چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اعتراض شدید به ختنه زنان در روسیه
    01 اردیبهشت 1397 - 11:07
    شناسه : 125435
    0

    گزارش مربوط به رواج ختنه زنان در منطقه شمال قفقاز و موضعگیری‌های برخی روحانیون مسلمان و مسیحی در این مورد باعث بحث داغی در روسیه شده است.

    پ
    پ

    آزار دختر زن - اعتراض شدید به ختنه زنان در روسیه - ختنه

    رکنا: یک گروه مدافع حقوق زنان دریافته است که ناقص‌سازی اندام جنسی زنان در روستاهای کوهستانی داغستان، از جمهوری های مسلمان نشین تشکیل دهنده فدراسیون روسیه، رواج دارد و این عمل به شکلی بدوی و بدون استفاده از مواد بی‌حس کننده در خانه‌های روستائیان انجام می‌گیرد.
    اسماعیل بردیف، از مفتی منطقه، توصیه کرده بود که زنان مسلمان باید ختنه شوند هر چند او پس از اعتراض شدید گروه‌های مدافع حقوق زنان، بعدا حرف خود را پس گرفت.
    در مقابل، وسوولود چپلین، از کشیشان ارشد کلیسای ارتدوکس در منطقه، از نظر او حمایت کرده و گفته است که “امیدوارم او به خاطر زوزه‌ها و گریبان دریدن مخالفان از موضع خود عقب نشینی نکند.” وی افزوده است: “ما مسیحیان ارتدوکس سنت‌های متفاوتی داریم اما به سنت‌های همسایگان خود احترام می‌گذاریم.”
    بعضی کاربران فیسبوک این مفتی را هدف حملات شدید قرار دادند و یادآور شدند که سازمان ملل ختنه دختران را مصداق ” کودک آزاری ” دانسته و ممنوع اعلام کرده است.
    به تخمین سازمان ملل، روی بیش از دویست میلیون زن و دختر در سراسر جهان ختنه انجام گرفته است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.