شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جوابیه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان
    27 شهریور 1397 - 15:06
    شناسه : 138191
    0

    نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان با ارسال جوابیه ای به مطلب منتشر شده با عنوان «نقدی بر عملکرد مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد لاهیجان» واکنش نشان داد.

    پ
    پ

    نادری - جوابیه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان - با مردم

    متن جوابیه را در ادامه می خوانید:

    ایام سوگواری حسین بن علی(ع) است . امامی که در کربلا شهامت و شهادت را معنی داد و برای دین وآزادگی جان جانانش را بخشید. کربلا خاک نیست، زمین نیست ، قطعه ای است از بهشت، بی آنکه زمان، واقعه ای را که در آن رخ داد، فراموش کند. کربلا همه تاریخ است و حسین بن علی تاریخ ترین انسان . اینک ؛ماه ،ماه محرم است و ایام سوگواری این ابرمرد تاریخ بشریت.هرچند محرم ماه عزا نیست ،ماه حماسه است . اما هرچه هست ،سوگ حسین همیشه تازگی دارد و غبار زمان بر آن نمی نشیند پس در آغاز سخن فرض است بر نگارنده که تسلیت برای سوگش و تعزیت برای حماسه سازترین انسان که خدامردی بزرگ است را روا دارد.
    در پاسخ به سایت «امید شمال» که بدون اخذ مجوز مدتی است فعالیت می نماید و اخیراً (یکشنبه 25 شهریور97) در یادداشتی با عنوان «نقدی بر عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان» با کد خبر : 06261800ادعاهای عجیب و بی‌اساسی را نسبت به اینجانب مطرح کرده است که مصداق بارز توهین و افترا و نشر اکاذیب محسوب می‌شود و نوشته های شب نامه نویس های بی نام ونشان را در ذهن تداعی می کند. به عنوان مثال در بخشی از این مطلب آمده است:«همواره شهرستان لاهیجان در تصویب اعتبارات لازم برای مجتمع فرهنگی موفق بوده است،اما ظاهرا مدیریت “فرهنگی” اداره ارشاد شهرستان(اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی) که نه تنها در اخذ این اعتبارات برای شهرستان موفق نبوده بلکه از پیگیری تعیین و معرفی پیمانکار نیز عاجز است(!!!! )فاز یکم این مجتمع که بنا بود در دهه فجر سال۹۴ افتتاح گردد در طی این سه سال هیچ پیشرفتی نداشته است».
    همین جملات به خوبی نشان می‌دهد که نویسنده مطلب از دم‌دستی‌ترین اطلاعات و پیش‌پا افتاده‌ترین مسائل بی‌خبر است.زیرا پروژه مجتمع فرهنگی و پروژه‌های شبیه به آن در فهرست وظایف رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جای نمی‌گیرد. بماند که ماجرای خود این پروژه به مدت‌ها پیش از مسئولیت من برمی‌گردد؛ سال 80 کلنگ آن زده شد، سال 83 اسکلت آن بالا رفت و سپس در سال 93 به دو فاز تبدیل شد. این در حالی است که بنده ، اوایل اسفند ماه سال 94 مدیریت اداره فرهنگ را به عهده گرفته ام و اینکه رؤسای قبلی، پیش از من چه گفته‌اند و چه وعده‌هایی داده‌اند ارتباطی به من ندارد. سال 95 و 96 هم اعتبار در کل کشور جز48 ردیف 550000 محقق نشد و هیچ پروژه‌ای با بودجه شهرستانی به اتمام نرسید. سال 96 هم به علت اولویت مجتمع برای شهرستان، سه میلیارد و سیصد میلیون تومان تخصیص اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب شد و 178 میلیون تومان هم از طرف اداره کل به مجتمع اضافه شد اما به خاطر مشکلات اقتصادی و بی‌ثباتی قیمت‌ها، پروژه های کل کشور نا تمام مانده است. البته این‌هم جای شگفتی است که چگونه این پروژه در زمان مدیران کارآمد قبلی (به زعم نویسنده بی‌نام آن یادداشت) 15 سال به نتیجه نرسید و در حد اسکلت باقی ماند، اما بیشتر شهرستان‌ها مجتمع های فرهنگی وهنری خود را تکمیل کردند!!!
    در قسمت دیگر مطلب مورد اشاره، به ادعای حیرت‌انگیز و نادرستی، آن‌هم براساس «شنیده‌ها» برمی‌خوریم و می‌خوانیم که «در دیداری که برای تعرفه!!!!(معارفه) مدیریت ایشان بر اداره ارشاد با مدیرکل صورت گرفت، یکی از اعضای اصلی ستاد دکتر نیکفر، ایشان را همراهی می‌کردند». لازم به توضیح است که اینجانب در تاریخ سوم اسفند 1394حکم سرپرستی گرفتم که سپس منجر به انتصاب حکم مدیریت شد در حالیکه انتخابات مجلس هفتم اسفند برگزار شد.بر این اساس، در آن برهه از زمان ،نه نماینده قبلی تمایل و فرصتی برای حضور در جلسه معرفی من داشت (البته گزینه مطلوب ایشان هم فرد دیگری بود) و نه نماینده کنونی از جایگاهی برخوردار بود که فردی را برای حضور در این جلسه معرفی کند. این را هم اضافه کنم که جلسه معارفه اینجانب به صورت معارفه درون سازمانی صورت پذیرفت و حکم من در دفتر معاون هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی توسط مدیر کل محترم جناب دکتر فاضلی ، بدون تشریفات و برنامه خاصی ابلاغ شد؛ حتی در جلسۀ صمیمانه‌ای که چندی بعد با حضور مدیرکل ادارۀ کل استان و رییس اداره فرهنگ و ارشاد سیاهکل در ادارۀ خودمان برگزار شد، فقط کارمندان اداره حضور داشتند و شخص دیگری نه دعوت شد و نه حضور داشت؛ و از این‌رو حضور فرد یا افرادی از این یا آن جناح، کذب محض و نادرست است.( البته با در نظر گرفتن اینکه حوالی انتخابات مجلس ،افرادی که در پی کسب هویت سیاسی و اجتماعی هستند،شروع به چنگ زدن برای پیدا کردن تکه گاه می باشند ، این نوع رفتارهای غیر متعارف در شهر توسط کوتوله های سیاسی امر بدیهی است )

    کارنامۀ فعالیت های هنری من درخصوص هنرهای نمایشی و جشنواره تئاتر شهروند نیز روشن و شفاف است. ضمن آنکه تحصیلات دانشگاهی ام تئاتر است.از دور اول شهروند که این جشنواره به صورت همایش برگزار شد با کارگردانی دو نمایش خیابانی حضور داشتم و یکی از طراحان اصلی برگزاری آن بوده ،خود را از بانیان و پایه گذاران این جشنواره هنری که در تقویم تئاتر کشور جایگاه ویژه ای یافته ،می‌دانم.بماند که در دو سال اخیر، به هدف پایان دادن به حواشی و هجمه‌ها، تمام مسایل پشت پرده جشنواره را شفاف سازی کرده ام.
    از این موضوع می‌گذرم و تأیید صحت سخنانم را به بهترین شاهدان، یعنی هنرمندان تئاتر واصحاب فرهنگ وهنر واگذار می‌کنم.
    مورد دیگری که در این یادداشت سایت بدون مجوز امید شمال اشاره شد برگزاری نمایشگاه «یک کارتونیست مخالف دولت در گالری اداره ارشاد»بوده که متذکر می شوم که همه چیز طبق قانون و بر اساس روال طبیعی پیش رفت. متقاضی به نام ثارالله جعفری (فرزند شهید جعفری) در زمان انتخابات مجلس کاریکاتورهایی در نقد برخی رفتارهای نماینده وقت طراحی کرده بود ؛ او طبق روال قانونی تقاضا داد، تقاضای او بررسی و مجوز برگزاری نمایشگاه ایشان صادر شد. مسأله اصلی نه یک نمایشگاه چند روزۀ کاریکاتور، که پایبندی من به قانون و اصل آزادی بیان، و بی‌توجهی به پیام‌های تهدیدآمیز برخی‌هاست؛ اینکه در حد توان و بضاعتم ساحت فرهنگ و هنر را از رفتارهای کودکانه حفظ می‌کنم. به این باور رسیده‌ام که همین پایبندی به قانون و ایستادگی در برابر منفعت‌طلبی، برای عده‌ای قابل تحمل نیست و آن را برنمی‌تابند.
    فهرست پرتعداد و بلندبالای نمایشگاه‌هایی که با موضوعات مختلف و سلایق گوناگون در دوره مسئولیت اینجانب درنگارخانه استاد محجوبی برگزار شده است به خوبی نوع نگاه من به فرهنگ و هنر و میزان همکاری مجموعه اداره فرهنگ با اهالی این عرصه را نشان می دهد .
    در پایان برای نشان دادن این که ادعای «سکون» در بخش فرهنگ و هنر شهرستان چقدر بی‌پایه و اساس است به گوشه‌ای از عملکرد ادارۀ ما در دوران مدیریتم اشاره می‌کنم؛ دو دوره نامزدی لاهیجان برای پایتخت کتاب کشور (سال 95 و 96)،برگزاری اولین دوره جایزه ادبی نجدی و در سال 97 انتشار فراخوان دوره دوم،راه‌اندازی باشگاه کتاب و کتابخوانی با 6 باشگاه (اکنون 45 باشگاه فعال کتابخوانی داریم)، تشکیل گروه شاهنامه‌خوانی کودک و نوجوان، برگزاری جشنواره «چای، لاهیجان، فرهنگ»،برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروندبه صورت کشوری ،اعزام گروه‌ها ی نمایش به جشنواره‌ها و دریافت جوایز متعدد،حمایت از چاپ کتاب،حمایت از تشکیل گروه موسیقی آرشیو و 3 اجرا در شهر، برپایی بیش از بیست نشست نقد و بررسی کتاب، همایش سیمای نور،همایش عفاف و حجاب، مراسم برای اعیاد و مناسبت‌ها ، تشکیل انجمن ترانه ، ادبی ، خانه داستان نجدی ، شورای موسیقی ، تولید فیلم و دریافت جوایز هنرمندان سینمای جوان و… فعالیت های دیگر که مستندات آن موجود می باشد .

    اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان از صبح تا ساعت 20 یکسره فعال است و خدا را شکر کارنامه آن به همت هنرمندان شهرستان لاهیجان آنقدر پربار است که به زحمات من و همکارانم گواهی بدهد. این نکته را هم اضافه کنم که بی‌حرمتی و غرض‌ورزی و شخصی‌کردن مسائل کمکی به ما نمی‌کند، و هم جایگاه دولت «تدبیر و امید» و هم شعار «اعتدال» را مخدوش می‌سازد. همانند خودشان بنده نیز امیدوارم مسئولان ذی‌ربط به این هجمه‌های غیراخلاقی و توهین‌های سخیف واکنش نشان دهند و نگذارند عده‌ای، به هر دلیلی چهرۀ هنرمندان و متولیان فرهنگ و هنر را تخریب کنند.
    مطابق قانون مطبوعات و به اتهام نشر اکاذیب و استفاده از نام شخص ،این حق را محفوظ می دانم چنانچه برخورد قانونی با این رفتار غیر اخلاقی نشود از طریق مراجع ذی الصلاح قانونی پیگیر احقاق حق خود باشم.
    ایام سوگواری امام شهیدان حسین بن علی(ع) است ، از درگاه ایزد منان خواهانم ما را در ادامه زندگی پیرو راه ایشان قرار دهد و با آزادگی و دینداری مسیر مان را روشن تر نماید و ما را از وساوس شیطانی در امان دارد.

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “جوابیه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان”
    1. سلام عرض ادب خدمت خانم نادری ریس محترم اداره فرهنگ و ارشاد لاهیجان میرمشتاقی هستم اصالتا لاهیجانی ولی متولد تهران.اینجانبه خواستم از شما در مورد بر برگذاری تئاتری جوان پسند را جهت در خواست اختصاص دهی ساعاتی به جهت تمرین و همچنین بعد از نظارت سرکار خانم نادری عزیز برای اجرا مساعدت و کمک دلسوزانه شمارا برای کمک به رونق تئاتر در این شهر زیبا طبق استانداردهای وزارت فرهنگ و ارشاد و نمایش‌های بسیار پرمخاطب از دوستان گل سینما جوان خودم را جهت ایجاد همسطحی با پایتخت از نظر اجرا و محتوا با کمک جنابعالی و به هدف شورونشاط مابین جوانان و نوجوان و بخصوص خانواده ها ی جوان و تازه پا گرفته به انجام رسانم.یاری شما در این مسیر موجب شادی دلهای جوان و آینده سازان این مرزوبوم و کمک به ایجاد انگیزه ی بهتر و بیشتری در اجتماع کنونی کشور خواهد بود.وبنده در رکاب استادانی چون شما به کارهای طراحی صحنه و ساخت عروسک نمایشی و دوبله و عروسک گردانی و مهارت بازیگری تسلط رضایت بخشی را به حول قوه الهی دارا بوده و همچنان اگر مسیر مهیا باشد به این راه ادامه خواهم داد.باسپاس فراوان …..سیده لیلا میرمشتاقی

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.