×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

69919 orig - بررسی راهکارهای ارتقاء جایگاه ارتباطی شهرستان تالش / باید با آنالیز مشکلات و آسیب‌شناسی در جهت رفع موانع گام برداریم - استان گیلان

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، جلسه شورای اداری شهرستان تالش، با حضور مهندس مهدوی فرماندار شهرستان تالش، مهندس توکلی مدیرکل ICT استان، دکتر زاهدی و جمعی از مسئولین حوزه ICT، باهدف بررسی وضعیت فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های ارتباطی شهرستان برگزار شد.

مهندس مهدوی در این نشست خواستار ارتقای خدمات و سرویس‌های موردنیاز مردم به‌خصوص اینترنت و همچنین ارتقای ضریب نفوذ اینترنت و ارائه خدمات پایدار به این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و گردشگر پذیر بودن تالش، استفاده از شبکه فیبر نوری و تبدیل تلفن‌های WLL روستایی با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به ارتباطی پایدار شد.

فرماندار تالش بررسی راه‌های ارتقای خدمات و سرویس‌های موردنیاز مردم را ضروری دانست و افزود: باید برای ارتقای جایگاه فناوری اطلاعات شهرستان تالش تصمیمات لازم را اتخاذ نماییم و شاهد رشد و ارتقا این حوزه باشیم.

وی از شهرستان تالش به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان نام برد و عنوان داشت: این شهرستان باوجود ظرفیت‌ها و اقلیم مناسب و همچنین منابع خدادادی، پذیرای گردشگران داخلی و خارجی در بیشتر فصول سال می‌باشد که این نیازمند ایجاد بستر مناسب در تمامی حوزه‌ها، به‌خصوص حوزه ارتباطات خواهد بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان نیز ضمن ارائه گزارش از وضعیت ارتباطی شهرستان، خواستار ارائه راهکارهای مناسب و همچنین لزوم تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با استان پیرامون رفع برخی موانع شدند.

مهندس توکلی از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارائه خدمات به روستاهای فاقد هرگونه ارتباط اشاره و افزود: اداره کل ICT استان به‌عنوان نماینده وزیر در استان تمام سعی و تلاش خود را برای ارائه سرویس‌های نوین به روستاها به‌خصوص روستاهای فاقد ارتباط بکار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: باید با آنالیز مشکلات و آسیب‌شناسی در جهت رفع موانع گام برداریم و به دنبال ارتقا و پایدار نمودن ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح استان به‌خصوص در روستاها باشیم.

مدیرکل ICT استان خاطرنشان ساخت: یکی از دغدغه‌های بزرگ وزارت ارتباطات پایداری ارتباط در روستاها می‌باشد که این مهم از طریق تبدیل سرویس‌های WLL به نسل‌های سوم و چهارم می‌باشد که با تعامل با اپراتورها این سرویس در آینده نزدیک در اختیار روستاییان قرار خواهد گرفت.

مهندس توکلی در ادامه ضرایب نفوذ هر یک از خدمات ارائه‌شده توسط اپراتورها را اعلام و افزود: در برخی از شاخص‌ها شهرستان تالش در وضعیت مناسب و در برخی شاخص‌ها پایین‌تر از متوسط استانی می‌باشد و ارتقای این شاخص‌ها میسر نخواهد بود مگر با تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان و اپراتورها.

وی افزود: پروژه اینترنت پرسرعت LTE یکی از طرح‌های بزرگ وزارت ارتباطات از محل طرح خدمات عمومی اجباری به روستاها (USO) اقدام و در فاز نخست ۱۲۴ روستای این شهرستان و با نگاه کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا آماده بهره‌برداری بوده، ۸۹ روستا در فاز دوم و مابقی روستاها در فازهای بعدی خدمات اینترنت پرسرعت دریافت خواهند نمود.

مدیرکل ICT استان، سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات را پلی ارتباطی بین مردم و مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد و اظهار داشت: وزارت در راستای افزایش رضایت مردم از طریق این سامانه درخواست، شکایت، انتقاد و پیشنهاد در خصوص خدمات ارائه‌شده را ثبت نموده و پس از بررسی موضوع از سوی کارشناسان نتیجه اعلام خواهد شد.

توکلی در ادامه از واگذاری تعداد ۶ دستگاه خودپرداز ATM به روستاهای این شهرستان از محل منابع وزارت ارتباطات اشاره و افزود: این دستگاه‌ها با هماهنگی وزارت ارتباطات و با همکاری پست‌بانک در دفاتر ICT روستایی واجد شرایط نصب و در حال بهره‌برداری می‌باشد.

مدیرکل ICT استان در پایان توضیحاتی پیرامون مواردی همچون لزوم رعایت آیین‌نامه الزامات دکل توسط شهرداری‌ها، همکاری بخشداران و دهیاران برای تأمین زمین جهت نصب دکل و تجهیزات در مناطق روستایی، تشکیل کمیته‌ای در شهرستان به‌منظور تطبیق لیست ارائه‌شده در خصوص تعهدات اپراتورها با وضع موجود، آمادگی مخابرات منطقه گیلان برای اجرای پروژه زیرساختی FTTH در صورت مشارکت شهرداری، لزوم احصای بانک اطلاعات فعالان حوزه فاوای شهرستان، ضرورت احصای نقاط هدف گردشگری و مراکز جمعیتی به‌منظور ارائه به اپراتورها در راستای ارائه سرویس وای فای عمومی، اطلاع‌رسانی به بخش خصوصی شهرستان جهت بهره‌مندی از تسهیلات وام وجوه اداره شده وزارت و همچنین همکاری دانشگاه‌های شهرستان برای توانمندسازی دانشجویان از طریق برگزاری رویدادها و کارگاه‌های آموزشی، ارائه داد.

مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان نیز بابیان اینکه توسعه دولت الکترونیک باعث صرفه‌جویی در هزینه و وقت خواهد شد افزود: در حال حاضر ۵۹۵ دستگاه در استان به شبکه دولت متصل بوده و اکثر دستگاه‌های شهرستان تالش به این شبکه متصل می‌باشند.

دکتر زاهدی در ادامه به تشریح این سامانه پرداخت و افزود: بسیاری از استعلامات زمان‌بر بااتصال به این شبکه در کمترین زمان محقق خواهد شد و سطح دسترسی‌ها به فراخور نیازها تغییر خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.