یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41475 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • سرشماری امسال اینترنتی و سبز است
    28 مرداد 1395 - 11:09
    شناسه : 12528
    0

    مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری گیلان با اشاره به حذف کاغذ از سرشماری سال ۹۵، گفت: سرشماری امسال در گیلان به صورت اینترنتی و به اصطلاح سبز انجام می‌شود. به گزارش «بامردم»، مهندس وحید طیفوری، مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری گیلان درباره سرشماری نفوس و مسکن اظهار کرد: کشور ما از نظر تهیه آمار […]

    پ
    پ

    مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری گیلان با اشاره به حذف کاغذ از سرشماری سال ۹۵، گفت: سرشماری امسال در گیلان به صورت اینترنتی و به اصطلاح سبز انجام می‌شود.

    به گزارش «بامردم»، مهندس وحید طیفوری، مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری گیلان درباره سرشماری نفوس و مسکن اظهار کرد: کشور ما از نظر تهیه آمار به روش علمی قدمت طولانی ندارد.

    وی اعلام کرد: در این دوره از سرشماری آخرین استانداردهای جهانی در آمارگیری بکارگیری می‌شود.

    مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری گیلان افزود: سرشماری امسال به روش ترکیبی و مدرن که در معدود کشورهای جهان انجام می‌شود، صورت می‌گیرد.

    وی با بیان اینکه سعی داریم کاغذ از سرشماری امسال حذف شود، گفت: سرشماری سالجاری به صورت سبز و سازگار با محیط زیست اتفاق می‌افتد.

    طیفوری اظهار داشت: سرشماری امسال نخستین سرشماری است که به صورت اینترنتی و پرسشنامه الکترونیکی انجام می‌شود.

     وی خاطرنشان کرد: هرچه قدر سرشماری به صورت اینترنتی پوشش داده شود فرآیند عملیات میدانی کاهش و هزینه کمتری به دنبال خواهد داشت.

    مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری گیلان با بیان اینکه از سوم تا ۲۴ مهرماه سرشماری به صورت اینترنتی انجام می‌شود، گفت: در این فرصت مردم با مراجعه به سایت سرشماری ۹۵ اقدام به ارائه اطلاعات خود کرده و کد آماری دریافت می‌کنند.

    وی یادآور شد: از ۲۵ مهر سرشماری به صورت حضوری دنبال خواهد شد و آمارگیران مرکز آمار با مراجعه به مردم کد آماری آنها را دریافت و اگر کسی موفق به شرکت در سرشماری اینترنتی نشد به صورت حضوری اطلاعات را دریافت می‌کنند.

    طیفوری اظهار کرد: یکی از مهمترین چالش‌ها در سرشماری‌های گذشته بی اطلاعی بخش عمده‌ای از خانواده‌ها از سرشماری بوده است.

    مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری گیلان با اشاره آغاز اطلاع رسانی در خصوص سرشماری نفوس و مسکن از اردیبهشت امسال، گفت: رسانه‌ها از ظرفیت خود برای اطلاع رسانی به مردم در مدت منتهی به آغاز این فرآیند ملی بهره ببرند.

    سرشماری نفوس و مسکن همزمان با سراسر کشور در مهر و آبان ماه سال جاری در گیلان نیز برگزار می‌شود.

    شبستان

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.