پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • الگوهای موفق حقوق شهروندی در سطح دانشگاه‌ها ترویج شود
    07 تیر 1397 - 1:18
    شناسه : 131009
    1

    مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان گفت: باید به دنبال انگیزه‌ها و ترویج الگوهای موفق مرتبط با حقوق شهروندی در سطح دانشگاه‌ها و مدارس باشیم.

    پ
    پ

    مرتضی عاطفی - الگوهای موفق حقوق شهروندی در سطح دانشگاه‌ها ترویج شود - 'dghk

    مرتضی عاطفی در جمع فعالان اجتماعی بابیان اینکه مفهوم شهروندی به‌طور ویژه‌ برابری و عدالت را مورد تأکید قرار داده، اظهار داشت: حقوق شهروندی نیز آمیخته‌ای از وظایف و مسئولیت‌های شهروندان در قبال یکدیگر، شهر، دولت یا قوای حاکم و همچنین حقوق و امتیازاتی است که وظیفه تأمین آن بر عهده مدیران قوای حاکم می‌باشد.

    وی تصریح کرد: مفهوم عدالت اجتماعی در یک ارتباط تنگاتنگ نظری و عملی با حقوق مدنی، نشانگر غنای نظم معنایی هر جامعه است و یکی از ضروری‌ترین مباحث توسعه پایدار به شمار می‌رود.

    مرتضی عاطفی توجه به رفاه و افزایش کیفیت زندگی شهروندان به‌ویژه ساکنان مناطق محروم را بخش مهمی از حقوق اجتماعی یادکرد که تحقق آن در گرو هم‌افزایی بخش دولتی و خصوصی، بازنگری در برنامه‌ریزی‌ها و بهره‌گیری از الگوهای اثربخش است.

    وی با اشاره به اینکه آگاهی از حقوق شهروندی نیازمند ایجاد فرصت‌های مناسب است، خاطرنشان کرد: فراهم کردن بسترهای این خیزش فرهنگی تنها با رویکرد دولتی امکان‌پذیر نیست بلکه باید تشکل‌های مردم‌نهاد و فعالان حوزه اجتماعی نیز در این موضوع مشارکت کنند.

    مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان آشنایی مردم با حقوق شهروندی را موجب افزایش رفاه و امنیت جامعه قلمداد کرد و گفت: فرهنگ اسلامی- ایرانی درزمینهٔ شهروندی از غنای بالایی برخوردار است که مشارکت و تعاملات سازنده مردمی و توجه به بهبود خدمات‌رسانی عمومی از این منبع سرچشمه می‌گیرد؛ لذا در جهت حفظ هویت ملی و تحقق توسعه پایدار باید ارکان حقوق شهروندی را در تمامی لایه‌های اجتماعی آموزش داد و برای مدیران پاسخگویی در برابر مسئولیت‌هایشان را جدی‌تر بررسی نمود.

    وی بابیان اینکه دوره آموزشی منشور حقوق شهروندی در نظام اداری برای کارکنان ستادی استانداری، فرمانداری و بخشداری‌های سراسر استان برگزارشده، تصریح نمود: باید به دنبال انگیزه‌ها و ترویج الگوهای موفق مرتبط با حقوق شهروندی در سطح دانشگاه‌ها و مدارس باشیم.

    در پایان مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان با اشاره به نگاه دولت تدبیر و امید به جوانان به‌عنوان آینده سازی ایران اسلامی، بر ضرورت آموزش‌های حوزه شهروندی و فراهم نمودن زمینه احقاق حقوق آنان تأکید کرد.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.