چهارشنبه, ۲۲ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 10 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41245 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هشدار؛ شهاب سنگی خطرناک به زمین نزدیک می شود
    31 خرداد 1397 - 12:00
    شناسه : 130380
    0

    شهاب سنگی خطرناک به زمین نزدیک می شود. پژوهشگران ناسا کشف کرده اند که شهاب سنگی خطرناک به زمین نزدیک می شود.

    پ
    پ

    شهاب سنگ - هشدار؛ شهاب سنگی خطرناک به زمین نزدیک می شود - شهاب سنگ

    گروهی از پژوهشگران دریافته اند که شهاب سنگی خطرناک و بسیار بزرگ ؛ با اندازه‌ای برابر با برج خلیفه (بزرگ‌ترین برج جهان) از نزدیکی زمین می گذرد.

    به نظر بسیار وحشتناک می رسد، اگر قرار باشد شهاب سنگی که بزرگ هم باشد وارد جو زمین شود. این جرم فضایی که یک شهاب‌سنگ مرده است، با نام فنی شهاب‌سنگ ۲۰۱۷ YE5 شناخته می‌شود و شهاب‌سنگی فاقد دنباله نوری است.

    به همین دلیل نیز این شهاب‌سنگ را یک شهاب‌سنگ مرده می‌نامند. البته فاصله نزدیک عبور این شهاب‌سنگ، آن‌قدری که باید ترسناک نیست و این شهاب‌سنگ از فاصله ۶ میلیون کیلومتری زمین عبور خواهد کرد.

    جالب است بدانید این فاصله برابر با ۱۵ بار دورتر از فاصله ماه با زمین است. البته نکته مهم این است که از سال ۱۹۰۸ تاکنون، هیچ شهاب‌سنگی با این فاصله نزدیک از زمین عبور نکرده است و سازمان ناسا نیز این موضوع را تائید می‌کند.

    به‌این‌ترتیب نیازی به نگرانی درباره این شهاب‌سنگ نیست هرچند که ابعاد آن می‌تواند برای دانشمندان مهم باشد.این شهاب‌سنگی است که دارای ارتفاعی برابر با ۸۶۰ متر است که از برج خلیفه دوبی که بزرگ‌ترین بنای زمین است نیز بزرگ‌تر است.

    در حقیقت هرروز شهاب‌سنگ‌های متعددی از نزدیکی زمین عبور می‌کنند ولی ابعاد بسیار بزرگی که ۲۱۷YE5 دارد موجب شده است که توجه ویژه‌ای به آن معطوف گردد

    اما به نظرر شما باید از شهاب سنگی که در حال حرکت به سمت زمین است بترسیم؟ این موضوعی است که پاسخش را شاید فضانوردان و متخصصان فناوری بهتر بدانند.اما نظر شما چیست؟آیا هر شهاب سنگی که بزرگ است ترسناک هم هست؟

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.