×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر

این روزها دوربین موبایل به یکی از محبوب‌ترین ابزار عکاسی بین مردم و حتی عکاسان تبدیل شده ‌است.

به گزارش «با مردم» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گوشی تلفن همراه ابزاری است که به راحتی قابل حمل است و قابلیت ثبت عکس‌های با کیفیتی را دارد؛ بنابراین ابزار مناسبی برای عکاسی در سفر هستند.

4295901_201

جک هالینگزوورت اخیرا پروژه‌ای تحت عنوان عکس کامل را با استفاده از دوربین گوشی آیفون در کشور هندوستان انجام داده است.
او در این مقاله برای ما توضیح می‌دهد که با رعایت چه نکاتی می‌توانیم به رویکرد مناسبی از عکاسی سفر برسیم.
عکاسی من و گوشی آیفونم در سفر + تصاویر

نور
وجود نور الهام‌بخش در صحنه‌ عکاسی، می‌تواند یک عکس را فوق‌العاده زیبا یا برعکس کاملا خراب کند. همچنین نور الهام‌بخش می‌تواند سوژه‌‌ای کاملا معمولی را به اثری فوق‌العاده تبدیل کند.
من معمولا نوردهی دوربین خود را روی نقطه‌ای تنظیم می‌کنم که می‌خواهم در مرکز توجه قرار داشته باشد و اجازه می‌دهم سایه‌ها کاملا تیره شوند.
مناسب‌ترین نور برای عکاسی نور صبح زود یا نزدیک غروب است.

عکاسی من و گوشی آیفونم در سفر + تصاویر

در
من درها را نمادی از اکتشاف، سفر، فرصتهای جدید، امنیت و حفاظت می‌دانم.
آیفون دوربین فوق‌العاده‌ای برای عکاسی از در، پنجره و نما است، زیرا لنز دوربین آن حالت واید دارد.

عکاسی من و گوشی آیفونم در سفر + تصاویر

رنگ
رنگ‌ها را به صورت مساوی نشان نمی‌دهد، به عنوان مثال برای اینکه رنگ قرمز طبیعی به نظر برسد باید کمتر از حد عادی در معرض نوردهی قرار داشته باشد.
بر اساس یک قانون کلی، برای اینکه اشباع (Saturation) نور بهتری داشته باشید بهتر است نوردهی شما اندکی کمتر از مقدار پیشنهادی دوربین شما باشد.
معمولا سعی می‌کنم دو یا حداکثر سه رنگ را در عکس‌هایم قوی‌تر نشان بدهم و از ایجاد رنگ‌های قوی یا به اصطلاح فرسودگی رنگ (Color Fatigue) دوری می‌کنم.

عکاسی من و گوشی آیفونم در سفر + تصاویر

پحالت یا حوصله
حوصله وضعیت ذهنی و روانی یا احساس شما نسبت به عکس است. حالت در منظره‌ای که شما در دوربین می‌بینید به وجود می‌آید و بر اساس سندیت و واقع‌گرایی ایجاد می‌شود.
من همیشه از فیلترهای VSCO خوشم می‌آمد، زیرا تنظیمات عادی آن به گونه‌ای است که حس عکاسی دستی را القا می‌کنند و این همان چیزی است که در عکاسی به دنبال آن هستم.

عکاسی من و گوشی آیفونم در سفر + تصاویر

فیل‌
پوست تیره‌ فیل‌ها به نوعی سنجش نور دوربین شما را با مشکل روبرو می‌کند؛ بنابراین همیشه عکس خود را اندکی تاریک‌تر کنید.
یک راه حل ساده این است که شما زاویه‌ دوربین خود را اندکی به پایین متمایل کنید.

عکاسی من و گوشی آیفونم در سفر + تصاویر

تاج محل
در مکان‌هایی مانند تاج محل معمولا به دنبال موقعیت‌ها و مکان‌هایی می‌گردم که از آن‌ها به عنوان قابی طبیعی یا ساخته‌ دست بشر استفاده کنم و سوژه‌ خود را از میان آن‌ها ثبت کنم. قاب‌های طبیعی مانند مسیری برای چشم‌های بیننده هستند تا نظر او را به سمت سوژه جلب کنند. به علت میزان بالای سیاهی در چنین عکس‌هایی باید دوربین را از حالت خودکار خارج و نوردهی را به صورت دستی تنظیم کنید.

عکاسی من و گوشی آیفونم در سفر + تصاویر

آداب و رسوم محلی
برای عکاسی خیابانی (Street Photography) از ترکیب دو رویکرد عکاسی اتفاقی (Candid shot) و عکاسی صحنه‌پردازی شده (Staged shot) استفاده می‌کنم.
عکاسی اتفاقی بدون رضایت یا اجازه‌ سو‌ژه‌ عکاسی اتفاق می‌افتد و در عکاسی صحنه‌پردازی شده پرتره‌هایی از یک سوژه‌ مشخص ثبت می‌شود که در این حالت فرصت بیشتری برای ثبت تصویری مناسب در اختیار دارید.
من برای ثبت اکثر آثار پرتره‌ای که با استفاده از دوربین موبایل انجام می‌دهم از لنز‌های مومنت (Moment Lens) استفاده می‌کنم که بزرگنمایی دو برابر ارائه می‌دهند.

بازار
بازدید از هند بدون اینکه شیفته‌ بازارهای رنگارنگ آن شوید، تقریباً غیر ممکن است. بازار مکان مناسبی است تا تمام قابلیت‌های ترکیب‌بندی خود را در عکاسی امتحان کنید.
ایجاد یک عکس خوب زیر نور کامل آفتاب به‌وسیله‌ آیفون کار بسیار دشواری است، زیرا معمولا چنین نوری کنتراست (Contrast) زیادی ایجاد می‌کند. راه حل ساده برای این مشکل پیدا کردن سایه‌ کوچکی است تا از آنجا عکس خود را ثبت کنید. این کار باعث می‌شود تا کنتراست کلی عکس اندکی پایین بیاید.

مکان‌های مقدس و روحانی
برای ثبت تصاویری از این دست، من چندین عکس متفاوت از زوایای گوناگون و با استفاده از کنتراست‌های متفاوت ثبت می‌کنم تا در نهایت به نتیجه‌ دلخواه خود برسم.

غذا
هنگام ثبت تصویر از غذا زیاد کمال‌گرا نباشید، فقط عکس بگیرید!
من معمولا مجذوب طراحی داخلی و لوازم آشپزخانه می‌شوم و دوست دارم از آن‌ها عکس بگیریم. در این حالت از سه پایه‌ مخصوص آیفون استفاده می‌کنم.
نکته‌ای که عکاسی از غذا با آیفون را لذت بخش می‌کند، این است که گوشی شما همیشه همراهتان است و در نتیجه بهترین ابزار برای این کار است.

نگاهی به دنیای سلفی‌ های مسافرتی
این روزها دیگر واژه‌ی سلفی آن قدرها هم نامأنوس و عجیب نیست. در واقع هر روز در اطراف خود شاهد سلفی گرفتن‌های بسیاری هستیم.
شاید خود ما هم در موقعیت‌های خاص، از سلفی گرفتن استقبال کنیم. یکی از این موقعیت‌ها هنگام سفر و حضور در مکان‌های دیدنی و آثار تاریخی و باستانی است.
در واقع ما تجربیات سفر خود را به شکلی نوین طبقه بندی کرده و حتی آن را با دیگران به اشتراک می‌گذاریم.
دیگر نمی‌توان به سادگی گذشته از این پدیده فرار کرد. در واقع به نظر می‌رسد، سلفی گرفتن قسمتی از زندگی مدرن امروزی را به خود اختصاص داده است.
طی سال‌ها به تدریج آن شوک اولیه دیدن افرادی که روبروی دوربین گوشی خود ژست‌های عجیب و خنده‌دار می‌گرفتند از بین رفته و  می‌توان گفت که سلفی، به بخشی از زندگی اجتماعی افراد به ویژه در دنیای مجازی تبدیل شده است.
فعالیتی که همه‌ی رده‌های سنی، شغلی و اجتماعی را در برگرفته و هیچ محدودیتی نمی‌شناسد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.