جمعه, 28 اردیبهشت 1403 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41720 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2382×
تجاری سازی ایده ها وانتقال فنآوری به واحدهای تولیدی رادنبال می کنیم
  • 4 شهریور 1395 ساعت: 12:24
  • شناسه : 13189
    0

    مدیر عامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از دانش بومی با حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی تجاری سازی ایده ها و انتقال فنآوری به واحدهای تولیدی را دنبال می کنیم . به گزارش «بامردم»، رضا مسرور در خصوص برگزاری نمایشگاه فناوری در این […]

    پ
    پ

    مسرور

    مدیر عامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از دانش بومی با حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی تجاری سازی ایده ها و انتقال فنآوری به واحدهای تولیدی را دنبال می کنیم .

    به گزارش «بامردم»، رضا مسرور در خصوص برگزاری نمایشگاه فناوری در این منطقه اظهار کرد :
    در 90 غرفه این نمایشگاه 96 دانشگاه، مرکز پژوهشی، پارک علم و فناوری، مرکز رشد، شرکت خصوصی، بانک، صندوق و موسسه سرمایه گذاری و حمایتی دولتی و بخش خصوصی از 23 استان کشور حضور دارند .
    وی با اشاره به مشارکت 500 طرح دارای قابلیت تجاری سازی و برخوردار از سطح فناورانه قابل قبول برای ورود به بازار تولید و مصرف در یکی از بخش های نمایشگاه فن بازار منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد : با حضور سرمایه گذاران در این نمایشگاه شرایط لازم برای تجاری سازی ایده ها و اجرای پروژه های مشترک از سوی صاحبان ایده و سرمایه گذاران در منطقه آزاد انزلی فراهم شده است.
    نمایشگاه فن بازار منطقه آزاد انزلی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پارک علم فناوری استان گیلان و با همکاری و حمایت این سازمان از سوم شهریور تا پنجم شهریور ماه برپا است .
    در این فن بازار فناوری ها در حوزه های محیط زیست، فناوری اطلاعات، نانو، زیست فناوری، برق و الکترونیک، شیمیایی و غذایی، علوم و صنایع پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی و در حوزه مکانیک ساخت و تولید، عرضه شده است.
    فن بازار ایده ای برای جلب صاحبان صنعت، سرمایه گذاران و موسسات تامین مالی برای تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور است که در آن شرکت ها و موسسات فناورانه و صاحبان ایده کشور بهمراه سرمایه گذاران و صاحبان صنعت در یک فضای نمایشگاهی بدون واسطه با یکدیگر به منظور تجاری سازی بر روی ایده های عرضه شده به بحث و تبادل نظر پرداخته و در صورت رسیدن به توافق با انعقاد قرارداد با یکدیگر به همکاری بپردازند.
    منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است؛ کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
    معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره برداری انواع فعالیت های اقتصادی ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه گذار خارجی تا سقف 100 درصد و معافیت گمرکی برای ورود مواد اولیه ، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانه ها ، فعالیت بورس کالای منطقه ، اجرای کالای همراه مسافر و اعمال قانون ارزش افزوده برای کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور از مهمترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی تولیدی در منطقه آزاد انزلی است.
    قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال جنوب ، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر ، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه ، کراسنودسک در ترکمنستان ، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان ، دسترسی از طریق راه های مناسب ، به بازارهای مصرف کشورهای CIS ، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
    6030/6070

    انتهای پیام /*

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.