جمعه, 14 اردیبهشت 1403 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41541 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تالاب ها از تهدید سنبل آبی مصون نیستند
    30 مرداد 1395 - 21:49
    شناسه : 12691
    1

    هماهنگی بین ارگانهای متولی توقف رشد سنبل آبی باعث خواهد شد تالاب ها از تهدید این گیاه مصون باشند. به گزارش «بامردم»،  سید رضا علوی زمیدانی یکی از کارگزاران روابط عمومی استان گیلان در اینباره گفت:سنبل آبی که از مبادی مختلف وارد تالاب ها می شود اخیرا توسط متولیان پیشگیری از تالاب عینک رشت جمع […]

    پ
    پ

    سید رضا علوی زمیدانی (1)

    هماهنگی بین ارگانهای متولی توقف رشد سنبل آبی باعث خواهد شد تالاب ها از تهدید این گیاه مصون باشند.

    به گزارش «بامردم»،  سید رضا علوی زمیدانی یکی از کارگزاران روابط عمومی استان گیلان در اینباره گفت:سنبل آبی که از مبادی مختلف وارد تالاب ها می شود اخیرا توسط متولیان پیشگیری از تالاب عینک رشت جمع آوری شد و خطر شیوع این گیاه که تولید گاز متان می کند را برطرف کرد.
    وی به اهمیت پیشگیری از رشد این گیاه اشاره کرد و افزود:با توجه به اینکه سنبل آبی در شرایط جغرافیایی متفاوت، رشد متفاوتی را دارد لذا لازم است از شیوع این گیاه در استانهای جنوبی کشور جلوگیری شود .
    علوی به نقل از خانم طواف زاده مدیر عامل موسسه سبزکاران بالان اظهار داشت:این گیاه در شرایط جغرافیایی جنوب نسبت به شمال کشور زودتر رشد می کند بطوری که اگر در شمال طی دوهفته رشد می کند در صورتی که در جنوب هر پنج روز رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت.
    علوی زمیدانی در ادامه به ارگانهای دخیل در مدیریت شیوع این گیاه پرمخاطره برای محیط زیست اشاره کرد و افزود:حفاظت از محیط زیست،شیلات،جهاد کشاورزی،وزارت کشور،آب منطقه ای،دانشگاهها،گمرک،پست از جمله ارگانهایی هستند که با هماهنگی با یکدیگر می توانند از شیوع این گیاه در تالاب ها و مزارع جلوگیری نمایند و البته نقش پلیس فتا را در خرید و فروش اینترنتی این گیاه نیز نباید نادیده گرفت.
    وی همچنین به بوی تعفن این گیاه اشاره کرد و افزود:در صورتی که در زمان رشد این گیاه موفق به جمع آوری نشوند ریشه های این گیاه در زیر آب خواهد ماند و در شرایط مساعد شروع به رشد خواهد کرد.
    این کارگزار روابط عمومی گیلان ضمن تشکر از متولیان پیشگیری مخصوصا سمن های حامی محیط زیست از جمع آوری سنبل آبی تالاب عینک شهر رشت خاطر نشان کرد:پژوهشگران و محققان هشدارهای زیست محیطی را فرهنگ سازی کنند تا با بسیج همگانی به مبارزه با موارد مشابه در نقاط مختلف کشور باشیم.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.