×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

نوبختسخنگوی دولت به نامگذاری «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبری در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: برنامه اقتصاد مقاومتی از ابتدای امسال اجرایی می‌شود.

به گزارش «با مردم»، محمدباقر نوبخت صبح امروز در بدو ورود به گیلان با تبریک و تهنیت به مناسبت تحویل سال جدید، اظهار کرد: راهبرد سال ۹۵ مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبری اعلام شده و مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این عرصه سنگین‌تر شده است.

وی به تدوین برنامه اقتصاد مقاومتی از سال گذشته اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال ۹۵ برنامه اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی می‌کنیم و در این راستا از ملت بزرگ ایران و گیلان می‌خواهم استعانت داشته باشم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه میلیون‌ها جوان منتظر هستند برای آنها شغل ایجاد شود، تصریح کرد: بسیاری از جوانان آماده ازدواج هستند و این امر منوط به ایجاد شرایطی است.

نوبخت متذکر شد: آنها که در عرصه کسب و کار فعال هستند سنگینی رکود را احساس می‌کنند ضمن اینکه بسیاری می‌خواهند تحولی در زندگی خود ایجاد کنند و سرمایه‌گذاری داشته باشند و این امر نیاز به آرامش دارد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه تمام امور مذکور باید با برنامه‌ریزی انجام شود، بیان کرد: در دو سال و نیم گذشته فرصتی فراهم شده و شرایط نامناسب سرمایه‌گذاری تبدیل به فرصت سرمایه‌گذاری و کار و تلاش شده است.

وی بر استفاده از فرصت مذکور به نحو شایسته در سال ۹۵ تأکید کرد و گفت: از خرداد ماه سال ۹۲ مجموعه جدیدی مسئولیت را در دولت عهده‌دار شدند و در آن زمان مشکل اساسی زنجیر ظالمانه تحریم به پای اقتصاد ملی در کشور وجود داشت.

نوبخت خاطرنشان کرد: تحریم آثار و تبعات ویژه خود را داشت و برداشتن تحریم‌ها را در رأس فعالیت‌های خود گذاشتیم زیرا ملت ایران برای استیفای حقوق قانونی و بین‌المللی خود نباید این مجازات را تحمل کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه شکستن تحریم‌ها نیاز به گفت‌وگو داشت، اظهار کرد: احساس کردیم حق و منطقی داریم و می‌توانیم به‌جای درشت‌گویی به طور قوی در مباحث خود از حقوق ملت دفاع کنیم و این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: سال ۹۵ در شرایطی فعالیت‌ها را آغاز می‌کنیم که فرصت جدیدی برای سرمایه‌گذاری‌های مختلف ایجاد شده و تحریم‌ها برداشته شده است.

نوبخت تصریح کرد: آنها که از رده مدیرکل به بالا حاضر نبودند مقام‌های سیاسی خود را روانه ایران کنند اکنون رؤسای جمهور این کشورها با هیئت‌های بلندپایه صف می‌کشند و این در شأن ملت ایران است.

پیک دانشجو/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.