×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دستگیر 1 - دستگیری سارق حرفه ای منازل در آستانه اشرفیه/اعتراف متهم به سرقت از 11منزل - آستانه اشرفیه

سرهنگ عیسی روشن قلب با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان، ماموران پلیس آگاهی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی با بیان اینکه ماموران انتظامی با گسترش شبکه کنترل نامحسوس مناطق آلوده، موفق به شناسایی و دستگیری سارق ۳۷ ساله شدند، خاطرنشان کرد: متهم در بررسی‌ فنی پلیس به ۱۱ فقره سرقت منزل اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان آستانه اشرفیه با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد، از شهروندان خواست که در صورت ترک منزل و یا مغازه حتما از قفل مطمئن استفاده و نسبت به ایمنی منزل و محیط کار خود هوشیار باشند.

  1. 3 روشی که سارقین منزل و محل کار را بیچاره میکند

    برای پیشگیری از ورود سارقین به داخل خانه های ویلایی یا مجتمعهای آپارتمانی، اصلا مهم نیست درب مشاع ساختمان از چه نوعی و مجهز به چه قفلی است چون به هر حال سارقین از جایی مثل دیوار یا تحت عنوان پیک، مامور پست، آب، برق و …وارد خواهند شد.

    تنها نکته مهم در موضوع پیشگیری از سرقت منزل، غیر قابل نفوذ بودن قفل درب آپارتمانه و اصلا مهم نیست درب چوبی باشه یا از این دربهایی که به اسم ضد سرقت میفروشند، چون برای سارقین فقط قفلهای روی درب مهمه که بتونن از طریق یکی از روشهای رایج، از جمله، شاه کلید، هک، توپی زنی با پیچگوشتی یا انبر قفلی و همچنین دیلم زنی، باز یا تخریبش کنند، پس اگر روی درب واحد، قفل ضد دیلم مرد نگهبان که غیر قابل بازکردن با شاه کلید، هک، توپی زنی و دیلم زنی است نصب بشه دیگه سارقین بیچاره میشن.

    نکته دیگه در موضوع پیشگیری از سرقت منزل و محل کار، ورود از طریق بالکن، نورگیر و پنجره هاست که تنها راه پیشگیری اینه که مقابل تمام این ورودیها، حفاظ فولادی نصب بشه که با توجه به طراحی و نصب آنها، امکان جدا کردن با جک یا بریدنشون با قیچی نداشته وجود نداشته باشه. توضیح اینکه با توجه به این مهم که حفاظهای بالکن، پنجره و نورگیر بسیار قابل نفوذ هستند و عموما به صورت سنتی ساخته میشوند، حتما از کسانی خرید کنید که ضمانت کتبی ارائه کنند که سارقین امکان ورود از طریق حفاظهایی که به شما فروخته اند را نداشته باشند.

    و در مرحله آخر و معدودی از موارد، پیشگیری از ورود سارقین از طریق کانالهای کولر را باید مورد توجه قرار داد که برای این موضوع هم، لوله های پی وی سی به طول ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر و قطر حداکثر ۱۰ سانتیمتر را با چسب مخصوص داخل کانال کولر بچسبوید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.