×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

photo ۲۰۱۸ ۰۵ ۱۹ ۲۱ ۲۴ ۴۹ - اعتقاد داریم اجرای هر طرح غیر همسو با محیط زیست در محیط های طبیعی منجر به شکست می شود -

یونس رنجکش در پاسخ به سوالات جمعی از خبرنگاران افزود: اجرای طرح کلبه های اقامتی در تالاب استیل آستارا با ضوابط زیست محیطی همسو است و با تایید نظر محیط زیست گیلان اجرایی می شود زیرا اداره کل محیط زیست در این زمینه دارای برنامه جامعی است.

وی ضمن تاکید بر دغدغه های فعالان محیط زیست و تشکر از حساسیت های آنان اظهارداشت: گروه های مردم نهاد دوستدار محیط زیست به جای برخورد های احساسی و راه اندازی زنجیره محدودیت توسعه در خصوص احیای تالاب استیل برنامه و راهکار ارائه دهند و با در نظر گرفتن دانش روز و بهره مندی از تجربیات دنیا مشارکت خود را بر روی آموزش مردم متمرکز کنند.

وی با بیان اینکه استاندار گیلان جهت احیای تالاب ها و بهره برداری اقتصادی از آب بندهای استان اعتباراتی در نظر گرفته است اظها کرد: متناسب با شرایط روز دنیا از فرصت های نوین موجود در راستای جذب گردشگر باید استفاده بهینه کرد و بهترین اقدامی که از حامیان محیط زیست انتظار داریم آموزش افکار عمومی در مسیر توسعه پایدار است و از گروه های مختلف مردم نهاد در این زمینه بارها خواسته ایم تا طرح های خود را ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه روی احیای فضاهای گردشگری شهرستان آستارا تمرکز شده و نمونه این کار را می توان در پارک جنگلی بی بی یانلو و تالاب استیل عباس آباد مشاهده کرد گفت: اجرای طرح کلبه های اقامتی و رستوران دریایی در تالاب استیل عباس آباد این شهرستان جهت استفاده گردشگران بر اساس الگوهایی است که محیط زیست گیلان ارائه خواهد داد و ضوابط مربوطه به طور کلی رعایت خواهد شد.

فرماندار شهرستان آستارا با بیان اینکه اجرای طرح کلبه ها و رستوران دریایی در تالاب استیل عباس آباد این شهرستان با ضوابط زیست محیطی هم سو است افزود: فاضلاب این کلبه ها به هیچ وجه در آب تالاب ریخته نمی شود، زیرا برای هر کلبه و شناور یک مخزن تخلیه فاضلاب پیش بینی شده است و اگر هم قرار است در این تالاب شناور اضافه شود برای بهره مندی از زیبایی های محیط زیستی است پس هرگونه رفتار خارج از ضوابط منجر به شکست طرح ها خواهد شد.

رنجکش با اشاه به اینکه اجرای این طرح با هدف احیای تالاب استیل عباس آباد با مدیریت شهرداری آستارا و تحت نظارت اداره کل محیط زیست در دست انجام خواهد بود، ادامه داد: با توجه به عدم ساماندهی این محیط طبیعی در گذشته شاهد تخریب تدریجی آن و همچنین تهدید محیط زیست با ریختن زباله و ورود پساب های مختلف در محیط آبی آن بودیم که جا داشت در گذشته هم این حساسیت ها را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: پس از نهایی شدن طرح برای متقاضیان ساخت شناور مجوز صادر می شود و پس از آن در تلاش هستیم مشابه این طرح در تالاب های ویرمونی و لمیرمحله نیز اجرا شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا با اشاره به اینکه به دلیل بهم نخوردن اکوسیستم تالاب قرار است به جای قایق موتوری از قایق های برقی و پدالی جهت تردد در طول تالاب استفاده شود افزود: برق مورد نیاز کلبه ها و رستوران دریایی نیز از طریق پنل های خورشیدی تامین می شود.

رنجکش راه اندازی سایت پرنده نگاری را از دیگر طرح های قابل اجرا در تالاب استیل عباس اباد دانست و گفت: از دیگر اقدامات در دست اجرای بهسازی محیط زیست اطراف تالاب است که هم اکنون توسط شهرداری آستارا در دست اجرا می باشد.

وی گفت: مسلما هر گونه اشکالی در اجرای طرح ها وجود داشته باشد با توجه به اینکه اداره کل محیط زیست گیلان مسئول نظارت بر اینگونه تالاب ها و محیط های طبیعی است حساسیت های لازم را اعمال خواهد کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.