×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اولین جشنواره ملی گیاهان دارویی استان گیلان در آستارا 4 - قابلیتهای تولید و سرمایه‌گذاری بر روی گیاهان غذایی و دارویی آستارا مغفول مانده است - آستارا

یونس رنجکش در اولین همایش علمی و جشنواره ملی گیاهان دارویی استان گیلان با رویکرد تجاری سازی گیاهان دارویی آستارا (+گزارش تصویری) افزود: توجه به این قابلیت ها در آستارا می‌تواند فصل جدیدی از اشتغال و کارآفرینی و تولید و درآمد اقتصاد خانوارها را به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: برگزاری این جشنواره ها می تواند موجب ایجاد ذهنیت جدید برای بهره مندی از ظرفیت های مختلف شهرستان شود.

وی ادامه داد: بهره‌مندی از ظرفیت کشت و فرآوری گیاهان دارویی با رویکرد تجاری سازی آنها فرصتی است تا در کنار افزایش توان اقتصاد خانوار کشاورزان منطقه در بخش کشت مکمل سایر ظرفیت های حوزه کشاورزی با توجه به موقعیت جغرافیایی و طبیعی شهرستان هم حضور یابند.

وی افزود: در این میان نقش فعالان حوزه ترویج جهاد کشاورزی و مسئولان مربوطه بسیار حائز اهمیت است و باید با معرفی گونه ها و شرایط کشت و تولید کشاورزان منطقه را به درستی هدایت نمایند.

فرماندار آستارا همچنین با اشاره به اینکه در این جشنواره ملی و همایش علمی سعی شده است تا چرخه ای از فعالان حوزه گیاهان دارویی را داشته باشیم تا با تلفیق دانش روز، تجربه و خدمات بازرگانی و تجارت بتوانیم از ظرفیت‌های نهفته در آستارا  بهره وری لازم داشته باشیم.

رنجکش یادآور شد: شهرستان آستارا با توجه به شرایط اقلیمی ، موقعیت جغرافیایی و طبیعی دارای توان بالقوه‌ای در حوزه تولیدات کشاورزی، تجاری و حمل و نقل و گردشگری است که باید از طریق این ظرفیت‌ها توان رشد و اقتصاد منطقه را بالا برد.

وی با اشاره به حمایت های دولت از تولیدکنندگان و توجه به اقتصاد داخلی و همچنین حمایت های استانداری گیلان افزود: فرمانداری آستارا در راستای سیاست‌های حمایتی دولت به فعالان حوزه تولید و زنجیره های مرتبط با آن تسهیلات حمایتی کم بهره پرداخت می‌کند.

 رنجکش افزود: تاسقف ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات در شهرستان آستارا توسط فرماندار و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری مصوب و به بانک‌ها ارسال می‌شود و در صورت نیاز بیشتر با نظر استان به متقاضی پرداخت خواهد شد.

وی گفت: علاقه مندان به ورود به مرحله کار و کارآفرینی از این فرصت ها استفاده کنند زیرا شرایط بسیار خوبی برای متقاضیان سرمایه گذاری فراهم است و آستارا هم کانون فرصت‌های سرمایه‌گذاری است.

وی ضمن تشکر از کلیه دست اندرکاران برپایی این جشنواره به همایش ملی که با همکاری فرمانداری آستارا برگزار شد از حضور چهره های سرشناس علمی و پژوهشی کشور نظیر دکتر جعفر میرفخرایی دبیر انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی و فرآورده های گیاهان دارویی دکتر ولی الله مظفریان گیاه شناس و استاد گیاه شناسی توسعه جنگل ها و مراتع کشور و مولف کتاب شناخت گیاهان دارویی و معطرگیلان در این همایش شد قدردانی کرد.

رنجکش در حاشیه بازدید از نمایشگاه گیاهان دارویی استان گیلان در منطقه گردشگری تله کابین حیران آستارا نیز افزود : با توجه به سیاست های حمایتی دولت در اختصاص تسهیلات کم بهره متقاضیان می توانند با توجه به نیاز بازار مصرف در حوزه های مختلف کشت و فراوری و صنایع بسته بندی گیاهان دارویی در استاراارسرمایه گذاری و از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی اضافه کرد : با توجه به بازار خوب مصرف این گیاهان در داخل و همچنین خارج از کشور و با در نظر گرفتن زمین های مستعد در آستارا برای کشت این گیاهان استارا می تواند قطب تولید و صادرات گیاهان غذایی و دارویی در استان و کشور شود.

وی نزدیکی به بازار کشور های همسایه با توجه به مرزی بودن آستارا و وجود گمرکات و راه های ترانزیتی زمینی ، دریایی و ریلی در کنار وجود منطقه ویژه اقتصادی و معافیت های مالیاتی و سرمایه گذاری برای صنایع فراوری در این منطقه فرصت های جدیدی می تواند برای توسعه کشت و صنایع وابسته به این صنعت در شهرستان فراهم شود.

فرماندار آستارا مشکل اصلی در این شهرستان را عدم خود باوری نسبت به داشته ها و ظرفیت های استار برای تولید ، سرمایه گذاری و اشتغال عنوان کرد که این رویه باید تغییر کند زیرا شرایط نیز تغییر کرده است.

رنجکش گفت : فرمانداری آستارا امادگی هرگونه همراهی با مردم منطقه بویژه کشاورزان را برای حضور عرصه کسب و کارهای جدید متناسب با ظرفیت های شهرستان دارد و به مدیران دستگاههای اجرایی نیز تاکید شده است که نسبت به کاهش بوروکراسی های اداری اقدام و از طولانی شدن درخواست های ایجاد کسب و کار و سرمایه گذاری کاسته شود.

وی ادامه داد : از هیچکس معطلی سرمایه گذار که با عشق و توان و علاقمندی برای رفع مشکلات اشتغالزایی جامعه به میدان می آید ، پذیرفته نیست و در صورت بروز هر مشکلی سرمایه گذاران به فرمانداری مراجعه کنند.

وی در این بازدید ضمن تشکر از مدیریت منطقه گردشگری تله کابین حیران که میزبانی برگزاری این نمایشگاه را که در راستای اولین جشنواره گیاهان دارویی گیلان با رویکرد تجاری سازی گیاهان دارویی آستارا برگزار شد تقدیر کرد و خواستار ادامه این روند در مسیر فرهنگ سازی و توسعه گردشگری منطقه شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.