×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

google grim reaper on horse - گوگل زمان مرگ شما را حدس می‌زند! - Animals

این غول فناوری جهان در حال انجام آزمایش‌هایی با کمک کامپیوتر و هوش مصنوعی است که می‌تواند پیش‌بینی کند آیا بیماران پذیرش شده در بیمارستان پس از ۲۴ ساعت می‌میرند یا خیر!

هوش مصنوعی می‌تواند با دقتی بالای ۹۵ درصد این آزمایشات را انجام و زمان مرگ بیمار را پیش‌بینی کند.

هوش مصنوعی با دریافت اطلاعاتی مانند سن، جنس، نژاد و نوع بیماری می‌تواند زمان مرگ بیمار را پیش‌بینی کند. البته، این اطلاعات بعدا با اطلاعات پزشکی بیمار در بیمارستان مانند تشخیص‌های قبلی، علایم حیاتی بیمار، جواب‌های آزمایشگاهی و نظایر این‌ها ترکیب می‌شوند.

ابتدا، این سیستم هوش منصوعی توسط تیم‌ تحقیقاتی از دانشگاه‌های استنفورد، شیکاگو و UC سانفرانسیسکو توسعه داده شده ولی گوگل آن را تصاحب و با یادگیری ماشینی آموزش می‌دهد.

گوگل برای آموزش هوش مصنوعی از اطلاعات دو مرکز بزرگ پزشکی ۲۱۶ و ۲۲۱ بزرگ‌سال امریکا استفاده کرده است. این اطلاعات نزدیک به ۴۶ میلیارد رکورد بودند که توسط هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل شدند.

هوش مصنوعی گوگل به مرور توانست میان برخی واژه‌های پزشکی و بیماری‌ها با زندگی یا مرگ انسان‌ها ارتباط برقرار کند و بفهمد کدام فرد احتمال دارد زنده بماند یا اینکه بمیرد.

مدل‌سازی هر نوع اطلاعات ورودی

آنچه درباره سیستم هوش مصنوعی گوگل هیجان‌انگیز است؛ امکان استفاده کردن از هرگونه اطلاعاتی است. این سیستم می‌تواند هر نوع اطلاعاتی را به عنوان ورودی دریافت کند و مورد بررسی قرار دهد. تقریبا بیش از ۸۰ درصد زمان توسعه این سیستم صرف پیش‌بینی مدل‌هایی شده است که اطلاعات ورودی برای هوش مصنوعی تعیین می‌کنند.

چون ممکن است اطلاعات ورودی به اندازه کافی واضح و روشن نباشند یا اطلاعاتی جانبی و نامرتبط باشند ولی باز هم هوش مصنوعی سعی می‌کند براساس این اطلاعات یک پیش‌بینی دقیق بالینی را انجام دهد.

سیستم توسعه داده شده براساس یادگیری ماشینی، علاوه بر حدس زدن زمان مرگ بیمار، می‌تواند مدت زمان بستری شدن آن در بیمارستان و امکان پذیرش یا ترخیص‌اش را هم حدس بزند.

بیمارستان‌ها می‌توانند از این سیستم هوش مصنوعی برای مراقبت بهتر از بیماران استفاده کنند.

سایت یک پزشک

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.