×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

مراسم تکریم و معارفه نماینده قدیم و جدید ولی فقیه در استان گیلان 27 - تشکیل اتاق فکر برای عزل و نصب‌ها در استان/ لزوم توجه بیشتر به مناطق حاشیه‌ای شهرستان رشت - ، آیت‌الله رسول فلاحتی

به گزارش ایسنا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه خدارا شاکریم در سایه حکومتی زندگی می‌کنیم که مسئولانش تعهد به خدمت دارند، اظهار کرد: طی مراسم افطاری که مسئولان نظام در محض نماینده معظم ولی فقیه بودند ایشان فرمودند “باید همواره به صورت جدی روی پای خود بایستیم.”

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: برجام را سراسر سیاه نمایی نمی‌کنیم زیرا از جمله آثار خوبش این بود تا نسل چهارم انقلاب هم به این باور برسند که آمریکا بدعهد است و به آنان اثبات شد که آمریکا خوی ستیزه جویی دارد.

وی گفت: عده‌ای هم در داخل به برجام دلبسته بودند به این باور رسیدند که خبری نیست، ما همواره در همه بخش‌ها به نیاز به صنعت هسته‌ای داریم.

آیت‌الله فلاحتی خطاب به مدیران شهرستان رشت تاکید کرد: شما باید قاطعانه حرف بزنید و تصمیم‌گیری کنید و فقط ایده پرداز نباشید، ایده پردازی برای کلاس و دانشگاه است و در عرصه میدانی تصمیم‌ها و ایده‌ها باید عملیاتی شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در تصمیم گیری قاطع باشید، تصریح کرد: هر نهادی باید اتاق فکر داشته باشد تا حرکت الان و آینده را بررسی و برنامه ریزی کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: در مسئله آب هم باید کشاورز را مدیریت کنیم زیرا آنها تاکنون به صورت سنتی کشاورزی کرده‌اند که امروز روش سنتی پاسخگو نیست، کشاورزان را توجیه کنید تا در بازه زمانی خاص به صورت هماهنگ اقدام به خزانه گیری کنند تا در مراحل بعدی دچار کمبود آب نشوند.

وی با اشاره به اینکه همه باید تلاش کنیم تا بحران موجود بدون دغدغه عبور کنیم، افزود: با وجود ۱۵۰ تالاب کوچک و بزرگی که در استان داریم، می‌توانیم دو ماه قبل از شروع کار کشاورزی آب‌ها را در این تالاب‌ها جمع کنیم و در مواقع مورد نیاز به تامین اراضی کشاورزی بپردازیم.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت بالایی در گردشگری و بومگردی دارد، می‌توانیم در این زمینه هم رشد داشته باشیم، گفت: از لوشان که وارد استان می‌شویم تا آستارا که آخرین نقطه گیلان است، مناظر و طبیعت‌ مختلف برای تفریح وجود دارد که باید برای ساماندهی این مناظر گردشگری اقدام عملی صورت گیرد و محلی برای اشتغالزایی جوانان این استان باشد.

امام جمعه رشت تصریح کرد: اما فقط گردشگری محور اقتصادی نیست زیرا روزی در این استان صنایع تبدیلی و ابریشم حرفی برای گفتن داشتند که امروز به بن بست رسیده‌اند. پرورش دام و طیور، ماهیان و ماکیان از دیگر ظرفیت‌های گیلان هستند که می‌توانند باع رونق اقتصادی در استان شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: دانشجوی ما باید کارآفرین باشد نه اینکه با مدرک دکترا و فوق لیسانس در پی کار باشد.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی باید تقویت شود، متاسفانه هنوز فرهنگ تقویت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذار در کشور ما به درستی نهادینه نشده است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی باید محصولات با کیفیت بالا تولید کنند، خاطرنشان کرد: الان باید محصولات تولیدی‌مان نظیر برنج و چای را در قالب بسته بندی‌های زیبا عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه باید به شهرستان رشت به عنوان مرکز استان توجه بیشتری شود، تصریح کرد: در حاشیه شهرستان رشت، روستاها و بخش‌هایی وجود دارد که مردم از آب آشامیدنی سالم بی بهره هستند لذا ضروری است تا به اطراف شهرستان رشت هم توجه ویژه شود.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: از استانداری خواستم که در برنامه‌ریزی عزل و نصب‌های استان اتاق فکری از مجموعه مسئولان با حضور استاندار، نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان قضایی و انتظامی و… داشته باشند تا دغدغه‌های موجود در این زمینه حل شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی یکصدا باشند، یکصدا حرف زدن بسیاری از مشکلات استان را حل می‌کند. هدف ما این است با خدمت به مردم نام خوش بجا بگذاریم.

آیت‌الله فلاحتی تصریح کرد: مسئولین نظارت بر زیرمجموعه‌شان را تقویت کنند زیرا اگر رانشی اتفاق بیافتد، عملکرد همه زیر سوال می‌رود.

امام جمعه رشت افزود: اولین امر برای من ایجاد همگرایی بین مسئولان در استان است، با وجود  طبف‌های سیاسی و جناحی مختلف باید در تصمیم گیری برای مردم متحدانه خدمت کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.