×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

مجتبی بشری - پیشنهاد تشکیل کمیته حمایت از رسانه‌ها در استان گیلان - خبرنگاران

به گزارش ندای گیلان،مجتبی بشری صبح امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان گیلان که با حضور استاندار گیلان در رشت برگزار شد ضمن تبریک  روز خبرنگار به فعالان این عرصه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی اظهار داشت:به عنوان نماینده قشر فرهیخته خبرنگاران تمایل دارم به جای پرداختن به مسائل کلیشه ای به مشکلات این قشر بپردازم.

سرپرست خبرگزاری ایلنا در استان گیلان با بیان اینکه می توانیم به خبرنگاری از دو دیدگاه شغل و علاقه نگاه کنیم تصریح کرد:خبرنگاران در تمامی ساعات روز و بعضاً تا پاسی از شب و حتی در ایام تعطیل درگیر کار هستند که به اندازه اشتغال در دو یا سه شغل وقت صرف کار خبر می کنند و باید این حرفه پر استرس و کم درآمد را به عنوان یک شغل در نظر بگیریم.

این فعال رسانه با تاکید بر اینکه در همه جای دنیا و البته ایران اسلامی شغل تعریف خاص دارد ادامه داد:برای مشاغل ساعتی معین  با حقوق ماهیانه ثابت و همچنین پشتوانه بیمه ای مطلوب در نظر می گرند، نه بیمه ای که باید حق بیمه آن توسط خود خبرنگار پرداخت شود و آن هم بدون در نظر گرفتن فرانشیز.

بشری با بیان اینکه خبرنگاران با درآمد کم  توانایی پرداخت حق بیمه خود که  آن هم برای عده ای محدود که عضو صندوق حمایت از هنرمندان و خبرنگاران هستند را ندارند افزود:بخش عظیمی از این عزیزان حتی توانایی تهیه  ساده ترین وسایل حمل و نقل را  ندارند.

وی با بیان اینکه پیشتر گفتیم که خبرنگاری تمام وقت یک خبرنگار را می‌گیرد تا دیگر نتواند شغل دومی داشته باشد گفت: آیا مرجعی وجود دارد که همکاران عزیزم که اکثریت آنان دغدغه معیشت دارند بتوانند از آنجا تسهیلات و وام کم بهره دریافت نمایند تا به بخشی از صدها زخم زندگی خود بزنند؟.

سرپرست خبرگزاری ایلنا در گیلان  با اشاره به اینکه سخنرانی ها و وعده‌ها و شعارهای زیادی در طول ۱۵ سال فعالیتم در عرصه رسانه ای استان و کشور شنیده‌ام گفت: در روز خبرنگار سراب  وعده ها چنان بهشتی را برای خبرنگاران به تصویر می‌کشد که حتی در رویاهایشان ان را ندیده اند اما از عمل به این وعده ها خبری نیست.

بشری با تقسیم مشکلات جامعه رسانه ای به دو بخش خبرنگاران و مدیران رسانه  گفت: اگر خبرنگار نباشد رسانه ای نمی تواند فعالیت کند. و اگر رسانه ای نباشد، عملکرد مسئولان محترم و همچنین خدمات دولت و نظام اسلامی به گوش مردم ایران و دنیا نخواهد رسید.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه امروز دشمنان ایران با  امپراتوری رسانه ای در جهان سعی در هدایت افکار عمومی به سمتی خاص و در جهت منافع خود دارند گفت: ما راهی جز مقابله به مثل با سلاح و روش دشمن نداریم.

مدیرمسئول پایگاه خبری ندای گیلان  با بیان اینکه بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، کشور درگیر جنگ نرم است که مهمترین آن پس از مقوله مهم فرهنگ، اقتصاد می باشد افزود:امروز دشمن با تمام قوا مانند هشت سال دفاع مقدس، با جنگ تمام عیار اقتصادی به سراغ ملت ایران آمده است و با ابزار و سلاح رسانه ای از شبکه های ماهواره ای و مجازی در صدد تخریب  اراده ملت بزرگ ایران و پمپاژ ناامیدی در جامعه است.

بشری بیان داشت:امروز نیاز رسانه‌ای کشور بیش از هر زمان دیگری قابل لمس است و باید مسئولان محترم این سلاح دفاع از کیان کشور و انقلاب اسلامی را مجهز کنند و از سنگر های رسانه ای پشتیبانی کنند.

سرپرست خبرگزاری ایلنا در گیلان با اشاره به اینکه مدیران رسانه‌های ما علاوه بر جنگ با رسانه‌های دندان مسلح خارجی، درگیر جنگ داخلی از قبیل پرداخت حقوق  و مزایا و بیمه کارکنان و خبرنگاران ثابت خود هستند گفت: دریافت مبالغ ناچیزی آن هم پس از گذشت ماه‌ها زخم عمیقی بر پیکره بی جان رسانه‌ها گذاشته است که مدیران رسانه ها اغلب به خاطر حفظ آبروی اجتماعی و حرفه ای، از حق خانواده خود  می گذرند تا بتوانند رسانه های  خود را سرپا نگه دارند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت همه ارکان نظام از رسانه ها اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین حمایتی باید پیش قراول این حرکت مهم و تاریخی برای کشور باشد.

مدیرمسئول پایگاه خبری ندای گیلان با تاکید بر اینکه وقتی مسئولین برنامه ای در جهت حمایت از رسانه های داخلی نداشته باشد این رسانه‌ها یا به تعطیلی کشیده شده و یا بسیار تضعیف می شوند گفت:این امر موجب عدم موفقیت رسانه های داخلی در جذب مخاطب شده و مردم به رسانه های پر زرق و برق خارجی  روی می آورند.

پیشنهاد تشکیل کمیته حمایت از رسانه‌ها در استان گیلان

این فعال رسانه ای سپس با ارائه طرح هایی در خصوص بهبود وضعیت رسانه ها ، پیشنهاد تشکیل کمیته حمایت از رسانه‌ها در استان گیلان را به شکل پایلوت با عضویت نماینده ای از طرف استاندار گیلان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،  خانه مطبوعات و نماینده رسانه‌های مجازی و مکتوب و همچنین نماینده روابط عمومی های استان به دبیرخانگی اداره کل روابط عمومی استانداری گیلان را مطرح کرد و اظهار داشت:امیدواریم با برنامه‌ریزی درست و مدون و حمایت‌های مشخص اقدام موثری را در جهت تقویت رسانه‌های استان شاهد باشیم.

بشری در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این همایش  از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات و همچنین حمایت‌های استانداری گیلان  گفت: امیدوارم عرایض دلسوزانه بنده مورد توجه مسئولان محترم، مخصوصا نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی قرار گرفته باشد تا انشاءالله سال آینده به قید حیات،  شاهد تحول چشمگیر در این عرصه باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.