جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نماز باشکوه ظهر عاشورا در گیلان اقامه شد
    29 شهریور 1397 - 14:02
    شناسه : 138316
    0

    مردم مؤمن و عزادار گیلان در قالب دسته جات و هیات های عزاداری، با شور و حال وصف ناشدنی، در صفوف منظم و به هم پیوسته، نماز ظهر عاشورا را در میادین اصلی شهر، مساجد جامع، امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان اقامه کردند.

    پ
    پ

    ظهر عاشورا - نماز باشکوه ظهر عاشورا در گیلان اقامه شد - ظهر عاشورا

    به گزارش ایرنا، همانگونه که امام حسین(ع) در کارزار عاشورا و در میان هیاهوی جنگی نابرابر، انجام فریضه الهی نماز اول وقت را بر هر چیز مقدم دانست و در زیر بارش خصمانه تیرهای جفا، نماز ظهر عاشورا را اقامه کرد؛ با طنین انداز شدن نوای اذان، سوگواران حسینی که در میادین مرکزی و مساجد جامع شهرهای مختلف استان مشغول عزاداری بودند، در صفوفی به هم فشرده به یاد آخرین نماز سید و سالار شهیدان، نماز ظهر را به جماعت اقامه کرده و عزاداری خویش را از سر گرفتند.

    در این میان، بقعه فاطمه اخری (س) خواهر گرامی امام رضا (ع) در شهر رشت پذیرای بسیاری از عزادارانی است که از نقاط مختلف استان برای زیارت این مکان مقدس آمده اند.

    گزارش خبرنگاران ایرنا حاکی از برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر در سایر شهرها و روستاهای گیلان با حضور چشمگیر سوگواران حسینی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.