پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رسانه های خیلی مجازی
    22 مرداد 1397 - 20:08
    شناسه : 134954
    1

    افراط بوجود آمده در تاسیس پایگاه خبری تحلیلی در جای خود قابل بحث است، این افراط زمانی از حالت رقابت خارج شده و توی ذوق می زند که می بینیم بیش از ۹۰ درصد رسانه های مجازی در همان حد مجازی باقی مانده و اصلا قابل رویت نیستند.

    پ
    پ

    مقصودی 012 - رسانه های خیلی مجازی - رسانه‌

    صاحب مقصودی:

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در همایش تجلیل از خبرنگاران برای بار چندم تاکید کرد که وضعیت رسانه های گیلان به لحاظ آماری در کشور بسیار مطلوب است. دکتر فیروز فاضلی با بیان اینکه از ۲۹۳ مجوز صادر شده برای رسانه‌ها در گیلان، ۱۷۶ مجوز برای نشریه مکتوب و ۱۱۷ مجوز برای نشریه مجازی بوده است، گفت: گیلان در مجموع رتبه ششم کشور را دارد اما در بخش نشریات مجازی باتوجه به ۱۱۷ پایگاه خبری تحلیلی در استان، جایگاه دوم را پس از تهران دارا هستیم.
    البته اگر آقای مدیر کل، آمار نشریات مجازی بدون مجوز را هم در گیلان می داشتند قطعا اعلام می کردند که در کشور حتی از تهران ۲۰ میلیون نفری هم جلوتریم.
    افراط بوجود آمده در تاسیس پایگاه خبری تحلیلی در جای خود قابل بحث است، این افراط زمانی از حالت رقابت خارج شده و توی ذوق می زند که می بینیم بیش از ۹۰ درصد رسانه های مجازی در همان حد مجازی باقی مانده و اصلا قابل رویت نیستند. البته این نقیصه فقط در بحث رسانه های مجازی نیست و با کمی فاصله، رسانه های مکتوب نیز به همین درد دچارند و اصلا مکانی تحت عنوان دفتر نشریه ندارند.
    شاهد مثال هم اینکه؛ روز خبرنگار بهانه ای شد تا در پی تماس چند مدیرکل و فرماندار، مقدمات بازدید آنها را از برخی رسانه ها فراهم کنیم، اما به غیر از تعدادی خبرگزاری سراسری و چند روزنامه گیلانی و چند تایی هم پایگاه خبری تحلیلی، هرگز مکانی را برای حداقل ۲۵۰ یا ۲۶۰ رسانه مجوز دار دیگر گیلانی پیدا نکردیم.
    مکان رسمی اغلب این نشریات مجوزدار، همان لب تاپ یا تبلتی است که مدیرمسئول زیر بغل خود حمل می کند و در مواقع لزوم از آن استفاده می کند.
    اگرچه، این خود یک قابلیت ویژه رسانه های بی شمار گیلانی است اما بحث بر سر نوع فعالیت و درآمدزایی آنان است، چراکه می بینیم یک نشریه یا پایگاه خبری با دفتر و دستک و خبرنگار و عکاس و بریز و بپاش همان مقدار درآمد دارد که یک نشریه گاها بدون مجوز و بدون مکان و بدون خبرنگار دارد.
    فاکتور هر دو یک میزان است … اما این کجا و آن کجا
    ناگفته نماند همین نشریات بدون مجوز و گاها مجوزدار بی هویت، آلت دست برخی مدیران تازه به دوران رسیده و مشکل دار شدند و با پشتیبانی آنها فاکتورهایشان زودتر نقد شده و جایگاهشان در جلسات ردیف اول است.
    حال آیا گزافه است از مدیرکل ارشاد بخواهیم جایگاه این رسانه های خیلی مجازی را روشن کند تا مخل فعالیت رسانه های وزین نگردد؟

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.