×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

نیکفر نماینده مردم لاهیجان - تغییر رئیس سازمان چای بدون توجه به نظر نمایندگان گیلان انجام شد! - بامردم

ذبیح‌الله نیکفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: مجموعه نمایندگان استان گیلان در مجلس انتقادات زیادی را به اقدام جدید وزارت جهاد کشاورزی جهت تغییر مدیریت سازمان چای دارند زیرا این تصمیم بدون مشورت با آنان انجام شد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس به وضعیت کنونی کارخانجات چایسازی اشاره کرد و افزود:‌ از ۱۵۰ کارخانه چایسازی فعال در شمال کشور،‌ حدود ۱۰۰ کارخانه قدرالسهم خود را تاکنون پرداخت کرده‌اند که این امر با توجه به سنوات گذشته اقدامی بسیار قابل تقدیر است.

نیکفر بهای تعیین شده برگ سبز چای برداشتی از اراضی کشاورزی را برشمرد و ابراز داشت:‌ قدرالسهم قابل پرداخت کارخانجات چایسازی در برگ سبز درجه یک ۴۱ درصد و در درجه دوم نیز ۴۴ درصد اعلام شد که پرداخت مابقی آن نیز طبق برنامه در حوزه قدرالسهم دولت قرار دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به میزان برگ سبز چای خریداری شده در لاهیجان اشاره کرد و گفت:‌ از ابتدای شروع سال زراعی جدید تاکنون بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ تن برگ سبز چای به ارزش ریالی بیش از ۱۰ میلیارد تومان توسط چایکاران شهرستان لاهیجان برداشت ‌شده است.

وی پرداخت مطالبات چایکاران تا نیمه دوم اردیبهشت را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ امسال در اراضی چایکاری شهرستان سیاهکل نیز حدود ۶۰۰ تن برگ سبز چای با ارزش ریالی ۲ میلیارد تومان استحصال و به کارخانجات چایسازی مستقر در منطقه منتقل شده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس روند پرداخت بهای برگ سبز چای را بسیار مطلوب خواند و بیان داشت:‌ روند فعلی پرداخت مطالبات کشاورزان چایکار بسیار مطلوب پیش رفته است و امیدواریم با پیگیری سیاست‌های حمایتی این وضعیت تا پایان سال زراعی نیز ادامه پیدا کند.

نیکفر با اظهار رضایت از چای خشک ‌تولیدشده در کارخانجات چایسازی عنوان کرد:‌ با توجه به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری در سال حمایت از کالای ایرانی قرار داریم باید در راستای تحقق این شعار اهدافی از قبیل ارتقای کیفیت چای تولیدی در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.