شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • یک خبر خوب برای داوطلبان کنکور ۹۸
    29 مرداد 1397 - 14:04
    شناسه : 135598
    0

    رئیس سازمان سنجش گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توصیه کرده است تا تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ به‌صورت مثبت اعمال شود.

    پ
    پ

    دومین روز کنکور سراسری سال95 در لاهیجان 25 - یک خبر خوب برای داوطلبان کنکور ۹۸ - کنکور

    تأثیر قطعی ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ که به‌موجب تصمیم اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو مصوب شده بود، باعث موجی از اعتراض‌ها میان داوطلبان کنکور شد و اغلب آن‌ها اعمال سوابق تحصیلی با تأثیر قطعی را به‌نفع خود نمی‌دانستند.

    در همین رابطه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جلساتی را با مسئولان سازمان سنجش و وزارت علوم به‌منظور بررسی جوانب مختلف تصمیم اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزار کرد و در آخرین جلسه تصمیمات جدیدی اخذ شد.

    آن‌گونه که ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش گفته است، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توصیه کرد تا تأثیر سوابق تحصیلی برای کنکور ۹۸ نیز به‌صورت مثبت باشد.

    وی افزود: موضوع تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ یک بار دیگر در شورای سنجش و پذیرش دانشجو با برگزاری جلسه‌ای فوق‌العاده بررسی خواهد شد.

    خدایی گفت: در کنکور ۹۷ از مرز تکلیف قانون برای پذیرش ۸۵ درصد داوطلبان از طریق سوابق تحصیلی عبور کرده و هم‌اکنون ۹۰ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها با استفاده از سوابق تحصیلی تکمیل می‌شود و کنکور برای ۱۰ درصد از رشته‌ها باقی مانده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.