دوشنبه, ۲۰ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 8 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41235 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • زیر کشت رفتن ۱۰۰ درصد اراضی زراعی املش
    11 اردیبهشت 1397 - 15:00
    شناسه : 126445
    0

    فرماندار املش گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد اراضی زراعی شهرستان زیر کشت رفته و ۹۸ درصد عمل خزانه گیری شالیزارها انجام شده است.

    پ
    پ

    یونس محمودی فرماندار املش - زیر کشت رفتن 100 درصد اراضی زراعی املش - اراضی

    به گزارش ایسنا، یونس محمودی در جمع خبرنگاران،درخصوص اقدامات و فعالیت   های کارگروه حفاظت منابع آب شهرستان املش، اظهار کرد:هفت کارگروه منابع آب، خاک و کشاورزی تشکیل شده است.

    وی افزود:در حال حاضر ۱۰۰ درصد اراضی زراعی شهرستان زیر کشت رفته و ۹۸ درصد عمل خزانه گیری شالیزارها انجام شده و حدود دو هزار تن نهاده کشاورزی و همچنین حدود ۱۸ هزار تن شلتوک از نوع هاشمی و گیلانه در سطح شهرستان در بین کشاورزان توزیع گردیده است.

    فرماندار املش عنوان کرد:در حال حاضر ۱۶ کیلومتر لاینینگ در بخش‌های مرکزی و رانکوه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان انجام شده و هشت کیلومتر نیز در حال انجام است.

    این مقام مسئول تصریح کرد:فراهم نمودن بسترهای مناسب از قبیل لایروبی انهار درجه یک، ۲، ۳ و ۴، بازسازی سردهنه ها، بازوسازی استخرها و تجهیز و تعمیر چند حلقه چاه کشاورزی توسط جهادکشاورزی و آب منطقه ای انجام شده است.

    محمودی، با بیان اینکه تمامی احکام آبسواران شهرستان صادر و به آنان ابلاغ شده است،از بخشدارن خواستار اعمال نظارت بر چگونگی هدایت و کنترل آب زراعی با محوریت آبسواران و دهیاران شهرستان شد.

    فرماندار املش،با اشاره به استحصال محصول برنج و رفع دغدغه کشاورزان،بر لزوم تامین لوله های انتقال آب و تامین موتور پمپ های آبکشی از سوی شرکت آب منطقه ای و سازمان جهادکشاورزی تاکید کرد و گفت: برای رفع مشکل کم آبی در فصل زراعی با کمک شرکت آب منطقه ای و سازمان جهادکشاورزی استان باید با توان هر چه بیشتر برای رفع دغدغه کشاورزان بکوشیم.

    این مقام مسئول ادامه داد:با توجه به سرمایی که بر منطقه حاکم شد، سرمازدگی باغات چای، فندق و گردو را به همراه داشت و لذا یک هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات چای شهرستان املش به میزان ۳۰ درصد، ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات فندق به میزان ۶۵ درصد و ۵۰۰ هکتار از باغات گردو به میزان ۱۰۰ درصد خسارت دیده است.

    وی خاطرنشان کرد:امیدواریم به لطف خداوند کشاورزان چایکار شهرستان برداشت چای بهاره خود را هرچند با تاخیر چندروزه شروع کرده و به کارخانجات چای تحویل دهند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.