شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • به هیچ‌وجه نباید زمینی داشته باشیم که به علت کم‌آبی در آن کشت نشود
    06 اردیبهشت 1397 - 15:49
    شناسه : 126018
    1

    جلسه تأمین آب زراعی شهرستان لاهیجان صبح امروز، به ریاست فرماندار لاهیجان و با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان در محل فرمانداری برگزار شد.

    پ
    پ

    جانبازی فرماندار لاهیجان 1 - به هیچ‌وجه نباید زمینی داشته باشیم که به علت کم‌آبی در آن کشت نشود - آب

    فرماندار شهرستان لاهیجان در این نشست اظهار داشت: از زمستان سال گذشته جلسات مستمر و بازدیدهای میدانی از انهار، زمینه‌های شالی‌کاری، سردهنه ها و… صورت گرفت و تمام  تلاش‌ها براین شد که امسال مشکل آب زراعی نداشته باشیم و همت مضاعف مدیریت اجرایی شهرستان موجب شد مشکلی حادی به وجود نیاید و آرامش در شهرستان حفظ شود.

    امیر جانبازی خاطرنشان کرد: بیش از همه، موفقیت شهرستان در مدیریت منابع آبی را مدیون تدابیر استاندار محترم گیلان هستیم که با برنامه‌ریزی مدون جلسات متعددی را در قالب کارگروه‌‎های مختلف برگزار و بر حضور و آمادگی همه مدیران در حوزه  آبیاری تأکید کردند و حساسیت نشان دادند.

    فرماندار لاهیجان ادامه داد: شهرستان لاهیجان دارای حدود 24 هزارهکتار اراضی کشاورزی بوده که 10% شالیزارهای گیلان را تشکیل می‌دهد و این از اهمیت خاصی برخوردار است.

    وی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های پمپاژ اراضی کشاورزی  شهرستان بیش 95% آماده کار و مشکلات آن‌ها برطرف شده است و استفاده از اعتبارات استانی برای احداث ایستگاه‌های جدید و لاینینگ بتنی F1.F2.F3.F4 یکی از مطالبات این شهرستان می‌باشد.

    فرماندار لاهیجان افزود: برنامه‌ریزی‌های شهرستان برای لایروبی انهار و زهکشی‌ها در سال جاری 15 کیلومتربوده که امسال با مدیریت شهرستانی و هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با سه برابر افزایش به 45 کیلومتررسیده است و مرمت کانال‌ها در اولویت قرار دارد.

    وی با اشاره به اهمیت استفاده از بیمه محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان، تصریح کرد: با توجه به سرمای دیررس و آسیب باغات چای بیمه محصولات کشاورزی به‌عنوان اطمینان خاطر کشاورز محسوب می‌شود و کشاورزان بیمه کردن محصولات زراعی خود را جدی بگیرند.

    جانبازی اظهار داشت: لاهیجان دارای 53  پهنه آب‌بندان به مساحت 1060 هکتار بوده که لایروبی آن‌ها بسیار حائز اهمیت است چراکه از طرفی باعث ذخیره و تأمین آب زراعی می‌شود و از طرفی دیگر با رهاسازی آبزیان موجب اشتغال‌زایی خواهد شد.

    رئیس شورای کشاورزی شهرستان گفت: تلاش‌ها براین است تمام زمین‌های کشاورزی زیر کشت برود و ما در لاهیجان به هیچ‌وجه نباید زمینی داشته باشیم که به علت کم‌آبی در آن کشت نشود.

    وی در پایان از همراهی و مساعدت کشاورزان لاهیجان قدردانی کرد و افزود: تجربه نشان داده که هرکجا همراهی و صرفه‌جویی کشاورزان در آبیاری شالیزار  محقق شد محصول به لحاظ کمی و کیفی افزایش یافت.

    لازم به ذکر است مهندس لطفی مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان در سخنان خود به مدیریت قابل‌تحسین شهرستان لاهیجان  در این حوزه اشاره کرد و افزود: در سطح استان لاهیجان عملکرد مدیریت منابع آبی منحصربه‌فردی را داشته و این نشان‌دهنده همت مضاعف و تلاش مدیریت اجرایی شهرستان است که موجب نیاید مشکل حادی به وجود نیاید و آرامش در شهرستان حفظ شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.