×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

رباتیک لاهیجان - لاهیجان در مسابقات رباتیک کشوری مقام کسب کرد - رباتیک

احد شیرزاد مدیر کانون الگوی برتر نوین لاهیجان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مرحله‌ مقدماتی رقابت های المپیاد رباتیک کشور ۲۹ تیرماه امسال با شرکت بیش از ۱۵۰ تیم از شهرهای مختلف کشور در شهر کرمان برگزار شد که کاروان لگوی لاهیجان در این مسابقات با پنج تیم در رده مکانیک‌ پیشرفته اعم از تیم‌های دختران و پسران حاضر شد که در میان ۲۶ تیم شرکت‌کننده در این سطح، مقام‌های اول تا پنجم این رقابت ها را از آن خود کرد و در مسابقات نهایی نیز مقام اول تا سوم مسابقات را بدست آورد.
وی خاطرنشان کرد: کانون الگوی برتر نوین (لگوی آموزشی لاهیجان) به عنوان نماینده رسمی این زمینه آموزشی از شهرستان لاهیجان توانست با اعزام ۹ تیم در رده‌های سنی مختلف در سطوح گوناگون فرصتی برای همراهانش فراهم کند و چهار تیم رباتیک پیشرفته که در مواجهه با چالش‌های متنوعی به میدان رفتند، موفق به کسب بخشی از امتیازهای این مسابقات شدند تا با اندوخته‌ای از تجربه برای رقابت در مرحله دوم که اواسط شهریورماه در تهران برگزار می‌شود، به بازبینی عملکردشان بپردازند.
شیرزاد این موفقیت را حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای تیم‌ها ، مربیان و حامیان آن دانست و با تبریک به آنها گفت : المپیاد جهانی رباتیک که اغلب آن را با نام WRO می‌شناسند، هر ساله پذیرای کودکان و نوجوانان زیادی از سرتاسر جهان است تا آنچه را آموخته‌اند محک زده و در کنار تجربه‌ رقابتی هیجان‌انگیز، تا آنچه که برای موفقیت لازم است بیاموزند.
وی اظهار داشت: این رقابت در راستای روند آموزشی کلاس‌های خلاقیت که حل مسئله را در قالب کارگروهی به کودکان و نوجوانان می‌آموزد، سعی بر این دارد تا حس همدلی برای رسیدن به موفقیت را در آنان تقویت کند و این روزها علم رباتیک و گستره‌ وسیع برنامه‌نویسی که پایه‌ بی‌جایگزین تکنولوژی ا‌ست، جایش را همه جا باز می‌کند.
وی یادآور شد: چنین رقابت‌هایی سبب آشنایی یادگیرندگان کوچک با دنیای بزرگ کشف و اختراع شده و همچنین به دیگران فرصت می‌دهد تا ایده‌های متنوع آن‌ها را ببینند.
شیرزاد گفت: امسال نیز المپیاد رباتیک دانش‌آموزی همچون سال‌های قبل در آذرماه پیش رو برگزار خواهد شد و تیم‌های رباتیک ایران برای راهیابی به این عرصه در ۲ نوبت مقدماتی و انتخابی به میدان می‌روند و در نهایت تیم‌های برتر در سطح کشور سفیر ایران در رقابت های جهانی خواهند بود.
وی افزود: در مردادماه سال گذشته نیز تیم رباتیک لاهیجان بین ۲۷ تیم شرکت کننده در چهاردهمین مسابقات مقدماتی المپیاد جهانی رباتیک نیشابور مقام اول کشوری را کسب کرد.
به گفته شیرزاد، لگوی آموزشی لاهیجان زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی و با مجوز آموزش و پرورش فعالیت می کند و انحصار آموزش ها در این زمینه در سطح مدارس این شهرستان را بر عهده دارد که کار آن آموزش همگام با ساخت و تقویت مهارت های حل مسئله بین گروه های سنی چهار تا ۱۸ سال است.
وی اضافه کرد: هدف از این آموزش ها آشنایی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی با سیستم های روز آموزشی در سطح جهانی و هم سطح سازی این آموزش هاست تا علاوه بر آموزش های رسمی ،خلاقیت در دانش آموزان تقویت شود.
لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.