شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آیا مى دانید نظام مهندسى کشاورزى استان گیلان کجاست!؟
    20 اردیبهشت 1397 - 10:55
    شناسه : 127051
    0

    دو نفر که تقریبا سن و سال بالاترى نسبت به بقیه داشتند خیلى سریع پاسخ منفى داشتند. دیگرى هم گفت: من خودم مهندس کشاورزى هستم. اما تا کنون اسم چنین سازمانى به گوشم نخورده است.

    پ
    پ

    مهندسى کشاورزى استان گیلان - آیا مى دانید نظام مهندسى کشاورزى استان گیلان کجاست!؟ - آرش رجبى

    آرش رجبى در گیل خبر نوشت: مى خواهم مطلبم را با پرسشى ساده از مهندسین کشاورزى استان گیلان آغاز نمایم: آیا مى دانید نظام مهندسى استان کجاست؟

    هفته قبل جهت عضویت در نظام مهندسى کشاورزى از خانه خارج شدم. قدم زنان از خیابان تختى به چهارراه گلسار رفتم و آنجا سوار تاکسى شدم تا براى نخستین بار به به این اداره بروم. وقتى تاکسى حرکت کرد، از راننده پرسیدم: مى خواهم به ساختمان نظام کشاورزى بروم! از گره خوردن ابروهایش پنداشتم پرسشم برایش تعجب آور است.
    پرسید: نظام مهندسى ساختمان دیگر؟ و پاسخ من تکرار پرسشم بود! «نظام مهندسى کشاورزى»، نه «ساختمان»!
    راننده که انگار هنوز مبهوت پرسشم بود ادامه داد: فکر مى کنم اشتباه سوار شده اى جوان. در این مسیر چنین ساختمانى و چنین اداره اى وجود ندارد!
    حالا این من هستم که تعجب تمام وجودم را فرا گرفته! آخر آدرس نظام را از دو نفر از دوستانم که عضوش هستند گرفته بودم.
    راننده ى باحال داستان ما، از سه مسافر دیگر که در تاکسى نشسته و به دیالوگ هاى ردوبدل شده بین من و وى گوش فرا مى دادند پرسید: رفقا! آیا شما تابحال نام این سازمان به گوشتان خورده!؟
    دو نفر که تقریبا سن و سال بالاترى نسبت به بقیه داشتند خیلى سریع پاسخ منفى داشتند. دیگرى هم گفت: من خودم مهندس کشاورزى هستم. اما تا کنون اسم چنین سازمانى به گوشم نخورده است.
    بلاخره آن روز، هر طور شده، پرسان پرسان آدرس را پیدا کردم اما پرسشى بزرگ در ذهنم تداعى شد: علت این همه مهجور ماندن سازمانى که مهمترین رکن اشتغال زایى و درآمدزایى مردم استان است چیست؟
    مگر نه این که گیلان را با برنج و چایش مى شناسند؟
    مگر نه این که کشاورزى با خون و زندگى مردم گیلان عجین است؟
    مگر مى توانى گیلان را بدون کشاورز و کشاورزى متصور شوى!؟
    و در انتها یک پرسش ویژه از شما مهندس محترم کشاورزى استان. بله! خودِ شما: آیا مى دانید نظام مهندسى کشاورزى استان گیلان کجاست!؟

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.