چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41421 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پدافند غیرعامل آسیب پذیری جامعه را کاهش می دهد
    08 مرداد 1397 - 9:24
    شناسه : 133752
    0

    سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان گفت: هدف از بکارگیری روش های مدیریت پدافند غیر عامل ، جلوگیری از آسیب ها هنگام بحران و به حداقل رساندن آنهاست.

    پ
    پ

    جانبازی فرماندار لاهیجان - پدافند غیرعامل آسیب پذیری جامعه را کاهش می دهد - پدافند غیرعامل

    به گزارش خبرنگار ایرنا؛ امیر جانبازی روز یکشنبه در جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان لاهیجان افزود: در مدیریت پدافند غیرعامل همه سازمان ها و ادارات نقش دارند و حتی باید این حساسیت در خانواده ها نیز ایجاد شود و پدافند غیر عامل را رعایت کنند.
    وی ادامه داد: اقدامات خوبی نظیر برگزاری همایش ها از جمله در حوزه چای ، آفات و بیماری ها در بخش کشاورزی و مانورهای امداد و نجات توسط هلال احمر و آتش نشانی در شهرستان در سال جاری برای کاهش آسیب ها و خسارت برگزار شده و اجرای طرح پخت نان با سوخت دوم در شهرستان یکی دیگر از این اقدامات محسوب می شود.
    جانبازی اجرای طرح آبرسانی به شهر لاهیجان با اعتبار 5/5 میلیارد تومان ، تقویت شبکه های برقرسانی و افزایش توان الکتریکی شهرستان تا 33 درصد را از جمله اقدامات پدافند غیر عامل برای کاهش آسیب ها و خسارت هنگام بحران ها ذکر کرد.
    مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان نیز در این جلسه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به موضوع پدافند غیر عامل ، بی اثر کردن اثر تهدید بر کشور را از اهداف پدافند غیر عامل دانست و اظهار داشت: تهدید و اثر آن که در واقع نتیجه جمع جبری تهدید و آسیب پذیری هاست؛ ما را به سمت پایداری یا ناپایداری و تزلزل پیش خواهد برد.
    امیر محمدپوری خاطرنشان کرد: عامل اساسی تعیین جهت گیری های راهبردی صحیح، برنامه ریزی دقیق و سپس اقدام و عمل اجرایی است و چهارمین گام در این مسیر هم پایش و کنترل مداوم راهبردهاست.
    در این جلسه همچنین حکم انتصاب امیر جانبازی سرپرست فرمانداری لاهیجان به عنوان رئیس شورای پدافند غیر عامل شهرستان با امضا استاندار گیلان قرائت و به وی ابلاغ شد.
    شهرستان لاهیجان با 2 بخش مرکزی و رودبنه، أر 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
    پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات پیشگیرانه دفاعی و غیرنظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای اصول آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی کشور در شرایط بحرانی جلوگیری کرد.
    اصول پدافند غیرعامل در سه حوزه تخصصی سایبری، زیستی و فنی تعریف شده که تهدیدات بیولوژیک و بیوتروریسم در حوزه زیستی قرار می گیرد. تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای نظامی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.