جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رتبه اول لاهیجان در تسهیلات اشتغال با پرداخت کمتر از 7 میلیارد! / وضعیت بد استان گیلان در تسهیلات اشتغال‌زایی!
    10 مرداد 1397 - 16:38
    شناسه : 133914
    0

    لاهیجان با آمار نه‌چندان جالب رتبه اول استان در پرداخت تسهیلات اشتغال را دارا است، باید پرسید وضعیت سایر شهرستان‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال چگونه است که لاهیجان با این میزان رتبه نخست را کسب کرده است!

    پ
    پ

    تسهیلات - رتبه اول لاهیجان در تسهیلات اشتغال با پرداخت کمتر از 7 میلیارد! / وضعیت بد استان گیلان در تسهیلات اشتغال‌زایی! - استاندار گیلان

    به گزارش «بامردم»، سرپرست فرمانداری لاهیجان ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان گفت: شهرستان لاهیجان با پرداخت بیش از ۶۶ میلیارد ریال در جذب تسهیلات اشتغال مقام اول استان را در 16شهرستان گیلان داراست.

    امیر جانبازی افزود: از تعداد 431 طرح‌ تصویب‌شده در قالب بسته‌های اشتغال (فراگیر و روستایی) بااعتبار به مبلغ بیش از هزار میلیارد و ۷۶۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال در شهرستان، ۲۵۴ طرح بااعتبار ۵۳۵ میلیارد و ۴۹۶ میلیون ریال از سوی استان تصویب و به بانک‌های عامل معرفی‌شده و به ۸۵ متقاضی شش میلیارد و ۶۴۸۰ میلیون ریال پرداخت شد.

    نکته جالب‌توجه در این اعداد و ارقام درشت، تصویب نهایی کمتر از یک‌سوم اعتبارات طرح‌های تصویب‌شده شهرستانی در استان و پرداخت تنها یک‌هشتم این اعتبارات از سوی بانک‌ها است.

    درواقع از هزار میلیارد و ۷۶۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال اعتبارات تصویب شده شهرستان، ۵۳۵ میلیارد و ۴۹۶ میلیون ریال از سوی استان تصویب و از این مبلغ نیز تا کنون تنها 66 میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

    به‌نوعی از آمارهای اعلامی صدها میلیاردی تنها و تنها 6 میلیارد و 648 میلیون تومان دریافت شده که به نسبت رقم بسیار کوچکی است.

    لاهیجان با این آمار نه‌چندان جالب رتبه اول استان در پرداخت تسهیلات اشتغال را دارا است و باید پرسید وضعیت سایر شهرستان‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال چگونه است که لاهیجان با این میزان رتبه نخست را کسب کرده است!

    شایان ذکر است استاندار گیلان نیز در روزهای گذشته در جلسه مشترک کارگروه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری و تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه در مسیر اشتغال روستایی برخی از شهرستان‌های استان نیز ضعیف عمل کردند، گفته بود: به فرمانداران و دستگاههایی که در این خصوص قصور داشتند تذکر کتبی داده می‌شود. (اینجا بخوانید)

    دکتر سالاری فاصله‌ی بسیار بین شهرستان‌ها در اشتغال روستایی را ناشی از عملکرد ضعیف برخی از مجموعه‌ی مدیران شهرستانی دانست و اظهار داشت: شهرستان‌ها موظف هستند ظرف مدت مشخص شاخص‌های خود را در این خصوص ارتقاء دهند.

    او همچنین با اشاره به اینکه برخی بانک‌ها بیش از حد معمول در پرداخت تسهیلات احتیاط می‌کنند، گفته بود که این آخرین اخطار وی به برخی بانک‌های عامل درخصوص جذب سهم تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر استان است و این سهم ابلاغی از سوی دولت جزء حقوق مردم است که باید هرچه سریعتر به آنان پرداخت شود.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.