×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

فوک خزری - مرگ گونه در حال انقراض فک خزری در سواحل رودسر - رودسر

علی محمدپور در گفتگو با تسنیم اظهار داشت:‌ لاشه یک فک خزری از گونه‌های در خطر انقراض دریای خزر به شمار می‌رود در سواحل رودسر کشف و جهت بررسی بیشتر به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان منتقل شد.

رئیس حفاظت محیط زیست رودسر بیان داشت:‌ پس از کشف این پستاندار در معرض انقراض ‌دریای خزر،‌ لاشه آن سریعاً به اداره حفاظت محیط زیست رودسر منتقل شد تا توسط نماینده محیط زیست گیلان در پروژه فوک خزری مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

محمدپور با تأکید بر این مطلب که نماینده محیط زیست گیلان برای پیگیری موضوع امروز به رودسر سفر می‌کند گفت:‌ امیدواریم با انجام بررسی‌های بیشتر و تحقیقات گسترده در مورد علت وقوع مرگ این پستاندار نادر دریای خزر‌، نتایج مطلوبی حاصل شود.

وی از برخی شواهد اولیه در مورد علت مرگ این فک خزری خبر داد و افزود: بررسی‌های اولیه از خفگی این فک به علت گرفتار شدن در دام‌های صیادان غیرمجاز ماهیان خاویاری حکایت دارد اما برای مشخص شدن دقیق علت مرگ باید منتظر نتیجه نهایی بررسی‌ها باشیم.

محمدپور حفاظت و جلوگیری از صید غیرمجاز را از وظایف مأموران یگان حفاظت آبزیان شیلات اعلام کرد و افزود:‌ عاملان تلف شدن این فک خزری در صورت شناسایی شدن علاوه بر معرفی به مراجع قضایی متحمل پرداخت جرایم سنگینی نیز می‌شود.

رئیس حفاظت محیط زیست رودسر فک خزری را تنها پستاندار موجود در دریای خزر نامید و ابراز داشت:‌ ‌فک خزری سال‌های سال است که به دلیل تعداد بسیار کم و کاهش جمعیتش در دریای خزر، در ردیف گونه‌های در خطر انقراض قرار گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.