×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

هاشمی‌طبا - یک نهاد هم باید مجلس را استیضاح کند / مردم این عملکرد مجلس را بازی سیاسی می‌بینند و جدی نمی‌گیرند -

مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با ایلنا، درباره استیضاح‌های پی در پی وزرا در مجلس شورای اسلامی، گفت: به نظر من افرادی که دنبال استیضاح هستند می‌خواهند به مردم بگویند ما پیگیر مشکلات شما هستیم، در حالیکه بخش بیشتر مشکلات کشور در گرو عملکرد مجلس شورای اسلامی است. به آن معنا که مجلس در راس قانونگذاری است، حتی اگر دولت هم در بعضی از سیاست‌های خود درست عمل نکند، بازهم مجلس در راس امور است.

وی افزود: مجلس قوانین بودجه را تصویب و به دولت ابلاغ می‌کند، مجلس چه قوانینی تصویب می‌کند که رئیس مجلس در سخنان خود اشاره کرده است. این قوانین، قوانین خوبی نیستند. در واقع مجلس برنامه ششم توسعه را تصویب می‌کند که نه تنها توان اجرایی شدن ندارد بلکه اولویت‌های کشور هم در آن رعایت نشده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه مجلس را باید یک نهادی استیضاح کند، گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش چه علتی داشت؟ مگر او می‌تواند حرف‌های چند ماه پیش که به او ابلاغ شده در این مدت کوتاه اجرایی کند؟

وی خاطرنشان کرد: به نظر من تمامی اقدامات مجلس در خصوص استیضاح‌ها مطرح کردن خود است، درواقع مجلسی‌ها با این اقدامات می‌خواهند بگویند ما به فکر مردم هستیم.

هاشمی‌طبا با بیان اینکه اگر مجلس قصد کمک به مردم دارد باید مشکلات اقتصادی کشور و تبعات آن را برای مردم و دولت مطرح کند، افزود: مجلس وظیفه دارد مشکلات را طرح و تبعات سیاست‌های غلط را اعلام کند و در مجموع فرمول سیاست‌های درست اقتصادی را ارائه دهد.

وی افزود: موضوعاتی که به آن اشاره کردم وظیفه مجلس است، نه مردم عادی و سیاست‌مداران. مجلس در خصوص مسائل مملکت که شامل ارز، فروش نفت و … می‌شود قانون تصویب کند، بعد ببینیم چه کسی جرات دارد آن را اجرا نکند؟ مجلس تصویب کند مملکت باید به چه شکلی اداره شود، این کار را انجام می‌دهد؟ غیر از اینکه بودجه ۹۷ را بردند، درصد بالایی هم کسری بودجه نصیب کشور کردند.

هاشمی‌طبا افزود: با استیضاح مشکلی حل نمی‌شود، نه تاثیر منفی دارد و نه مثبت. افرادی که استیضاح شدند چندان در اقتصاد کشور موثر نبودند و هر وزیر دیگری هم که گذاشته شود، به همین شکل عمل خواهد کرد، وزرا مجبور هستند به طور روزمره حرکت کنند؛ چراکه تکلیف اقتصاد سیاسی کشور مشخص نیست. چه نهادی باید این تکلیف را روشن کند؟ مجلس.

وی اضافه کرد: مجلسی‌ها اگر نیروهای قوی‌تر هم بگذارند کاری بیش از وزرای قبلی نمی‌توانند انجام دهند.

هاشمی‌طبا با اشاره به اینکه برخی مطرح می‌کنند استیضاح‌ها به دلیل عدم دسترسی مجلس به نوبخت است، گفت: سازمان برنامه و بودجه زیر نظر رئیس‌جمهور است، می‌توانستند در جلسه سوال از رئیس‌جمهور در این موضوعات سوال بپرسند و صراحتا درباره این مسائل اظهارنظر کنند.

وی تاکید کرد: مردم این عملکرد مجلس را بازی سیاسی می‌بینند و جدی نمی‌گیرند، مردم فکر می‌کنند مجلس به جای اینکه به فکر کشور باشد به دنبال بازی‌های سیاسی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.