×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مسعود کاظمی - فراخوان نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اعلام شد - تئاتر شهوند

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان، مسعود کاظمی در گفت و گویی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اهتمام به اهمیت کار فرهنگی ، تلاش جهت پاسداری از ارزش های جامعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند را با فرمایشات مقام معظم رهبری ” حمایت از کالای ایرانی ” و چشم انداز روشن برای جامعه سالم ، شهرپاک و آرام با مشارکت شهروندان ، هنرمندان و نهاد ها و سازمان های شهر لاهیجان برگزار می نماید.

وی اضافه کرد: نو آوری اجتماعی ، توسعه فضیلت اخلاقی ، هدایتگری ، بیان راهکارها ،اشاعه تفکر و تعقل، رفع چالش ها را تسریع می بخشد، لذا نیاز است تا با بهرمندی آگاهانه از فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی با مشارکت و همکاری دلسوزانه در راستای رشد ، عبودیت و تعالی جامعه تلاش کرده و جامعه ایمن با نشاط و مسئولیت پذیر را به ارمغان بگذاریم، از آنجا که میراث ارزشمند فرهنگ آموختنی و آموزش دادنی است می توان توسط ابزار تاثیر گذار هنر برخی از رفتارها و نگرش ها را تثبیت، تغییر یا اصلاح نمود .

کاظمی گفت: تئاتر خیابانی بعلت ذات فرهنگی، هنری و اجتماعی به یک رسانه ارزشمند ، تاثیر گذار، پر مخاطب و مردمی تبدیل شده است که بواسطه ارتباط صمیمی و رو در رو با مخاطب خاص و عام به طرح مسایل اساسی، معضلات و مشکلات پرداخته و با نشان دادن ارزش ها در برابر کاستی ها، ذهن مخاطب را درگیر کرده و او را به تعقل، انتخاب و پویایی وا می دارد، بی شک این امر در ارتقای فرهنگ و جایگزین کردن آگاهانه عناصر مطلوب در جامعه بسیار تاثیر گذار است .

شهردار لاهیجان افزود: در جشنواره پیش رو هدف آن است تا با مشارکت ارزشمند شهروندان در کنار هنرمندان و همراهی جهادی مدیران و مسئولان شهری نهمین گام بلند نیز با توان بالا ؛ عزم همگانی با شعار ارتقای فرهنگ شهروندی همچون سال های گذشته استوار و محکم برداشته شود .

به گفته وی حفظ ریشه های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی ، ارتقای سطح دانش شهروندی ، بهبود زندگی شهری و استحکام پیوند شهروندی، مشارکت در ساختن شهر سالم و پاک از اهداف جشنواره امسال است.

دبیر نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان افزود: موضوعات این جشنواره شامل شهروند، حمایت از کالای ایرانی ،شهروند ، فرهنگ ایثار و شهادت ،شهروند، آگاهی از حقوق شهروندی، شهروند ، آسیب های اجتماعی، شهروند ، ترویج کتاب و کتابخوانی، شهروند ، حقوق کودک ، شهروند ، محیط زیست ( چالشها ؛ مخاطرات ؛ راهکارها )، شهروند ، مشارکت مسئولانه درصرفه جویی منابع انرژی ؛ حفظ فضای سبز ، اموال عمومی ؛ مدیریت زباله و پسماند ، ترافیک می باشد.

وی گفت: در بخش مسابقه آثار این بخش از میان نمایش های خیابانی متقاضی با الویت محورهای مورد تاکید جشنواره شهروند انتخاب میگردد. این بخش رقابتی بوده و سقف پذیرش آثار ۱۵ نمایش خواهد بود . آثار این بخش می بایست پیش از این در هیچ جشنواره رقابتی در گستره سراسری شرکت نکرده باشد .متقاضیان شرکت در بخش مسابقه می بایست لوح فشرده حاوی فایل تصویری و مدارک مورد نیاز را در مهلت مقرر به دبیر خانه جشنواره شهروند لاهیجان ارسال نمایند . دبیر جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اضافه کرد: در بخش ویژه نمایش کودکان و نوجوانان، ستاد برگزاری جشنواره نظر به اهمیت رده سنی کودکان و نوجوانان و لزوم توجه ویژه به تولیدات و عرضه آثار متناسب برای این گروه های سنی در راستای پدیدآوردن میل و نیروی کنجکاوی ، ایجاد اعتماد به نفس و استقلال بخشیدن به شخصیت آنها ، ترغیب به اندوختن تجارب و معلومات نوین ، راهنمایی اخلاقی و آشنایی با حقوق شهروندی برای دومین سال پذیرای نمایش های تولید شده در قالب نمایش زنده و عروسکی می باشد . علاقمندان به شرکت در این بخش میتوانند آثار خود را با موضوعات مناسب گروه سنی کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند . سقف پذیرش آثار در این بخش ۵ اثر می باشد.

وی گفت: به آثار راه یافته به جشنواره تا سقف ۳۵میلیون ریال کمک هزینه تعلق می گیرد و به برترین های هر بخش بر اساس آرای هیئت داوران جوایزی اهدا خواهد شد.

کاظمی افزود:مهلت ارسال آثار به دبیرخانه ۵ مرداد ۱۳۹۷ بوده و ۱۵ مرداد آثار برگزیده اعلام خواهد شد و زمان برگزاری جشنواره نیز دهه سوم مرداد می باشد.

شهردار لاهیجان در پایان از همکاری صمیمامه مدیر کل هنرهای نمایشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فرماندار لاهیجان، اعضای شورای تأمین و اعضای شورای شهر لاهیجان برای بهتر برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.