی و قضایی استان در رفع این مشکل مساعدت‌های لازم را داشته باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت نیز در این جلسه ابراز داشت:‌ در نوروز سال گذشته حدود یک میلیون و ۸۱۰ هزار نفر مسافر به شهرستان رشت سفر کردند که در نوروز امسال با افزایش ۳۶ درصدی به ۲ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۳۳۳ نفر رسید.

میرزایی از پلمپ واحدهای پذیرایی غیرمجاز خبر داد و گفت:‌ هم‌اکنون سرمایه‌گذاران زیادی به صورت مجاز اقدام به دایر کردن واحدهای پذیرایی کرده‌اند اما فعالیت غیرقانونی برخی افراد نگرانی‌های زیادی برای آنان ایجاد کرده و از مسئولان تقاضا داریم با افراد متخلف در این حوزه برخورد کنند.

محمد مجد رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان رشت نیز در این جلسه تصریح کرد:‌ با تمام مشکلات اعتباری،‌ بودجه‌ای و مطالبات دریافت نشده این اداره که از سنوات گذشته باقی مانده است موفق شدیم تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در پروژه‌ها و طرح‌های آسفالت شهرستان رشت هزینه کنیم.

در این جلسه تعدادی از رؤسای ادارات، شهرداران و بخشداران حوزه‌های مختلف شهرستان رشت ‌نیز حضور داشتند و ضمن ارائه فعالیت‌های انجام شده در ایام تعطیلات نوروزی به بیان برخی مشکلات و معضلات محدوده مورد نظر خود پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.