دوشنبه, ۲۰ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 8 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41235 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • فعالیت ۱۰۰ موسسه خیریه بدون مجوز در گیلان
    27 خرداد 1397 - 19:15
    شناسه : 130076
    0

    مدیرکل کمیته امداد استان گیلان گفت:‌ ۱۰۰ موسسه خیریه بدون مجوز در استان گیلان فعالیت دارند.

    پ
    پ

    جمعآوریکمکهایمردمیدرپنجمیدانتهران - فعالیت ۱۰۰ موسسه خیریه بدون مجوز در گیلان - بدون مجوز

    علیرضا محمدی در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت:‌ کمیته امداد امام خمینی استان گیلان در راستای پرداخت کمک هزینه‌های ازدواج و جهیزیه بیش از ۴ هزار کمک هزینه خرید جهیزیه را با میانگین متوسط ۴ میلیون تومان به خانواده‌های تحت پوشش خود پرداخت کرد.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان عنوان کرد:‌ با توجه به اینکه مسئله ازدواج و تشکیل خانواده از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها و مسئولان است کمیته امداد گیلان نیز در همین راستا اقدامات زیادی را جهت پرداخت کمک ‌هزینه‌های ازدواج و خرید جهیزیه انجام داده است.

    محمدی متوسط کمک هزینه‌های پرداختی را ۴ میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت:‌ خیران و نیکوکاران نیز در این امر خداپسندانه مانند همیشه نقشی فعال و پررنگ داشته‌اند به طوری که در هر فقره کمک هزینه جهیزیه مددجویان نصف مبلغ پرداختی توسط خیران تقبل شده است.

    وی از اعطای وام‌های قرض‌الحسنه به زوج‌های جوان خبر داد و تصریح کرد:‌ کمیته امداد گیلان سال گذشته اقدام به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه تا سقف ۵ میلیون تومان کرد و امسال نیز در همین راستا فعالیت‌ها و برنامه‌های حمایتی خود را از زوج‌های جوان تحت پوشش ادامه می‌دهد.

    ‌محمدی به همکاری مشترک این نهاد و بانک کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: به مناسبت هشتاد و پنجمین سال تأسیس بانک کشاورزی در ایران،‌ شعبه مرکزی این بانک در استان گیلان اعلام کرد به این مناسبت ۸۵ جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد گیلان اعطا می‌کند.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان ارزش ریالی این کمک‌ها را ۴ میلیون تومان تخمین زد و گفت:‌ طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است نصف این مبلغ برای هر فقره جهیزیه توسط بانک کشاورزی استان و مابقی توسط کمیته امداد امام خمینی گیلان به نوعروسان پرداخت شود.

    محمدی به مؤسسات فعال خیریه در استان گیلان نیز اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در حال حاضر آمار درست و دقیقی در مورد تعداد و نحوه پراکنش این مؤسسات در استان گیلان در دست نیست اما طبق شواهد امر احتمالاً تعداد آن‌ها به حدود ‌۱۰۰ مؤسسه خیریه تخمین زده می‌شود.

    وی با بیان اینکه برخی از این مؤسسات خیریه در گیلان بدون مجوز فعالیت می‌کنند عنوان کرد:‌ کمیته امداد استان گیلان جهت ساماندهی و شناسایی این مؤسسات طرحی را با استانداری ارسال کرده تا به سبب آن شرح وظایف هر کدام از این نهادها به صورت قانونی مشخص شود.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان ‌از تعامل ‌این نهاد با مؤسسات خیریه خبر داد و بیان داشت: این مؤسسات ظرفیت‌های بسیار خوبی در جلب کمک‌های مردمی دارند بنابراین باید با تعامل بیشتر و اعطای مسئولیت‌ به آنان در راستای تقویت ارتباطات‌ دو طرفه قدم برداریم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.