جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آستارا بیشترین حجم صادرات بندرهای شمال ایران را دارد
    12 شهریور 1397 - 10:30
    شناسه : 137114
    0

    مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: امسال حدود یکصد هزار تن کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شد که 80 درصد آن مربوط به صادرات بوده و این بندرگاه، رتبه نخست صادرات بندرهای شمال ایران را دارد.

    پ
    پ

    آستارا - آستارا بیشترین حجم صادرات بندرهای شمال ایران را دارد - آستارا

    حسین چراغی در حاشیه در بازدید مسئولان بنادر ایران و جمهوری آذربایجان از بندر آستارا در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بندر آستارا از مهم ترین بنادر شمال کشور است و صادرات کالا از آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 57 درصد افزایش یافته است.

    وی بیان کرد: نزدیکی بندر آستارا به کشورهای آسیای میانه از مزایای این واحد بندری است و با ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و جمهوری آذربایجان با سرمایه گذاری بخش خصوصی، می توان تحول بزرگی در توسعه اقتصادی دو کشور ایجاد کرد.

    به گفته چراغی، افزایش حجم حمل و نقل از برنامه های مسئولان بنادر ایران و جمهوری آذربایجان است و سالانه بیش از 40 هزار نفر با هدف زیارت و تفریح، از جمهوری آذربایجان به ایران سفر می کنند و این ظرفیت برای رونق سفرهای دریایی قابل استفاده است.

    وی گفت: تا اوایل سال آینده خط مسافربری دریایی باکو به انزلی و باکو به آستارا ایجاد خواهد شد و در این رابطه، در بندر انزلی با مشارکت بخش خصوصی سالن مسافری ساخته شده و مسافربری دریایی با ساخت کشتی ها محقق خواهد شد.

    مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان افزود: رونق گردشگری دریایی بستر توسعه اقتصادی است و امیدواریم مسئولان بنادر جمهوری آذربایجان نیز با مسافربری دریایی موافقت کنند.

    بندر چند منظوره آستارا با 60 هکتار وسعت برای تخلیه و بارگیری کشتی های 2 هزار و 500 تنی پیش بینی و طراحی شده و بعد از تکمیل، یک میلیون و 500 هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی و 2 میلیون تن به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص خواهد یافت و این بندر ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را دارد.

    مسئولان بنادر ایران و جمهوری آذربایجان عصر دیروز (یکشنبه) از بندر آستارا بازدید کردند.

    شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.