×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

توکلی مدیرکل فناوری اطلاعات گیلان - ارائه سرویس‌های وای‌فای عمومی در مراکز جمعیتی گیلان - فرزاد توکلی

فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان پیش از ظهر امروز(۲۱خرداد) در کمیته تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان صومعه‌سرا که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شاخص تلفن ثابت که یکی از شاخصه‌های مهم ارتباطی به شمار می‌رود در شهرستان صومعه‌سرا ۵۹ هزار و ۴۶۴ خانوار است که ۴۲ هزار و ۶۹۱ تلفن مشغول به کار می‌باشد.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت در صومعه‌سرا ۳۴درصد است که این ضریب نفوذ در حوزه شهری ۴۲٫۲۰ و در حوزه روستایی ۲۶٫۹۶ می‌باشد، افزود: رتبه تلفن ثابت صومعه‌سرا در حوزه شهری ۱۶، در حوزه روستایی ۱۰ و در استان گیلان سیزدهم است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه هفت روستای صومعه‌سرا دارای تلفن بیسیم wll هستند، گفت: تعداد مشترکین تلفن همراه اول در صومعه‌سرا ۱۱۸هزار و ۳۸۴نفر است.

توکلی با بیان اینکه ضریب نفوذ همراه اول در صومعه‌سرا ۹۴٫۶۵ است که در این حوزه رشت بالاترین ضریب نفوذ را داراست، تصریح کرد: ۱۳۲ روستا در این شهرستان تحت پوشش اپراتور همراه اول هستند که رتبه صومعه‌سرا در این زمینه در سطح استان هفتم است.

وی با بیان اینکه تعداد مشترکین اپراتور ایرانسل در صومعه‌سرا ۶۳هزار و ۱۹۰ نفر است، خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ این اپراتور ۵۰٫۵۲ می‌باشد که ۱۰۸ روستا را تحت پوشش شبکه قرار داده است و در رتبه هفتم استانی قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت در این شهرستان بر حسب خانوار ۴۸٫۵ است، اظهار کرد: ۱۴۹روستای صومعه‌سرا تحت پوشش نسل چهارم اینترنت است.

توکلی با بیان اینکه مردم می‌توانند برای دریافت سیمکارت مخصوص اینترنت ثبت نام کنند، افزود: در ۳۲ مرکز روستایی این شهرستان adsl توزیع شده است.

وی با بیان اینکه صومعه‌سرا در حوزه ADSL رتبه دهم را در سطح استان دارد، گفت: تعداد واحدهای پستی شهری ۱۲ و روستایی ۲۶ دفتر و تعداد پست بانک در حوزه شهری ۷ و در حوزه روستایی ۱۵ و تعداد دستگاه‌های ATM ۱۵ است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه از وقتی اپراتورهای خصوصی شد مشترکین نمی‌دانند که به کجا مراجعه کنند، تصریح کرد: سامانه ۱۹۵ و یا WWW.195.IR در حوزه‌های مختلف پاسخگوی مشکلات مردم است.

توکلی با بیان اینکه مردم از طریق سایت TC.IR می‌توانند برای تلفن ثابت ثبت نام کنند، خاطرنشان کرد: مخابرات موظف است ظرف ۲۴ ساعت الی یک ماه پس از ثبت نام خط تلفن را به متقاضیان ارائه دهد.

وی با بیان اینکه استاندار گیلان محور اول را در این استان گردشکری قرار داده و ما هم در این راستا مراکز جمعیتی را شناسایی و سرویس‌های وای‌فای عمومی ارائه می‌دهیم، اظهار کرد: اطلاع رسانی به بخش خصوصی شهرستان در راستای بهره مندی از تسهیلات وام وجوه اداره شده توسط وزارت،همکاری با دانشگاه‌های شهرستان در راستای توانمندسازی دانشجویان از طریق برگزاری رویدادها و کارگروه‌های آموزشی ازجمله آیین نامه‌های ما است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان افزود: دفاتر ICT ذیل مخابرت کار می کردند و بعد از اینکه مخابرات خصوصی شد این دفاتر بدون متولی ماندند و کلیه فعالیت‌های این دفاتر از طریق مجموعه اداره کل انجام می‌شود.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.