شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41462 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کاهش ۲۸ درصدی تصادفات درون شهری در گیلان
    30 مرداد 1395 - 14:28
    شناسه : 12681
    0

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان تصادفات درون شهری نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد در استان کاهش داشته است، گفت: طی چهار ماه نخست سال بیش از ۱۰۰۰ تصادف درون‌شهری در جاده های استان رخ داده است. به گزارش «بامردم»، سرهنگ «تیمور شهیدی مقدم»  با اشاره به آمار تصادفات درون شهری طی چهار ماه نخست امسال، اظهار […]

    پ
    پ

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان تصادفات درون شهری نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد در استان کاهش داشته است، گفت: طی چهار ماه نخست سال بیش از ۱۰۰۰ تصادف درون‌شهری در جاده های استان رخ داده است.

    به گزارش «بامردم»، سرهنگ «تیمور شهیدی مقدم»  با اشاره به آمار تصادفات درون شهری طی چهار ماه نخست امسال، اظهار کرد: طی چهار ماه نخست سال ۱۰۵۷ تصادف درون‌شهری در جاده های استان رخ داده که متأسفانه به موجب این تصادفات ۳۶ نفر جان باختند.

    وی با بیان این‌که تعداد تصادفات درون شهری نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۸ درصد کاهش داشته است، افزود: فرهنگ‌سازی و تبلیغات می‌تواند در راستای کاهش وقوع تصادفات موثر باشد.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با بیان این‌که در روز کنده‌کاری هایی در سطح شهر رشت انجام می گیرد که سبب تشدید ترافیک می‌شود، گفت: رشت چون فاقد کمربندی مناسب است، روزانه بیش از ۲۰۰ دستگاه خودروی سنگین از گمرک انزلی در رشت تردد می‌کنند.

    وی با بیان این‌که باید با مدیریت شهری مناسب سبب تسهیل تردد خودروها و کاهش سوانح جاده ای شویم، تصریح کرد: در مجموع پلیس راهور استان همه امکانات را برای کاهش ترافیک درون‌شهری به‌کار گرفته ایم.

    شهیدی‌مقدم با توصیه به شهروندان و مسافران برای داشتن سفری ایمن، به کنترل خودرو قبل از مسافرت اشاره و تصریح کرد: باید اتومبیل قبل از سفر مورد بازبینی و معاینه فنی قرار گیرد و از سالم بودن چراغ ها و ترمز که از ضروری ترین مسائل است، اطمینان حاصل کنید.

    رئیس پلیس راهور استان گیلان به رانندگان توصیه کرد با خستگی رانندگی نکرده و به علائم و نشانه های راهنمایی و رانندگی نصب شده در جاده ها توجه داشته و نوشیدن مایعاتی مثل چای و قهوه در هنگام رانندگی در شب و استراحت بعد از هر دو ساعت رانندگی را مورد توجه قرار دهند.

    وی با بیان این‌که رانندگی در شرایط بارانی،‌ ویژگی های خاص خود را دارد، از این‌رو رانندگان در روزهای بارانی با احتیاط بیشتری رانندگی کنند، خاطرنشان کرد: در این شرایط به‌علت کاهش اصطکاک سطح اتکای لاستیک خودروها با زمین،‌ سرعت جریان خودروها به حداقل می‌رسد و از طرف دیگر به‌علت شرایط بارانی بسیاری از شهروندان به استفاده از خودروهای شخصی تمایل بیشتری پیدا می کنند که این امر موجب افزایش حجم ترافیک می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.