شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انتخاب مریم بخشی صرفاً به دلیل توانمندی‌های وی بود/ وزارتخانه ورزش و جوانان در عمل نشان داد که به بانوان اعتماد دارد
    21 خرداد 1397 - 14:15
    شناسه : 129553
    0

    مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان گیلان صبح امروز (دوشنبه ۲۱ خرداد) در سالن اجتماعات مهمانسرای المپیک برگزار شد.

    پ
    پ

    مریم بخشی 747x498 - انتخاب مریم بخشی صرفاً به دلیل توانمندی‌های وی بود/ وزارتخانه ورزش و جوانان در عمل نشان داد که به بانوان اعتماد دارد - انتخاب مریم بخشی

    گیل نگاه نوشت: امیررضا خادم، معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت ورزش و جوانان در مراسم معارفه مریم بخشی به‌عنوان مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: مدیریت بانوان در حوزه ورزش و جوانان اتفاقی خوب در کشور است.

    وی با اشاره به اینکه مسعود رهنما مدیری توانا بود که باعث ارتقای کیفی و کمی ورزش گیلان شد، افزود: انتصاب دو بانو به سمت معاونت اداره کل ورزش و جوانان گیلان از کارهای ارزشمند دوران مدیریتی رهنما است.

    خادم تصریح کرد: پرورش مدیران خوب حاکی از نشان بالای مسئولین است و مریم بخشی ثمره اعتماد مسئولین گیلان به توانمندی بانوان در سطوح مدیریتی است.

    وی افزود: بیش از هر موضوع در استان‌ها به‌منظور ارتقای سلامت جامعه،  ورزش و امور جوانان مدنظر است.

    انتخاب مریم بخشی صرفاً به دلیل توانمندی وی بود

    معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت ورزش ادامه داد: زمانی که بحث جابجایی مدیرکلی ورزش و امور جوانان گیلان پیش آمد و مریم بخشی انتخاب شد هیچ اصراری بر این نبود حتماً یک خانم به‌عنوان مدیرکل ورزش و جوانان در یکی از استان‌ها  داشته باشیم. بلکه بدون هیچ ملاحظه و اتفاق خاصی تصمیم‌گیری شد.

    خادم با بیا اینکه حمایت استاندار در تصمیم نهایی مریم بخشی به‌عنوان مدیرکل ورزش و امور جوانان گیلان مؤثر بود، خاطرنشان کرد: در برخی استان‌ها ما بانوان توانمند در حد مدیرکلی داریم اما مسئولین ارشد آن استان‌ها همراهی نمی‌کنند.

    وی تأکید کرد: به‌عنوان یک فرد ورزشی درخواست دارم همه از این بانو حمایت کنند تا در کار خود موفق شود. زیرا موفقیت روزافزون مریم بخشی الگویی خواهد بود تا شاهد توفیقات هرچه بیشتر بانوان  در حوزه وزارت ورزش و جوانان باشیم.

    او افزود: گیلان ۱۳ نماینده تأثیرگذار دارد که در انتخاب خانم بخشی حمایت لازم را انجام دادند.

    خادم ضمن تأکید بر حمایت از بخش خصوصی گفت: بخش خصوص بازویی مهم است، باید از حرف‌ها خارج شویم و به سمت عملیاتی شدن پیش برویم.

    وی تأکید کرد: بستر مناسب برای حضور پررنگ بخش خصوصی در حوزه ورزش باید ایجاد شود. این حمایت باید مشهود باشد، باید همه دست‌به‌دست هم دهیم تا نواقصی که در فکرها وجود دارد برطرف شود تا بخش خصوصی روبه‌جلو حرکت کند.

    معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه باید از وجود سمن‌ها بهره بیشتری ببریم ادامه داد: تعداد سمن‌ها در گیلان ازلحاظ کمی زیاد شده و باید از نظر کیفی نیز ارتقا یابد. فراهم کردن شرایط برای رشد و اعتلای سمن‌ها از سوی مسئولین ضرورت دارد.

    ارتقای وضعیت ورزش بانوان در گیلان مدنظر قرار گیرد

    خادم ادامه داد: بانوان را به‌عنوان یک اصل در نظر داریم و امروز شاهد افتخاراتی از سوی بانوان در حوزه ورزش هستیم. لازم است خانم بخشی در کنار حمایت از آقایان به رشد ورزش بانوان در بخش‌های همگانی و قهرمانی توجه کنند.

    وی افزود: همه در یک کشتی هستیم و باید تلاش کنیم این کشتی در آرامش باشد. نیازمند آن هستیم اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه‌ها را در برنامه‌ها مدنظر داشته باشیم.

    او خاطرنشان کرد: فردی که مسئول می‌شود، مسئول همه است.

    بخشی - انتخاب مریم بخشی صرفاً به دلیل توانمندی‌های وی بود/ وزارتخانه ورزش و جوانان در عمل نشان داد که به بانوان اعتماد دارد - انتخاب مریم بخشی

    مریم بخشی در مراسم معارفه خود گفت: قرار گرفتن در این جایگاه سخت بود. خوشبختانه مسئولین و مردم گیلان با توجه به فرهنگ بالایی که دارند، به یک خانم جوان اعتماد کردند. گیلان پشتوانه ورزشی بزرگی دارد و من تلاش دارم تا از ظرفیت‌های کل استان به نحو احسن استفاده شود.

    سه درخواست مریم بخشی از وزیر ورزش و جوانان

    وی با اشاره به صحبت خود با وزیر ورزش و جوانان گفت: سه خواسته از وزیر مطرح کردم که مهم‌ترین آن‌ها  انتصاب نیروهای بومی در حوزه ورزش بود.

    بخشی خاطرنشان کرد: فنی بودن ورزش و اینکه مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از بدنه اداره کل باشد از دیگر خواسته‌هایم از وزیر بود که مطرح شد و ایشان نیز پذیرفتند.

    وی تصریح کرد: وزارتخانه ورزش و جوانان در عمل نشان داد که به بانوان اعتماد دارد.

    برخی‌ها به مدیرکلی یک بانو در ورزش و جوانان اعتراض داشتند

    مریم بخشی با اشاره به اینکه برخی‌ها به مدیرکلی یک بانو برای اداره کل ورزش و جوانان گیلان اعتراض داشتند، گفت: در آخر همین افراد از من حمایت کردند و افتخار می‌کنم که اولین زن مدیرکل ورزش و جوانان تاریخ گیلان هستم.

    وی گفت با بیان اینکه راه سختی در پیش دارم و مطمئنم که موفق خواهم شد، ادامه داد: اگر من موفق نشدم، همچنان از وزیر خواهم خواست تا مدیری بومی برای اداره کل ورزش و جوانان گیلان منصوب کنند.

    وی تصریح کرد: تمام تلاشم بر این است که اتفاقات خوبی برای جوانان و بانوان بیفتد و اگر از پس این مسئولیت برنیامدم حتماً صندلی‌ام را به فردی توانمندتر خواهم داد.

    مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: امیدوارم در دوره من هم  قهرمانی‌های زیادی در گیلان اتفاق بیفتد. زمانی که به دنیا آمدم به گفته پدرم مایه برکت بودم و امیدوارم برای گیلان هم مایه برکت باشم.

    وی با بیان اینکه از برخی بداخلاقی‌ها دلگیر شدم، اما هم‌اکنون قول می‌دهم که با خلوص نیت کارکنم، گفت: من مدیری موفق خواهم شد و برای تحقق این امر به کمک و حمایت همه نیاز دارم.

    انتخاب اولین بانوی مدیرکل ورزش و جوانان در گیلان، بر افتخارات استان افزود

    در ادامه این جلسه که قرار بود مسعود رهنما مدیرکل سابق ورزش و جوانان سخنرانی کند برای لیگ کاراته به کشور ترکیه سفر کرده بود و هاشم اسماعیلی معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان به‌جای وی سخنرانی کرد.

    او گفت: گیلان افتخار اولین‌های زیادی را دارد و امروز اولین بانو کشور به عنوان مدیرکلی ورزش و جوانان گیلان منصوب می‌شود و این امر بر افتخارات استان اضافه می‌کند.

    معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان افزود: بانوان در گیلان در بخش‌های مختلف استان ازجمله کشاورزی فعالیت زیادی دارند. امیدوارم مریم بخشی نیز در این سمت به موفقیت‌های بزرگی دست یابد.

    اسماعیلی ادامه داد: رهنما ۴ سال و ۴ ماه در گیلان فعالیت کرد و اتفاقات خوبی در طی دوران مدیریتی او اتفاق افتاد.

    وی با اشاره به حمایت‌ها و توانمندی‌های روزافزون سمن‌ها در حوزه ورزش و جوانان گیلان تصریح کرد: در بخش جوانان تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد از ۲۲ مرکز به ۸۰ مرکز رسیده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.