یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41474 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • عمران و آبادانی،دانش محوری و آینده جویی از شاخص های توسعه شهری هستند
    04 شهریور 1395 - 20:59
    شناسه : 13246
    0

    شاخص های توسعه شهری معیاری است که می شود به عملکرد یک تیم مدیریت شهری امتیاز داد و سه شاخص عمران و آبادانی،دانش محوری و آینده جویی در راس این شاخص ها قرار دارند. به گزارش «بامردم»، سید رضا علوی زمیدانی یکی از کارگزاران روابط عمومی استان گیلان در پاسخ به سوال جمعی از شهرنشینان […]

    پ
    پ

    شاخص های توسعه شهری معیاری است که می شود به عملکرد یک تیم مدیریت شهری امتیاز داد و سه شاخص عمران و آبادانی،دانش محوری و آینده جویی در راس این شاخص ها قرار دارند.

    به گزارش «بامردم»، سید رضا علوی زمیدانی یکی از کارگزاران روابط عمومی استان گیلان در پاسخ به سوال جمعی از شهرنشینان که چگونه می شود به عملکرد یک تیم مدیریت شهری امتیاز داد؟اظهار داشت:شهرنشینی با سابقه چهارهزارساله در دنیا و دوهزارو پانصد ساله در ایران همواره با سه شاخص عمران و آبادانی،دانش محوری و آینده جویی مطلوب سنجیده شده و امروزه نیز مدیریت شهری هر یک از شهرها می بایستی با این سه شاخص سنجیده شوند البته شاخص های دیگری نیز در ارزیابی عملکرد شهرداری ها وجود دارد که در ذیل هر یک از سه شاخص مذکور قرار می گیرد.
    وی همچنین گریزی به درآمدهای یک شهر زد و افزود:شهروندان ساکن در یک شهر در صورت داشتن درآمد در آن شهر زندگی خواهند کرد و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای یک زندگی مسالمت آمیز شهری ضروری به نظر می رسد.
    علوی زمیدانی به خلاهای قانونی در جذب درآمدهای پایدار شهرداری ها اشاره کرد و افزود:یکی از مدیران حوزه مدیریت شهری اذعان داشت خلاهای قانونی مانع کسب درآمدهای پایدار شهرداری ها شده است و لازم است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با ارائه طرح هایی اقدام به اصلاح قانونی آن نمایند.
    وی همچنین به خودروهای با پلاک مناطق آزاد اشاره کرد و افزود:رانندگان محترم تاکسی عوارض شهرداری را پرداخت می کنند ولی خودروهای با پلاک مناطق آزاد به حساب شهرداری شهر متردد،عوارض زیرساخت ها و محیط زیست واریز نمی کنند که البته به فرض هم در سرجمع عوارض ملی پرداخت می کنند، لازم است سهم هر شهر به ازای ساکنین دارنده خودرو با پلاک مناطق آزاد مشخص و به حساب شهرداری همان شهر واریز شود.
    علوی زمیدانی زیربنای عمران و آبادانی را دانش محوری دانست و افزود:اگر برای آینده شهر تصمیم سازی و یا تصمیم گیری نشود مدیریت شهری بصورت روزمرگی انجام خواهد شد و به جای اینکه مدیریت شهری،ساکنین محترم را در یک مسیر با پازل های مدیریت شهری هدایت کند متاسفانه ناآگاهی،منفعت طلبی،مشاوره نگرفتن از افراد با تجربه و دلسوز و … باعث می شود جریان مدیریت شهری بصورت روزمرگی هدایت شود.
    وی همچنین به انسجام بیشتر بین مناطق شهرداری ها و سازمانهای تابعه شهرداری با مرکز تصمیم گیری شهری جهت جذب درآمدها و توزیع متوازن منابع مالی بین سازمانهای شهرداری تاکید کرد.

    سید رضا علوی زمیدانی (2)

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.