×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

 پنیر با گوجه و خیار - هرگز پنیر را با گوجه و خیار مصرف نکنید! - پنیر

برنا نوشت: پنیر با خیار و گوجه از غذاهای ساده و خوشمزه ای است که به عنوان صبحانه و عصرانه مصرف می شود.پنیر با خیار و گوجه طرفداران بسیاری را دارد. در کنار این که این غذا لذیذ است به دلایل مختلف تاکید می شود که هرگز پنیر را با گوجه و خیار نخورید زیرا باعث برخی اثرات جبران ناپذیر بر روی بدن می شود. دلیل اصلی این موضوع ساختار پنیر می باشد. علت این مساله را در این مقاله بخوانید.

​حسن اکبری متخصص آسیب‌شناسی و طب سنتی ایرانی با اشاره به این که پنیر یک ماده پروتئینی با طبع سرد است و نباید پنیر با گوجه و خیار و هندوانه را که طبع سرد دارند، خورد اظهار کرد: بسیاری از افراد براساس عادت همیشگی در صبحانه میان وعده‌ها پنیر را با گوجه و خیار یا هندوانه می‌خورند. این امر باعث بروز بسیاری از عارضه‌ها و برخی بیماری‌ها شامل دیابت، ام اس، اختلالات عصبی، گوارشی و غیره می‌شود. به طوری که برخی از افراد پس از خوردن پنیر درچار ضعف می‌شوند این افراد باید از خوردن پنیر پرهیز کنند.

وی افزود:مصرف همزمان پنیر با خیار، گوجه، هندوانه و یا سردی‌های دیگر باعث بروز عارضه‌ها و بیماری‌ها می‌شود، این امر عمر را کوتاه می‌کند. بهتر است افرادی که تمایل به مصرف همزمان پنیر، خیار، گوجه و یا هندوانه را دارند به مقدار نصف به نصف از گردو استفاده کنند.  یعنی برابر ۵۰ گرم پنیر، گوجه و خیار یا هندوانه از ۵۰ گرم گردو استفاده کنند.

اکبری تصریح کرد: پنیر دارای مولکول‌های پروتئینی پیچیده است و برای تجزیه شدن نیاز به مقدار زیادی انرژی دارد. به همین دلیل هنگام تجزیه انرژی زیادی را از بدن دریافت می‌کند. مصرف همزمان پنیر با گوجه و خیار یا هندوانه که از مواد سرد هستند. باعث تشدید این فرآیند می‌شود.

این متخصص آسیب‌شناس و طب سنتی ایرانی در پایان گفت: بهتر است پنیر همراه مغز دانه‌هایی مانند گردو و یا خرما، کشمش و مواد گرم پرانرژی مصرف شود تا انرژی لازم را از این مواد دریافت کند. پنیر از لبنیات پرمصرف در سبد غذایی ما ایرانیان است و حذف آن امکان‌پذیر نیست پس بهتر است هنگام مصرف پنیر به نوع موادی که با آن استفاده می‌شود توجه شود تا مشکلی پیش نیاید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.