جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • حجت الاسلام پروایی سرلیست اصولگرایان رشت در انتخابات مجلس!؟
    07 مهر 1397 - 12:36
    شناسه : 138926
    0

    شنیده ها از تحولات سیاسی استان گیلان حاکی از آن است که حجت الاسلام پروایی نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات دوره یازدهم رشت در مجلس مطرح است و احتمالا به عنوان سر لیست اصولگرایان رشت معرفی می شود. گفتنی است از آن جا که حضور کوچکی نژاد به […]

    پ
    پ

    الاسلام پروایی - حجت الاسلام پروایی سرلیست اصولگرایان رشت در انتخابات مجلس!؟ - اصولگرایان رشت

    شنیده ها از تحولات سیاسی استان گیلان حاکی از آن است که حجت الاسلام پروایی نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات دوره یازدهم رشت در مجلس مطرح است و احتمالا به عنوان سر لیست اصولگرایان رشت معرفی می شود.

    گفتنی است از آن جا که حضور کوچکی نژاد به عنوان نماینده سه دوره رشت در لیست اصولگرایان قطعی به نظر می رسد و احتمال حضور دوباره سردار آقازاده به عنوان یکی دیگر از کاندیداها نیز شنیده می شود می توان پروایی را ضلع سوم اردوگاه اصولگرایان در انتخابات مجلس آینده دانست. هرچند همیشه اصولگرایان در انتخابات مجلس با ترافیک چهره ها در رشت مواجه هستند و همین امر از دلایل شکست نسبی آن ها در دور قبلی انتخابات بود. ولی به نظر می رسد در دوره بعدی نیز همراه با گزینه هایی چون ولی الله عظمتی و مظفر نامدار احتمال حضور افراد جدید همچون حجت جذب و امیرحسین علوی نیز در میان اصولگرایان شنیده می شود.
    گفتنی است تاکنون سابقه نداشته است که یکی از نمایندگان خبرگان رهبری در گیلان وارد کارزار انتخابات مجلس شود. البته آیت الله قربانی نماینده آستانه در دور دوم مجلس در سال ۶۹ به خبرگان رهبری راه یافت که البته در آن زمان نمایندگی مجلس را بر عهده نداشت.

    حجت الاسلام احمد پروایی ریک متولد سال ۱۳۶۱ در روستای طولارود تالش جوانترین عضو مجلس خبرگان رهبری کشور است. او در سال ۱۳۷۵ وارد حوزهٔ علمیهٔ امام جعفر صادق (ع) تالش و در سال ۱۳۸۰ وارد مدرسهٔ علمیهٔ چیذر قایم تهران شد. در سال ۱۳۸۱ نیز وارد حوزه علمیه قم شد و سطح ۲ را در سال ۸۵ گذراند. در سال۱۳۸۵ هم با ورود به درس خارج نزد اساتیدی چون آیت الله جعفر سبحانی، آیت الله شبیری زنجانی و آیت الله وحید خراسانی تحصیل کرد.

    گفتنی است پیش از این مرحوم لاهوتی اشکوری در مجلس اول، مرحوم مصطفوی و سید ابوطالب حجازی در مجلس دوم، مرحوم سید محمد مودب پور در مجلس ششم و سید مجتبی مودب پور در مجلس هفتم نمایندگان روحانی رشت در مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشتند.

    گیل خبر

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.