×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

1 - ترامپ ناگهان اعتراف کرد! - اعتراف

بوریس روژین (Boris Rozhin) طی تحلیلی با عنوان: ترامپ ناگهان اعتراف کرد” در پایگاه اطلاع رسانی روس وسنا می‌نویسد: در آن روزها بعضی‌ها فکر می‌کردند کرملین مخاطب اصلی این “پیام” آمریکا است. ولی چنانچه حدس زده می‌شد این اقدام تحریک آمیز برای پیغام رساندن به طرف دیگری بکار گرفته شد. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه “فوکس نیوز” گفت: ضربه موشکی سال 2017 به سوریه هشداری به چین در مورد این بود که واشنگتن به کاربرد سلاح شیمیایی و تسلیحات کشتار جمعی بطور اعم واکنش نشان می‌دهد.

ترامپ به این اشاره کرد که ضربه موشکی از نقطه نظر زمانی با ملاقات وی با شی جین پینگ در فلوریدا مصادف شد. ترامپ می‌گوید: “من به او گفتم آقای رئیس ما اندکی پیش 58 موشک به سوی اهداف مشخص در سوریه پرتاب کردیم”. من به او گفتم او می‌تواند (از محل ملاقات) برود یا ما می‌توانیم دوستی را در پیش بگیریم. او نرفت، او همه مسائل را فهمید”. ارتباط مذاکرات فلوریدا با ضربه به شعیرات (و دیگر اقدام‌های متوجه اعمال فشار بر حین) از آغاز هم مشهود بود. این اقدام‌ها بخشی از راهبرد جدید آمریکا بود که در آن چین همراه با روسیه رقیب راهبردی ایالات متحده تلقی می‌شود. امری که در سال 2018 در اسناد تعیین کننده سیاست خارجی آمریکا ثبت شد.

چین پس از دیدار، برنامه تولید جنگ افزار و بودجه نظامی خود را بطور محسوس تقویت کرد و در کره شمالی موشک‌های بالستیک بین قاره ای نمایان شد که می‌توانند سواحل غربی ایالات متحده را هدف قرار دهند.

خبرآنلاین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.