×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

بهزاد سازنده 1 - اسناد ادعاهایتان را ارائه دهید / برای برخورد با یک مدیرغیرهمسو نباید زحمات یک تولیدکننده ایرانی را نشانه رفت - با مردم

بهزاد سازنده از فعالان قدیمی‌صنعت چای کشور در واکنش به اظهارنظرهای تازه ذبیح‌الله نیکفر نماینده لاهیجان یادداشتی در اختیار ما قرار دادند. که حاوی انتقاد از نحوه پیگیری پرونده پژوهشکده چای توسط نماینده لاهیجان است. پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین با توجه به سیاست پوشش همه دیدگاه‌های موجود در صنعت چای این یادداشت را منتشر می‌کند.

گفتنی است اواخر خردادماه سال جاری ذبیح الله نیکفرمدعی شد که پژوهشکده چای با یک برند معروف قرار دادی امضاء کرده است تا از ۳۵ هکتار باغ چای که در اختیار دارد به این برند چای ارگانیک بفروشد اما به علت عدم توفیق در برنامه‌های تعیین‌شده یا هر علت دیگری،‌ پژوهشکده چای از بازار چای غیرارگانیک خریداری کرده‎ و آن را به جای چای ارگانیک، آن هم با دو برابر قیمت عرضه کرده است.

در ۱۴ مرداد ماه سال جاری یعنی حدود ۴۵ روز پس از طرح اتهام نماینده لاهیجان علیه پژوهشکده چای، دکتر نقی پاداشت جای رضا آزادی گنبد را در پژوهشگاه چای گرفت و آقای آزادی هم سه روز پس از برکناری از ریاست پژوهشکده چای به عنوان مشاور امور کشاورزی سرپرست فرماندار لاهیجان منصوب شد.

در یادداشت آقای سازنده آمده است:

جناب دکتر نیکفر نماینده مردم شریف شهرستان لاهیجان، سالیان متمادی است ازدستگاه‌های مسئول می‌شنویم که امکان جلوگیری از ورود چای خارجی قاچاق به کشور به دلیل گستردگی مرزها وجود ندارد و از آن طرف چای قاچاق بدون کنترل بهداشتی و عدم رعایت ضوابط گمرکی واردکشور می‌شود و به قیمت گزاف دربازار به فروش می‌رسد. خریدار نگون بخت ایرانی هم هیچ راهی برای تشخیص چای قاچاق از غیرقاچاق ندارد و متاسفانه به قیمت بالا آن را خریداری می‌کند.و صدای هیچ کس هم دراین زمینه بلند نمی‌شود.

از طرف دیگر یک تولیدکننده ایرانی دسترنج کشاورزان زحمتکش شمالی – را به قول فرمایش شما که توانسته گواهی ارگانیک آن را از کشورآلمان بگیرد- به مصرف کننده داخلی فروخته و این امر مورد اعتراض شما نماینده محترم مجلس قرارگرفته است و بسیار جدی پیگیر این موضوع هستید و تقاضای برخورد قانونی رادارید.

آقای دکتر آیا می‌دانید کارخانجات چایسازی باشرایط بسیار بد و با۳۰ درصد ظرفیت درحال فعالیت هستند وگواه این ادعا میزان بدهی واحدهای چایسازی به شبکه بانکی کشور و تامین اجتماعی و سازمان امورمالیاتی وسازمان چای است و چه بسا اگرکمک دولت نباشد همین ۳۰ درصد فعالیت هم امکان‌پذیر نباشد.

آیا می‌دانید تعطیلی یک واحدچایسازی در منطقه سطلسر چه بلایی بر سرکشاورزان این منطقه آورده و باعث تخریب چه میزان باغ چای شده است؟ دراین وانفسا به فرض که بخشی از چای تولیدی کارخانه‌ای به قیمت چای قاچاق وارداتی به فروش رفته باشد. آیا باید پرسید چه کسی متضرر شده و چه کسی سودبرده است؟ من قصدندارم عملکرد مدیریت سابق پژوهشکده را تایید یا رد نمایم اما این را به خوبی می‌دانم، رسیدگی به امثال این موضوع از راه قانونی راحت‌تر از رسانه ای کردن آن است؛ مگر اینکه هدف چیزدیگری باشد.

جناب آقای دکتر نیکفر عزیز، برای برخورد با یک مدیرغیرهمسو نباید زحمات یک تولیدکننده ایرانی را نشانه رفت. آقای دکترعزیز اگردر شیوه واگذاری کارخانه شهیداسلامی‌خلافی صورت گرفته است، باورود سازمان بازرسی این موضوع کاملاً قابل رسیدگی است. اگرخریداری از قیمت گله و شکایت دارد یا از کیفیت چای ناراضی است، دراین باره قوانین جامع و روشن هستند و مرجع رسیدگی به موضوع معلوم.

شما فروش و سود حاصله از چای پژوشکده را میلیاردی اعلام کردید. خواهش می‌کنم اسناد مربوط به این ادعا را ارائه کنید تا مشخص شود چه میزان چای به این روش به فروش رفته است.خواهشمندم باکلی گویی امنیت سرمایه گذاری یک سرمایه گذارایرانی را که همه وجودش درخدمت چای و چایکاری است، به مخاطره نیاندازید.

خواست شما تغییرمدیریت پژوهشکده بود که الحمدلله این اتفاق افتاد و انشاالله حضرتعالی دیگر شاهد ایراداتی نباشیم که به عملکرد این مرکز داشتید. گذرزمان درباره این موضوع قضاوت خواهدکرد.

درخاتمه ازحضرتعالی تقاضا می‌شود با تدبیر بیشتری نسبت به موضوع چای ایرانی برخورد کنید. فراوان هستند کسانی که تحمل رشد چای ایرانی را نداشته و دست درجیب واردکنندگان دارند و با وجود اینکه تنها ۱۰ درصد بازارمصرف چای کشور دراختیارچای ایرانی است اما باز هم تحمل همین مقداراز سهم ازبازار راندارند.

منبع: نوش آنلاین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.