جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • یک هکتار پوشش گیاهی پارک ملی بوجاق در آتش سوخت
    12 شهریور 1397 - 11:30
    شناسه : 137118
    0

    رییس پارک ملی بوجاق کیاشهر گفت: در پی آتش سوزی شب گذشته، حدود یک هکتار از پوشش گیاهی حاشیه تالاب و نیزارها طعمه آتش سوزی شد.

    پ
    پ

    ۱۷ مورد حریق جنگل توسط آتش نشانان لاهیجان 3 - یک هکتار پوشش گیاهی پارک ملی بوجاق در آتش سوخت - آتش

    به گزارش ایسنا، ابراهیم غلامی از مهار آتش در پارک ملی بوجاق خبرداد و گفت: این حادثه بدلیل گرمای هوا و احتمالا بی احتیاطی گردشگران در ضلع غربی پارک ملی و در جوار نیزارهای حاشیه تالاب بوجاق بوجود آمده بود و به سرعت در حال گسترش بود که با هوشیاری مامورین یگان حفاظت پارک ملی و همکاری پرسنل سپاه پاسداران مستقر در پادگان آموزشی همجوار پارک بعد از شش ساعت مهار شد.

    وی افزود:در این حادثه متاسفانه حدود یک هکتار از پوشش گیاهی حاشیه تالاب و نیزار ها طعمه آتش سوزی شد.

    غلامی از همه گردشگران درخواست کرد با توجه به خشک بودن پوشش گیاهی و احتمال وقوع هر نوع آتش سوزی از بر افروختن آتش در مناطق تالابی به شدت پرهیز کنند.

    پارک ملی بوجاق منطقه‌ای حفاظت‌شده در بندر کیاشهر استان گیلان است. این منطقه نخستین «پارک ملی خشکی ـ دریایی» ثبت‌شده در ایران محسوب می‌شود.

    این منطقه از سه تالاب کیاشهر در شرق، بوجاق در غرب و ۲۲ بهمن در مرکز همراه دلتای سفیدرود، جلگه‌ها و علفزارهای غرب دلتای سفیدرود و زمین‌ها و آب‌های ساحلی دریای خزر تشکیل می‌شود.

    پارک ملی بوجاق از سال ۸۱ به عنوان پارک ملی تعیین شده‌است. البته تالاب کیاشهر از سال ۵۴ به عنوان تالاب بین‌المللی تعیین و بر اساس کنوانسیون رامسر مورد حفاظت قرار گرفت.

    پارک ملی بوجاق از تونع تنوع زیستی بسیار ارزشمند است و علاوه بر پرندگان بومی ساکن این پارک، پرندگان مهاجر و عبوری هستند که بیشتر آن‌ها فصل زمستان را در منطقه می‌گذرانند و سپس به زادگاه‌های خود بازمی‌گردند.

    بیش از ۵۰ گونه از آبزیان مختلف هم در منطقه شناسایی شده که ماهی سفید، کپور، اردک ماهی، کُلمه، ماهی کاراس، لای‌ماهی، سیم‌پرک و سرخ‌باله از جمله آن‌ها هستند. همچنین فک خزری، تنها پستاندار دریای خزر هم در این منطقه دیده می‌شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.