×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

نشست خبری اعضای شورای شهر آستانه‌اشرفیه 2 - طرح سوال از شهردار آستانه‌اشرفیه با چهار امضا / شهردار استعفا دهد چون شورا دیگر او را نمی‌خواهد - آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت

اختصاصی «بامردم»، در این نشست طرح سؤال از شهردار آستانه‌اشرفیه از سوی چهار نفر از اعضای شورای اسلامی این شهر عنوان و در جمع خبرنگاران اعلام شد.

*سلیمانی شهرداری بومی و توانمند است

رضا تیغ نورد رئیس شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه در ابتدای این نشست با تثدیر از حضور اصحاب رسانه اظهار داشت: سلیمانی شهرداری بومی و توانمند است، یک سری نقاط قوت و یک سری نقاط ضعف دارد بنده اگر نتوانم نقاط ضعف ایشان را پوشش دهم به‌نوعی ضعف بنده نیز می‌باشد، بنده با علم به ایرادات شهردار ایشان را انتخاب کردم، شهردار برای بنده تحمیل‌شده نیست و تاکنون نیز برای انتخاب شهردار تاوان‌های بسیاری دادم و خواهم داد.

وی ادامه داد: وقتی ایمان داشته باشم کسی می‌تواند کار کند به دنبال او خواهم بود و تلاش خواهم کرد تا جایی که بشود نواقصش را برطرف کنم تا بتواند کار کند.

تیغ نورد گفت: بنده نه کارشناس هستم و نه می‌توانم قضاوت کنم که شهردار تخلف کرده یا نکرده، این را باید بازرسی پاسخ بدهد و هنوز بازرسی چیزی در این رابطه نگفته‌است.
وی عنوان کرد: شهردار آستانه‌اشرفیه کارهای بزرگی برای این شهر انجام دادند کارهایی که در طول این سالیان در شهر اتفاق نیافتاده بود، پل تا پل باز شد، کورکا تعریض شد، خیابان کماچال و بسیاری دیگر از خیابان‌ها تعریض و باز شد.

عضو شورای پنجم آستانه‌اشرفیه گفت: سلیمانی پیر نشده و همان سلیمانی است او مجوز شورا را می‌خواهد که درست اجرا کند، سلیمانی باید پاسخگوی سؤالاتی که یک‌بار پیش‌تر هم کتباً پاسخ داده بود، باشد.

تیغ نورد اظهار داشت: بنده شورایی هستم و نظرات بنده شورایی است بنده شورای شهر هستم نه شورای شهرداری، با توجه به پتانسیلی که از اعضای شورا سراغ دارم اگر همه توانایی ۵۰ درصدی خودمان را پای‌کار بزاریم و در به تصویب رساندن پروژه‌ها کمک کنیم خیلی اتفاقات خوبی در شهر خواهد افتاد.

وی افزود: استیضاح کردن سلیمانی اتفاقی را در زندگی او یا ما ایجاد نخواهد کرد، بعد این که ایشان بروند ابتدا باید سرپرست بگذاریم و بعد بگردیم دنبال شهرداری که حداقل در حد او باشد و این زیاد منطقی نیست.

*هر شهرداری دیگری نیز بیاوریم، در این شهر شق‌القمر نخواهد کرد

رئیس شورای شهر آستانه‌اشرفیه گفت: هر شهرداری دیگری نیز بیاوریم، در این شهر شق‌القمر نخواهد کرد، بازهم به نظر اعضای شورای شهر احترام می‌گذارم و می گویم آقای شهردار باید پاسخگوی سؤالات باشد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تمامی جلسات شورای شهر علتی برگزارشده و رسانه‌ها و مردم حضور داشتند و در شورا برای همه باز بود تا مردم در جریان فعالیت‌های شورای شهر باشند.

نرجس محمد دوست نایب‌رئیس شورای شهر آستانه‌اشرفیه نیز ضمن خیر و مقدم به خبرنگاران، اظهار داشت: از این‌که افتخار دادید و به در این نشست حضور دارید بسیار ممنونم، قطعاً بخش بزرگی از انعکاس دغدغه‌ها و مسائل حوزه شهری مربوط به شما بزرگواران است.

وی گفت: همان‌طور که مطلع هستید، شب گذشته خبرهایی مبنی بر آغاز طرح سؤال و استیضاح شهردار آستانه‌اشرفیه منتشر شد، این حق مردم است که بدانند نمایندگان آن‌ها در پارلمان شهری چه چیزهایی را مدنظر قرار داده‌اند و چه چیزهایی مدنظر آن‌ها بوده است.

او افزود: در این نامه ۱۴ عنوان سؤال مطرح‌شده است، تذکر ما به‌گونه‌ای نبوده که فکر کنید انباشته‌شده و همه به یک‌باره به شهردار منتقل‌شده، در طول شورای پنجم نامه‌های مختلفی در همین رابطه به شهردار محترم ابلاغ شد.

محمد دوست ادامه داد: همچنین در قالب تذکر و نطق‌های پیش از دستور مواردی که خواست و حق مردم بوده به شهردار ابلاغ‌شده است.

**هرکسی که بتواند در راستای منافع مردم حرکت کند شورا با او همکاری خواهد کرد

نائب رئیس شورای شهر آستانه‌اشرفیه با اشاره به اصول جامعه‌شناسی سیاسی و روابط بین‌الملل، اظهار داشت: ما در اصول دوست و دشمن دائمی نداریم بلکه منافع ملی دائمی داریم، در حوزه شهری آن چیزی که برای ما دائمی وجود دارد منافع مردم است و هرکسی که بتواند در راستای منافع مردم و با سرعت، عقلانیت و درایت حرکت کند شورا با او همکاری خواهد کرد.

وی تأکید کرد: خواست شورای شهر این است که وقتی مصوبه‌ای را تصویب می‌کند مجری آن یعنی شهرداری بتواند آن را اجرایی کند، وقتی موضوعی در شورا موردبررسی قرار می‌گیرد و طبق قانون تصویب می‌شود مجری باید بر طبق همان مصوبه آن را اجرایی کند.

محمد دوست با اشاره به نامه سؤال و تذکر به شهردار در رابطه با یک تخفیف ۶۰۰ میلیونی در یک پروانه، اظهار داشت: آقای شهردار جواب سؤال ما را با نامه داد و در توجیه سؤال گفت: «هرچند مطلب ذکرشده توجیه قانونی در تخفیف عوارض نیست، چگونه شورای اسلامی در شهر درصدد حمایت از سرمایه‌گذار و اجابت شعار مقام معظم ولایت باشد»

وی افزود: بنده حرفم این است وقتی شهردار ۶۰۰ میلیون و بیش از ۵۰ درصد در یک پروانه تخفیف می‌دهند، آیا مقام معظم رهبری گفته بودند از حق مردم تخفیف دهید یا خلاف کنید و تخفیف دهید؟ در دفترچه عوارض آورده شده که شهردار در صورت پرداخت نقدی می‌تواند تا ۲۰ درصد در راستای سیاست‌های تشویقی تخفیف داده شود.

**چگونه می‌شود ۶۰۰ میلیون تومان به یک فرد تخفیف دهند

نائب رئیس شورای شهر آستانه‌اشرفیه اضافه کرد: جالب است که خود شهردار هم ذکر کرده‌اند که حرفشان توجیه‌کننده نیست، ما فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران در شهر پهن می‌کنیم اما با دلیل و با منطق، ما اتهام هم وارد نمی‌کنیم اما می‌خواهیم که توضیح دهند که چگونه می‌شود ۶۰۰ میلیون تومان به یک فرد تخفیف دهند.

محمد دوست خاطرنشان کرد: هر نوع تغییر کاربری نیز باید با نظر کمیسیون ماده ۵ باشد نه نظر آقای شهردار، مکانی که فضای گردشگری دارد و حق مردم است از آن فضا برای تفریح استفاده کنند به‌یک‌باره تبدیل به پاساژ تبدیل می‌شود و این تضییع حق مردم است و حقوق مردم برای ما از همه‌چیز مهم‌تر است.

**سلیمانی خودش را وامدار شورا نمی‌داند

وی گفت: آقای سلیمانی خودش را وامدار شورا نمی‌داند و شواهد بسیاری وجود دارد که ایشان احساس می‌کنند نیازی نیست شورا بر او نظارتی داشته باشد.

***طرح سؤال از شهردار به‌یک‌باره اتفاق نیافتاد

ابراهیم نجفی اسپیلی دیگر عضو شورای شهر آستانه‌اشرفیه نیز گفت: طرح سؤال از شهردار به‌یک‌باره اتفاق نیافتاد، پیش‌ازاین ابتدا گله‌مندی‌های خودمان را از عملکرد شهردار به‌صورت شفاهی، سؤالات و تذکرات به رئیس شورا و از آن طریق به شهردار ابلاغ کردیم و پس‌ازآن سه تذکر کتبی دادیم که تمامی این‌ها در دبیرخانه نیز ثبت و به شهردار ابلاغ‌شده است.

منشی شورای شهر آستانه‌اشرفیه گفت: قانون می‌گوید چنانچه یک عضو یا چند عضو شورا به عملکرد شهردار اعتراضی داشته باشند می‌توانند طرح سؤال کنند و شهردار باید طی مدت ۱۰ روز به این سؤالات پاسخ دهند.

***نامه طرح سؤال به امضای چهار عضو از پنج عضو شورا رسیده است

عضو شورای پنجم آستانه اشرفیه عنوان کرد: تفاوتی نمی‌کند که چه کسی سؤال اعضای شورا را به شهردار ابلاغ کند چه رئیس شورا چه نایب‌رئیس، به‌هرحال نامه طرح سؤال به امضای چهار عضو از پنج عضو شورا رسیده است و خواسته آن‌ها بوده و این ابلاغ باید صورت بگیرد چه امروز چه دو روز دیگر.

وی افزود: ما در حال حاضر هیچ اتهامی را به شهردار وارد نمی‌کنیم و شهردار باید قانونی از خودشان دفاع کنند.

نجفی با اشاره به ۱۴ سؤال مطرح‌شده در طرح سؤال از شهردار، اظهار داشت: تخریب بخش اعظمی از آسفالت جسیدان، اجرای غیراصولی جدول در لاین چپ جاده لشت نشا تا پیام نور، عدم اجرای مصوبات شورا همچون سنگ‌فرش کردن بازار جلالیه شماره یک، اجرای پروژه‌های عمرانی خارج از حوزه شهری در ابتدای کماچال بدون مجوز شورا و بدون رعایت آئین‌نامه مالی شهرداری، هزینه اجرای سفره هفت‌سین، عدم شفافیت در قراردادهای فضای تبلیغاتی شهری، واگذاری مجموعه کمپینگ و خانه روستایی بدون قرارداد و اخذ ضمانت، عدم شفافیت در محاسبه و دریافت عوارض و … ازجمله مواردی است که در طرح سؤال از شهردار آمده است.

نشست خبری اعضای شورای شهر آستانه‌اشرفیه 1 - طرح سوال از شهردار آستانه‌اشرفیه با چهار امضا / شهردار استعفا دهد چون شورا دیگر او را نمی‌خواهد - آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت

****شهردار حق نظارت را از شورای شهر سلب کرده است

یوسف دوست جلالی دیگر عضو شورای شهر آستانه‌اشرفیه نیز در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر عدم عمل به نقش نظارتی شورای شهر بر شهرداری، اظهار داشت: اصلی‌ترین کار شورا نظارت بر شهرداری است و شهردار به‌نوعی حق نظارت را از شورای شهر سلب کرده است، شفافیت را از بین برد و مدارک و پرونده‌ها را در اختیار شورا نمی‌گذارد و می‌گوید از طریق مراجع قانونی اقدام کنیم.

وی افزود: ما دلمان برای شهر می‌سوزد، در ایام انتخابات به مردم گفتیم که امانت‌دار مردم هستیم، وقتی می‌بینیم در پرونده‌ای شهردار ۶۰۰ میلیون تومان تخفیف می‌دهد این بر چه اساسی است، وقتی بدون نظر کمیسیون ماده پنج، ۱۴ هزار متر زمین‌گردشگری را به‌عنوان تجاری می‌دهند بر اساس کدام قانون بوده است؟

دوست جلالی ادامه داد: ما بارها حرف‌هایمان را مطرح کردیم، ولی ایشان احساس می‌کنند خودشان درست فکر می‌کنند!

****این را افتخار می‌دانم که مخالف شهردار هستم / نظر شورا برای شهردار مهم نیست

عضو شورای شهر آستانه‌اشرفیه گفت: مردم به‌سلامت ما اعتماد کردند، همه می‌دانند بنده اولین شخصی بودم که از شهردار دفاع کردم و به او هم گفتم تا جایی از شما دفاع می‌کنم که قانونی عمل کنید، اکنون این را افتخار می‌دانم مخالف شهردار هستم چراکه او کند شده است و دیگر انگیزه کار ندارد.

****شهردار استعفا دهد چون شورا دیگر او را نمی‌خواهد

دوست جلالی خاطرنشان کرد: نظر شورا برای شهردار مهم نیست، شهرداری که بدون مشورت با شورا کار کند تاریخ‌مصرفش تمام‌شده، ما دنبال شهرداری هستیم که کارها پیش برود، با کسی عقد اخوت نیز نبسته‌ایم خود شهردار نیز گفتند اگر من را نمی‌خواهید بنده استعفا دهم من پیشنهاد می‌کنم ایشان استعفا دهند چون شورا ایشان را دیگر نمی‌خواهد.

وی افزود: دوست داریم مسائلی را رسانه‌ای نکنیم و مردم بیشتر وارد جزئیات نشوند به همین خاطر بهتر هست شهردار استعفا دهند، ایشان واقعاً نقش نظارتی را از شورا گرفته‌اند.

****مرغ همسایه غاز نیست / به شهرداری نیاز داریم که انرژی بیشتری داشته باشد

عضو شورای شهر آستانه‌اشرفیه اظهار داشت:مرغ همسایه غاز نیست، ما باافتخار به این شهردار رأی دادیم و پشتیبان او بودیم از او تشکر نیز می‌کنیم چون تلاش‌هایی کرده اما احساس می‌شود دیگر خسته شده است و دیگر آن چیزی که از او انتظار داشتیم نیست ایشان زحمت کشیدند و از این بابت از او تشکر می‌کنم اما به شهرداری نیاز داریم که انرژی بیشتری داشته باشد.

وی عنوان کرد: بارها گفتم گزینه‌های دیگری برای شهردار شدن در آستانه مطرح بود و بنده اعلام می‌کنم عامل شهردار شدن سلیمانی من هستم ولی بحث نظارت مهم است، شورا وقتی شهردار انتخاب می‌کند جز نظارت دیگر نقشی ندارد ولی ایشان اصلاً پاسخگو نیستند.

دوست جلالی خاطرنشان کرد: همان‌طور که ما باید پاسخگوی مردم باشیم، شهردار باید به شورا جواب دهد، عیب است برخی مسائل را بگوییم چرا برخی از پروژه‌ها را متوقف کرده است؟ دریافتی‌های شهرداری نیز باید شفاف باشد و قانونی باشد که این‌طور نیست.

****برخی سرمایه‌گذاران به بهانه سرمایه‌گذاری امتیاز می‌گیرند

وی با انتقاد از برخی تغییر کاربری‌ها گفت: برخی سرمایه‌گذاران به بهانه سرمایه‌گذاری امتیاز می‌گیرند، زمین‌گردشگری را تبدیل به تجاری می‌کنند و این قیمت زمین را افزایش می‌دهد و به‌نوعی زمین‌خواری می‌کنند بنده دست سرمایه‌گذاران واقعی را می‌گیرم اما برخی سرمایه‌گذار نیستند.

عضو شورای شهر آستانه‌اشرفیه تاکید کرد: تغییر و تحولات و پروژه‌هایی را که در شهر نیز می‌بینید خواسته و تصویب شورا بوده است، پیش‌ازاین نیز ما خواسته‌هایی داشتیم که شهردار قبلی نتوانسته بود آن‌ها را اجرا کند.

****شهردار به سؤالات شورا جواب درست نداد و سرتاپا به شورا توهین کرده است

دوست جلالی گفت: شهردار پیش‌ازاین در پاسخ به سؤالات شورا سرتاپا به شورا توهین کرده است و جواب درست نداده و پاسخ‌های او ما را قانع نکرده است، درواقع جای پاسخ مجدداً از ما سؤال کرد!

*****فقط به خاطر احترام به مردم سلیمانی را به‌عنوان شهردار انتخاب کردیم / سلیمانی قول داده بود بچه خوبی باشد

علیرضا تربیعی عضو شورای پنجم آستانه‌اشرفیه نیز عنوان کرد: فقط به خاطر احترام به مردم آقای سلیمانی را به‌عنوان شهردار انتخاب کردیم، آقای سلیمانی به ما قول داده بود بچه خوبی باشد و با شورا هماهنگ باشد و ما گفتیم فرصتی به او بدهیم که از آن استفاده کند.

وی افزود: از همان ماه‌های ابتدایی مشکلات وجود داشت اما نمی‌خواستیم در ذهن مردم طوری تلاقی شود که بازهم شورا و شهردار باهم درگیرند و تا به امروز این مشکلات ادامه دارد.

تربیعی اظهار داشت: ماه پیش جلسه‌ای که گذاشته بودیم شهردار قرار بود چهار طرح اولویت‌دار ما را ظرف مدت ۱۰ روز به ما اعلام کند و ما گفتیم پنج روز نیز بیشتر وقت می دهیم بشود ۱۵ روز اما از آن موقع بیش از یک ماه گذشته است و ایشان همچنان چیزی ارائه ندادند.

*****هر چیزی را که شورا بخواهد، شهردار نمی‌خواهد

وی افزود: هر چیزی را که شورا بخواهد، شهردار نمی‌خواهد و آن چیزهایی را که خودش می‌خواهد خودسر انجام می‌دهد.

خزانه دار شورای شهر آستانه‌اشرفیه اظهار داشت: شهردار باید اجرا کند، شهردار اگر شهردار باشد پروژه‌هایی را که شروع می‌کند به پایان می‌رساند نه اینکه چندین پروژه را شروع و نیمه‌کاره رها کند و مردم را به جان ما بیاندازد.

تربیعی در پایان گفت: شهردار در پاسخ به یکی از سؤالات شورا پیش‌تر پاسخی داد که در بخشی از آن آمده بود «شورا با ادعا و طرح مطالب غیرمنطقی و غیرمعقول» یعنی اینکه ما نه منطق داریم و نه عقل!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.