×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

مراسم تکریم و معارفه نماینده قدیم و جدید ولی فقیه در استان گیلان 27 - برخی‌ها هستند که در این نظام نمک می‌خوردند و نمک دان می‌شکنند/ ملت ما بدانند که ما به آینده ملت امیدواریم -
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت با تأکید بر توجه و حضور مردم مؤمن در برنامه‌های شب قدر اظهار کرد: شب قدر از هزار ماه بهتر است و این شب شب غفران الهی بوده که شایسته است نردم مؤمن و روزه‌دار آن را قدر بدانند.

وی با اذعان به اینکه ۱۵ خرداد آغازی برای قیام مردم ایران بوده است بیان کرد: امام خمینی (ره) پس از رحلت آیت‌الله بروجردی مبارزات خود را با رژیم ستم‌شاهی آغاز کرد لذا عدم حرکت امام خمینی (ره) در زمان حیات آیت‌الله بروجردی نشان‌دهنده ولایت‌پذیری ایشان است.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه تفکرات مختلف بعد از پیروزی انقلاب درصدد چپاول انقلاب به نام خود بودند گفت: امام خمینی (ره) به‌عنوان رهبر انقلاب فرمودند که من جمهوری اسلامی را نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر مطرح می‌کنم.

وی نقش بر آب شدن نقشه‌های استکبار را دومین دستاورد قیام ۱۵ خرداد دانست و گفت: رشد فهم سیاسی ملت ایران سومین دستاورد قیام ۱۵ خرداد بوده و امروز ملت ایران از یک رشد سیاسی و بلوغ اجتماعی برخوردار است که نمی‌توان مردم ایران را با هیچ بلوغی در دنیا مقایسه کرد.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه رشد و بالندگی سیاسی و بصیرت ملت ایران نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد خاطرنشان کرد: پی‌ریزی شاکله حکومت اسلامی بزرگ‌ترین دستاورد قیام ۱۵ خرداد بود و دشمنان در خواب هم نمی‌دیدند که یک حکومت اسلامی که رأس آن‌یک مرجع است بتواند در دنیا نقش‌آفرین باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد در ترکیه پویا اما مردم در درون آن در حال پوسیدن است گفت: در سایه جمهوری اسلامی آبادانی در دورترین روستاهای ایران اسلامی دیده می‌شود اگرچه امروز هم در برخی از روستاهای ایران دیده می‌شود که از امکانات برخوردار نیستند اما این موضوع قابل‌مقایسه با گذشته نیست.

فلاحتی با اشاره به فرارسیدن روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: در جهان ما هر جا کوتاه آمدیم دشمن درصدد آسیب زدن ما هست و مردم فلسطین به این باور رسیدند که قدرت باید در برابر قدرت باشد زیرا امروز استکبار چیزی جز زبان زور نمی‌داند.

وی با بیان اینکه رهبری معتقدند که ما باید از دنیای بین‌المللی مطالبه گر باشیم گفت: فرهنگ بانان ما به فرهنگ دین توجه نکردند و فکر می‌کنند که باید دست گدایی به‌طرف دیگران دراز کنیم

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه ملت ما بدانند که ما به آینده ملت امیدواریم افزود: مردم ما در مقابل جدایی از آرمان‌های نظام و رهبری دور شوند پریشان‌خاطر می‌شوند ازاین‌رو برخی‌ها هستند که در این نظام نمک می‌خوردند و نمک دان می‌شکنند.

فلاحتی با بیان اینکه بسیاری از اعمال انسان با نیت قرب الهی است اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که می‌تواند ما را در این مسیر یاری کند توجه به مرگ و جهان آخرت است.

وی با بیان اینکه کسی که به یاد خدا و مرگ است خود را برای مرگ و سفر به عالم آخرت آماده می‌کند افزود: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه به امام حسین (ع) می‌فرمایند که «فرزندم خیلی به یاد مرگ باش،… نکند به‌گونه‌ای زندگی کنی که مرگ نفست را ببرد» ازاین‌رو، امام (ع) می‌فرمایند که باید از قبل خود را برای مرگ آماده کند.

امام‌جمعه رشت عدم توجه به معاد را یکی از عوامل مهم فسق و فجور انسان‌ها دانست و گفت: گناه قلب را می‌میراند زیرا هم‌نشینی با دنیاپرستان قلب را از بین برده و توجه به معاد قلب انسان را زنده نگاه می‌دارد.

وی با تأکید بر اهمیت یادآوری مرگ گفت: زنده کردن قلب انسان و آسان کردن مرگ برای انسان از نتایج توجه به معاد و جهان آخرت است‌.

فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.