پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پلاسکو از خاکستر برخاست
    25 خرداد 1397 - 18:00
    شناسه : 129916
    0

    ساختمان پلاسکو که 17 ماه پیش فروریخت، امروز با اولین کلنگ در مراسم آغاز بازسازی از خاکستر برخاست. این ساختمان قرار است طی۲۴ ماه در همان 15 طبقه تحویل شود.

    پ
    پ

    - پلاسکو از خاکستر برخاست - پلاسکو

    امروز (25 خرداد) محمد سعیدی کیا – مدیرعامل بنیاد مستضعفان – به عنوان مالک در مراسم گودبرداری ساختمان پلاسکو حاضر شد و اعلام کرد که با کمک اساتید دانشگاه و پیمانکار، این ساختمان ۲۴ ماهه در همان 15 طبقه تحویل می شود که البته سرقفلی‌های پلاسکوی جدید حق صاحبان قبلی است که آسیب دیده هستند.

    در روز عید سعید فطر  و پس از حدود ۱۷ ماه بلاتکلیفی، گودبرداری‌ ساختمان فرو ریخته پلاسکو  آغاز شد.

    بر اساس این گزارش؛ سی ام دی ماه سال ۱۳۹۵ آتش سوزی در طبقه نهم و دهم باعث شد ساختمان ۵۳ ساله پلاسکو آتش بگیرد و فرو بریزد و همه چیز بر صاحبان سرقفلی و کسبه ساختمان پلاسکو خراب شود.

    سعیدی کیا در این مراسم گفت: تاکنون اگر این ساختمان آماده نشده و به کسبه آسیب دیده تحویل داده نشد به دلیل این بود که بنیاد مستضعفان تنها تصمیم گیرنده در این زمینه نبود و مشکلات زیادی به وجود آمد. اما امروز با توافقات صورت گرفته با استاندار تهران مقرر شد گودبرداری آغاز شود و هر چه‌ سریع‌تر این ساختمان را بسازیم.

    مدیرعامل بنیاد مستضعفان افزود: برای ساخت ساختمان پلاسکو در شکل جدید، به طراحی و نقشه‌های جدید نیاز داریم، چرا که در گذشته قرار بود ساختمان شمالی پلاسکو هم تخریب شود و به بنا و سازه جدید ‌اضافه شود، اما در پی اعتراضات کسبه ساختمان شمالی مقرر شد با هزینه و مسئولیت خود آنها این ساختمان مقاوم سازی شود و مورد بهره برداری قرار گیرد. اما کار اجرایی از امروز برای گودبرداری برج آغاز شده است و همزمان با آن از اساتید دانشگاه کمک گرفته‌ایم نقشه جدید را بر اساس زیر بنایی که در اختیار داریم طراحی کنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.